VIELÄKÖ YKSI

  • Viestiketjun aloittaja VIELÄKÖ ÄIDIKSI
  • Ensimmäinen viesti
VIELÄKÖ ÄIDIKSI
MOI,MINULLA ON JO KAKSI LASTA 8V JA 1.5 VUOTISET TYTÖT,OLEN 33 VUOTIAS JA VIELÄ SE VAUVA KUUME VÄLILLÄ NOSTAA PÄÄTÄÄN.MUTTA JAKSASKO SITÄ JA MITENKÄ TALOUDELLISESTI PÄRJÄIS.
MINULTA PISTETTIIN VIIME VIIKOLLA TOINEN MUNASARJA SIINÄ OLLEEN KASVAIMEN TAKIA JA SANOIVAT SEN MAHDOLLISESTI UUSIUTUVAN MYÖS TOISEEN MUNASARJAAN.JOTEN PITÄS KAI KIIRETTÄ PITÄÄ ET VIELÄ KERKIÄIS.


 
Sawotar
sinulle,vieläkö yksi. Itselläni on kolme lasta, tytöt ovat jo kouluikäisiä ja poika nyt 4,5 kk. Lisäksi perheessämme on 14v. tyttö mieheni ensimmäisestä liitosta. Kauan mietimme vauva asiaa, talodellisesti ja muutenkin. Tällä hetkellä tuntuu et kaikki on kohdallaan,asiat selviävät.Toki välillä huomaa ettei ole nuori enää, ja väsyy helpommin mut muuten olen nauttinut tästä täydestä sydämestä.Joten eikun uskaltamaan vaan!
 
äiti 71
Hei! Olen myös 33 vuotias, lapset 7 ja 5 vuotta. Jo useamman vuoden ajattelin että tässä nämä lapset ovat, painaen sen ylösnousevan kuumeen pois mielestä. Mutta kuume tuli ja entistä kovempana. Nyt olemme päättäneet koettaa vielä yhtä lasta. Vakavastikin tätä asiaa on pohdittu, vanhempi lapsemme sairasti syövän 3 vuotiaana ja nuoremmalla oli sydämessä reikä ( meni itsestään umpeen). Eihän tiedä, tuleeko jotain sairautta suunnitteilla olevalle lapsellekin. Siitä huolimatta haluamme vielä kokea sen vauvan odotuksen ja hoidon, nyt 2 pienen "apulaisen" kanssa. Eiköhän ne raha- ym. muut asiat järjesty, näin ainakin uskon. Eli onnea yritykseen teille!
 
Meillä 12 v tytär ja 7v poika jolla adhd.2 tuulimunaraskautta ollut -92 ja tänä vuonna.Nyt kolmatta yritetty jo pitkään ja kuukautiset viikon myöhässä saapi nährä onko tärpänyt vai ei testaan ensi viikolla.Ikääkin on kertyny jo 35 vuotta mutta vauvakuume on syöpynyt sisääni ja se kalvaa syvältä.Toivossa elellään. Vaikka nuori en oo mutt silti olisi ihana saada pieni nyytti ja vauva perheeseemme.4 lasta ollaan aateltu mutt saapi nähdä jääkö se tähän 3:een.Ei 33 vuotias ole vielä mikään vanha!Meidän suvussa on paljon yli 40v ensi synnyttäjiäkin ja äidin sisko sai 3:n 42vuotiaana.
Mulla oli ekan kanssa vaikea synnytys ja odotus mutta toisen kanssa jo helpompi enkä halua liikaa ajatella miten kolmannen kanssa menisi.Eletään päivä kerrallaan ja postiivista mieltä :wave:
 
Minulla on kolme lasta (9v., 8v.ja 2.5v) ja neljättä odotan rv.31. Paremmin sitä tässä iässä(31v.) jaksaa kun sillon parikymppisenä, lapsistakin nauttii jollain tavalla enemmän ja arvostaa sitä,että saa olla lasten kanssa kotona!
 
Kolme lasta meilläkin -92, -95, -03 ja nelosen la 05.06.05. Kaks kun oli oltiin molemmat pitkään sitä mieltä, että lapsluku on täynnä, mutta mutta.... Kolmannen jälkeen mies oli ihan ehdoton, että nyt piisaa...mutta mutta... No täytyy sanoa, että neljä muksua on kyllä meidän perheeseen tarpeeks. Sitä paitsi tää nelonen on sitten kolmas sektio vauva. Ja ikääkin mulla tällä hetkellä 34. Rv 15 ja olen jo ihan kypsä jäämään saikulle duunista, kun kotonakaan ei jouten vaan soffalla maata... Liitoskipuja ihan mukavasti ja painoa liikaa jo nyt edellisestä raskaudesta jäänyttä. Yöunetkin tuppaa melko usein jäämään vajaiksi, kun toi pienimmäinen herättelee vieläkin öisin joskus useammankin kerran yössä. Mutta lapsethan on pieniä niin pienen ajan elämästä, etten siitä viitsi valittaa..kun noita lapsia meille kerta tulee luonnostaan ilman vippaskonsteja. Siitä olemme todella onnellisia. Kaikilla ei ole asiat sillä saralla näin hyvin....
 
ritulii
Täälläkin yksi kolmekolmonen vauvakuumeessa =)
Mullakin kaksi poikaa ja kyllä vileä yhtä vaavia tekisi mieli... Se olisi sitten viimeinen, kun kaksi edellistä on leikattu. Justiinsa olen vasta palannut töihin ja huomaan vaan kaipaavan kotiin....
 
Itse en sinuna tekis, kun olet vielä sairastellu. Eiköhän noista kahdesta ole ihan riittävästi hommaa, kun kuopuskin on vielä alle 2vuotias :) imä olen terve 28v 5ja 7 vuotiaiden tytsyjen äiti enkä minäkään halua kolmatta.
 
Minäkin sanoin kahden ensimäisen jälkeen, että no more,
mutta kun nuorin oli 2,5 v ja syli tyhjä olihan se kolmas saatava.Se oli kolmas sektio. Lääkärin suosituksesta, kun 30 v meni rikki kun tuo kolmas syntyi, tehtiin sterilisaatio, putket poikki, JA NYT KADUN !!!
Vaikka tuo nuorin on vasta reilun vuoden.Vauvakuume kamala.
NYYHHHH.Sinuna tekisen sen kolmannen, jos et nyt tee, saatat katua koko lopun ikäsi, jos tilanne on se että myöhemmin ei ehkä
tule enää onnistumaan...
=)
 
Niinpä niin.. nää on niitä yks-sopii-toiselle-ja-toiselle-toisin-juttuja. Itse olen monasti laittanut kädet kyynärpäitä myöten ristiin, kun en teettänyt sterilisaatiota kolmannen jälkeen vaikka alussa kommannen raskauden niin ajattelin. Mies suuttui silloin ihan tosissaan, mutta totuus on se, että tää on MUN kroppa ja en vaan siihen pystynyt, silloin.
 
MWS
Niin, kyllä tuo piuhojen kiinni pisto mietityttää. Olen mielenkiinnolla seurannut ystäväperhettä jossa kolmannen lapsen jälkeen näin tehtiin. Kyllä sitä kuumeilua taitaa toisinaan olla. Siinä vaiheessa kun meille tuli neljäs mussukka en itse tuntenut olevani valmis moiseen operaatioon, vaikka lapsiluku ehkä voisikin jo olla omalta osaltamme täysi. Nuo talousasiat ovat menettäneet merkityksensä jo aikaa sitten, miljonäärejä emme ole emmekä ilman lottovoittoa koskaan sellaiseksi tule, mutta toistaiseksi on katto pään päällä ollut ja ruokaakin on katraalle saatu. Etelän lomia ei tosin kyllä taida ihan äkkiä eteen tulla, mutta onhan tätä lääniä kotimaassakin!
Työelämästä en tiedä mitään, kun olen ollut kotona jo runsaat 9v. Mutta jonakin päivänähän sekin eteen tulee, mutta jos vielä kuopuksen kanssa pari vuotta kotona olisi...!
Se mikä näin jo vanhempana (35) mammana on mukava huomata, niin enää ei tarvitse hötkyillä pikkuasioista niin kuin silloin yhden lapsen nuorena äitinä. Ja kaikki asiathan ovat loppujen lopuksi pikkuasioita, vai kuinka? ;)
 
Mulla melkein samanikäiset lapset kun sulla.Mulla \
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2004 klo 21:02 helena kirjoitti:
93,-95 ja -03 syntyneet.Kolme lasta meilläkin -92, -95, -03 ja nelosen la 05.06.05. Kaks kun oli oltiin molemmat pitkään sitä mieltä, että lapsluku on täynnä, mutta mutta.... Kolmannen jälkeen mies oli ihan ehdoton, että nyt piisaa...mutta mutta... No täytyy sanoa, että neljä muksua on kyllä meidän perheeseen tarpeeks. Sitä paitsi tää nelonen on sitten kolmas sektio vauva. Ja ikääkin mulla tällä hetkellä 34. Rv 15 ja olen jo ihan kypsä jäämään saikulle duunista, kun kotonakaan ei jouten vaan soffalla maata... Liitoskipuja ihan mukavasti ja painoa liikaa jo nyt edellisestä raskaudesta jäänyttä. Yöunetkin tuppaa melko usein jäämään vajaiksi, kun toi pienimmäinen herättelee vieläkin öisin joskus useammankin kerran yössä. Mutta lapsethan on pieniä niin pienen ajan elämästä, etten siitä viitsi valittaa..kun noita lapsia meille kerta tulee luonnostaan ilman vippaskonsteja. Siitä olemme todella onnellisia. Kaikilla ei ole asiat sillä saralla näin hyvin....
 
Tulin vierailulle tuolta alle kakskymppisten puolelta ja ajattelin kertoa oman näkemykseni tai mikä se sitten onkaan... Itse olen perheemme vanhin lapsi ja minulla on 9 pienempää sisarusta (meillä kaikilla samat vanhemmat eikä uskonnollisia syitä suureen perheeseen vaan tämä on ollut äitini haave jo pikkutytöstä..) Äitini on nyt melkein neljänkymmenen ja ja pien minun lapseni mummi mutta hän ei silti ole vielä tukkinut savupiippua... :) Että sellasta... *ylpeä äidistään* :D
 
Minä ajattelin toisen jälkeen ettei enää ikinä lisää, oli niin koliikkinen vauva. Mutta kuinka kävikään 11 vuotta myöhemmin olen raskaana, niin se vauva kuume vaan noudee kumminkin. Nyt rv 33+5 ja innolla odotetaan koko perheen voimilla uutta tulokasta =)
 
idaho
Täälä äippä 31 vuotta ja lapset 8,5,2 ja 4kk.Täytyy tunnustaa että väsyneempi olen ollut nyt neljännestä lapsesta kun muista aiemmin.Mut ihanaa olla kotona kun lapset on pieniä vaikka välillä raskastakin on.
 
Mulla 3 lasta,7, 2,5 ja puolivuotias.Itse olen 36.Vauvan synnyttyä aluksi oli aika rankkaa,mutta nyt on helpottanut. Uskon tämän vieläkin helpottuvan kun pienin alkaa liikkua isompien perässä.Kyllä näistä lapsista nauttii sitä enemmän,mitä useampi heitä on.Elän rikasta ja antoisaa elämää nyt eikä työelämä tule koskaan vetämään vertoja tälle ajalle kotona lasten kanssa. :heart:
 

Yhteistyössä