Vieläkö kannattaa erota?

  • Viestiketjun aloittaja Usein onneton
  • Ensimmäinen viesti
vai niin
Njaa, ne olemattomat asiat voi olla vain kamelin selkiä, ei varsinaisia syitä, Jos ihminen hermostuu tuollaisista asioista, joku muu asia on ensin ärsyttänyt. Itseäni ärsyttää tällainen jeesuslapseksi tekeytyminen, minussa ei ole mitään vikaa, olen kiltti pyhimys, toinen on mielenterveyshäiriöinen juoppo. Miten jeesuslapsi ja mt-häiriöinen juoppo on yhteen mennyt. Täh? Toisaalta kritiikki on sitä varten että se panee sen herneen turpoamaan.
Mitkä ovat ne joillekkin olemattomat asiat? Joku nauraisi mokomalle asialle. Eiköhän sellainen ihminen raivostu itselleen, kun ei osaa nähdä tai tuntea hyviä asioita ympärillään. Myös naiset saavat herkästi hepulikohtauksia ihan tyhjänpäiväisistä sanoista ja jotkut eivät ymmärrä huumoria pätkääkään. Kukaan ei ole täällä täydellinen eikä varmasti itse kukanenkin osaa aina osata lausua asioita tai tehdä kaikkien mieliksi. Minusta se on luonteenpiirre ihmisessä tai kaikki asiat ovat väärin sen ihmisen pään sisällä, joka saa niitä raivarikohtauksia. Kyllä luonnetta voi jokainen koulia. Joskus tuntuu, että viinaa käyttävät ovat sellaisia, joilla tunteet heilahtavat ja jotka ärsytyskynnys on matala.
 
Viimeksi muokattu:
Ap.
Kuuntelen tässä Euroviisuja.
Kaikki juttujani lukeneet jo tietävät tarinani. Onneksi vanhat jutut ennen vuoden 2005 on poistettu elleistä.
Olin myöhemmin keväällä 1999 erittäin loukkaantunut. Uudet naiset pyörivät kesämökillämme. Nyt jutut vain naurattavat. Ehkä siellä silloin ollut nainen lukee ellit palstoja. Podin hänelle esitelmän Al-Anon-ohjelmasta. Myöhemmin perustimme uuden ryhmän Malmille.
Tarinani on melko yleinen. Käy lukemassa alanon.fi sivulla.
Harva pitää jutuistani. Ärsytän monia jutuillani.
Vahva olen sen myönnän. Nyt päivätyössäni on yt. Miksi näitä ikävyyksiä riittää. Miksi minun aina pitää olisi saanut voittaa viisut. Koeta pärjätä ap. Suomalaiset miehet ovat ressukoita. Ei auta vaikka mitä tekisin. Jos minulla olisi valtaa tässä maassa ei kukaan joisi viinaa.
Yritin mennä www.alanon.fi sivulle, ei sellaista olekaan. Oliko sinulla joku kirjoitusvirhe?
 
Viimeksi muokattu:
kiukkuinen akka
Alfa tv:lta tuli tänä iltana haastattelu Anna-Liisa Vartiovaarasta, joka on kirjoittanut kirjan "Kiltteydestä kipeät". Hän on kirjoittanut aiheesta kaksi kirjaa ja valaisi ohjelmassa kiltin tytön syndroomaa. Oli kyllä mielenkiintoinen juttu; itsekin olen ollut kiltteydestä kipeä, joten aihe oli kuin omasta elämästä.
Toivottavasti tulee joku päivä uusintana.
 
kiukkuinen akka
Alfa tv:lta tuli tänä iltana haastattelu Anna-Liisa Vartiovaarasta, joka on kirjoittanut kirjan "Kiltteydestä kipeät". Hän on kirjoittanut aiheesta kaksi kirjaa ja valaisi ohjelmassa kiltin tytön syndroomaa. Oli kyllä mielenkiintoinen juttu; itsekin olen ollut kiltteydestä kipeä, joten aihe oli kuin omasta elämästä.
Toivottavasti tulee joku päivä uusintana.
Korjaan: Haastateltavana oli Anna-Liisa Valtavaara (eiVartiovaara)
Uusinnat huomenna 26.5. tiist. klo 8 aamulla ja klo 14
 
Viimeksi muokattu:
lorde la lala
Alfa tv:lta tuli tänä iltana haastattelu Anna-Liisa Vartiovaarasta, joka on kirjoittanut kirjan "Kiltteydestä kipeät". Hän on kirjoittanut aiheesta kaksi kirjaa ja valaisi ohjelmassa kiltin tytön syndroomaa. Oli kyllä mielenkiintoinen juttu; itsekin olen ollut kiltteydestä kipeä, joten aihe oli kuin omasta elämästä.
Toivottavasti tulee joku päivä uusintana.
eihän ap_ssa ole mitään vikaa, mieshän on mielenvikainen alkoholisti joka nappailee masennuslääkkeitä ja romuttelee autoja!
 
Viimeksi muokattu:
Ap.
eihän ap_ssa ole mitään vikaa, mieshän on mielenvikainen alkoholisti joka nappailee masennuslääkkeitä ja romuttelee autoja!
Kiitos tällekin puolustajalle! Ainahan se kääntyy näin, että syyttömästä tehdään syyllinen tällä palstalla.

Ymmärsin kyllä tuonkin, että minua pidetään liian kilttinä, ja olenhan kyllä, mutta jos olisi normaali mies puolisona, ei kukaan edes huomaisi, että olen kiltti.
 
Viimeksi muokattu:
ei sentään
Kuuntelen tässä Euroviisuja.


Suomalaiset miehet ovat ressukoita. Ei auta vaikka mitä tekisin. Jos minulla olisi valtaa tässä maassa ei kukaan joisi viinaa.
Niissä maissa joissa ei saa juoda (julkisesti) viinaa, pössytellään pureskellaan jotain lehtiä (kat?) että saadaan polla sekaisin. Viinaa saatetaan juoda sitten ehkä takapihalla.

Ei kaikki suomalaiset ole ressukoita sentään. Miehetkään.
 
Viimeksi muokattu:
Muuttumisesta
"Ei kukaan voi muuttaa toista, mutta itseään voi."

Olen tuon sanonnan itse todeksi elänyt. Jos en olisi oivaltanut sitä, kärvistelisin vieläkin surkeassa avioliitossa. Joku puhuu kiltin tytön syndroomasta. Entinen minäni oli malliesimerkki siitä. Toimin siten myös parisuhteessa, yritin itse aina olla kaikin tavoin mieliksi, jotta toinen olisi ollut tyytyväinen. Jouduin toteamaan, että ei se niin mene.

Mitä enemmän yritin, sitä enemmän mies asetti rajoja ja vaatimuksia ja otti itselleen vapauksia. Meillä elettiin varpaisillaan miehen oikkujen mukaan, silti hän oli aina tyytymätön. Varsinkin silloin, kun hän krapulaisena oli ärtynyt ja sitä oli 5-6 pv/vk.

Yhtenä päivänä päätin, että tämä tyyli ei enää vetele ja kerroin miehelle, että tästä lähin hän vastaa itse olemisestaan ja tekemisistään. Ilmoitan, jos on ilmoitettavaa, muutoin huolehdin vain itsestäni ja lapsista. Ruokansakin hän saa tehdä itse ja huolehtia vaatteistaan myös. Tulen ja menen tahtoni mukaan, se ei hänelle enää kuulu. Aikuistuvat lapseni olivat samaa mieltä ja olivat tyytyväisiä, että vihdoin asiassa tulee muutos.

Se johti sitten siihen, että vuoden kuluttua asuimme lasten kanssa uudessa, siistissä ja rauhallisessa asunnossa keskenämme. Vuosien huonosti nukuttujen öiden jälkeen nukuin kuin tukki ensimmäiset kuukaudet. Enää ei ollut jännittynyttä ilmapiiriä untani häiritsemässä. Luulin minäkin, että suren eroa ja nyyhkin peiton sisällä, mutta päin vastoin siinä kävi. Rauha ja levollisuus, joka minuun tuli, näkyi ulospäin hyväntuulisuutena, aktiivisuutena ja tarmokkuutena. Sen huomasivat muutkin.

Huomasin myös, että raha ja tavara ovat toisarvoisia sisäisen rauhan rinnalla. Ihminen on tyytyväinen paljon vähemmällä aineellisella, kuin luulee.
 

Yhteistyössä