Vielä verensokerista, jos joku vielä jaksais vastata...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat on tärkeitä, mutta ehkä kuitenkin paastoon kiinnitetään aina enemmän huomiota..
Mun villi veikkaus on paasto..Oon itse ollut ruokavaliolla kolmessa vipassa raskaudessa, arvot on olleet kaikki aina ihan hyviä.Mutta jos en väärin muista, niin paastoon on kiinnitetty se huomio.
Voi olla siitäkin, että mulla oli paasto usein alhainen, että käskettiin syödä useammin.
 
Ok. Mulla meinaa aina välillä unohtua mitata, mutta mie oon mitannut kyllä aina aamulla heti sen paasto-arvon, ja usein ruuan jälkeen... mutta välillä on unohtunut se ennen ruokaa - mittaus.
Ajattelin vaan, että jos mie oon unohtanut just tärkeimmän mittauksen pois useimmin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ok. Mulla meinaa aina välillä unohtua mitata, mutta mie oon mitannut kyllä aina aamulla heti sen paasto-arvon, ja usein ruuan jälkeen... mutta välillä on unohtunut se ennen ruokaa - mittaus.
Ajattelin vaan, että jos mie oon unohtanut just tärkeimmän mittauksen pois useimmin :ashamed:
Ja mä usein unohdin sen ruuan jälkeisen..
Saako kysyä, mistä syystä sulla nuo mittaukset?
Mulla tais olla kaikki mahdolliset syyt, sokerirasituksessa häikkää, aiemmissa raskauksissa verensokerissa häikkää, ylipaino ja yli 4.5kg lapsi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Ja mä usein unohdin sen ruuan jälkeisen..
Saako kysyä, mistä syystä sulla nuo mittaukset?
Mulla tais olla kaikki mahdolliset syyt, sokerirasituksessa häikkää, aiemmissa raskauksissa verensokerissa häikkää, ylipaino ja yli 4.5kg lapsi :whistle:

"Jouduin" sokerirasitukseen, koska neuvolan mielestä se ois hyvä tsekata, vaikka pissa on ollut aina puhdas, liikapainoa ei ole juurikaan (ehkä max. 2kg ), painonnousu ja kohdunkasvu ok, yksikään lapsista ei oo painanut edes 4kg syntyessään... mutta niin vaan rasituksessa oli paastoarvo ja tunnin arvo koholla :/
Mutta nyt nää kotimittaukset on olleet ihan ok... Ei kertaakaan yli raja-arvojen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Ja mä usein unohdin sen ruuan jälkeisen..
Saako kysyä, mistä syystä sulla nuo mittaukset?
Mulla tais olla kaikki mahdolliset syyt, sokerirasituksessa häikkää, aiemmissa raskauksissa verensokerissa häikkää, ylipaino ja yli 4.5kg lapsi :whistle:

"Jouduin" sokerirasitukseen, koska neuvolan mielestä se ois hyvä tsekata, vaikka pissa on ollut aina puhdas, liikapainoa ei ole juurikaan (ehkä max. 2kg ), painonnousu ja kohdunkasvu ok, yksikään lapsista ei oo painanut edes 4kg syntyessään... mutta niin vaan rasituksessa oli paastoarvo ja tunnin arvo koholla :/
Mutta nyt nää kotimittaukset on olleet ihan ok... Ei kertaakaan yli raja-arvojen.
Mulla oli se ekan tunnin arvo raja-arvo, ei siis varsinaisesti edes koholla, mutta siitä siis seuranta.
Tosin lapset on olleet esikkoa lukuun ottamatta 4-4.7kg. Painoa ei silti ole odotusaikana tullut 10kg enempää, 2kg viime raskaudessakin, Mutta pääseepähän ultraan useammin oikein luvan kanssa =)

 
mulla oli Rd ja mulle painotettiin sitä että tärkeimmät on ne ruuan jälkeiset arvot mutta tietenkin muutkin on tärkeitä. nyt menen sitten ensikuussa uudestaan rasitukseen ennen jälkitarkastusta tarkistavat että onko jäänyt "päälle" vai mennyt ohi
 
kyllä ne kaikki on tärkeitä; minulla ei koskaan olleet muut arvot pielessä kuin paastoarvo. sen vuoksi pistelin monta viikkoa insuliinia itseeni raskauden aikana. eli jos se ei olis tärkee, niin eihän sitä edes seurattaisi.
 

Yhteistyössä