vielä siitä että voi olla raskaana tietämättään

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Voisko joku nyt ihan oikeasti kertoa oman stoorinsa siitä miksi ja miten raskaus selvisi vasta sen ollessa esim. 15 viikolla (jo ) ???

Oliko vuoto normaali, tuliko se normaalisti ( menkat ), mistä syystä testasit ja millainen olo oli ennen testausta?

joku, please!

No mä ainkin rupesin tunteen liikettä mahasta. eka aattelin, et ovat jotain haamupotkuja ja mielikuvituksen tuotetta. Mutta sitten kun näin kuinka maha kohoili selinmakuulla, tajusin että ei nää kyllä mitään haamupotkuja ole! Mitään raskausoireita ei ole ollut, eikä menkkoja edellisen synnytyksen jälkeen. Poika siis nyt 8kk. raskaudessa meneillään ehkäpä viikko 18-20, luulisin liikkeiden perusteella ja näin neuvolantäti kohdun koon perusteella arvioi. Huomenna se kai selviää, kun meen ultraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
No mä ainkin rupesin tunteen liikettä mahasta. eka aattelin, et ovat jotain haamupotkuja ja mielikuvituksen tuotetta. Mutta sitten kun näin kuinka maha kohoili selinmakuulla, tajusin että ei nää kyllä mitään haamupotkuja ole! Mitään raskausoireita ei ole ollut, eikä menkkoja edellisen synnytyksen jälkeen. Poika siis nyt 8kk. raskaudessa meneillään ehkäpä viikko 18-20, luulisin liikkeiden perusteella ja näin neuvolantäti kohdun koon perusteella arvioi. Huomenna se kai selviää, kun meen ultraan.

noita haamupotkuja on mullakin ollut viime aikoina enempi. Mut takana neljä raskautta ja aina on vuoto jäänyt pois, nyt kuitenki ollut normi menkat.

muoks* niin eihän se testi kallis ole, epäilen tässä vaan jo itsekin itseäni näiden potkujen takia :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:

noita haamupotkuja on mullakin ollut viime aikoina enempi. Mut takana neljä raskautta ja aina on vuoto jäänyt pois, nyt kuitenki ollut normi menkat.

muoks* niin eihän se testi kallis ole, epäilen tässä vaan jo itsekin itseäni näiden potkujen takia :ashamed:

Mullakin haamupotkuja oli muiden raskauksien välissä, joten attelin automaattisesti että kuvittelen taas, ja mitä enemmän kuvittelen, sitä enemmän potkii... :D Mutta ei se sitten tosiaan haamu ollut, varsinainen salamatkustaja kylläkin.

Kaveri oli jo viikolla 19 kun sai tietää. Esikoistaan odotti. Ei ollut mitään oireita ja menkat tuli normaalisti, sitten alkoi ihmetellä lihomista ja viikon päästä alkoi tuntua liikkeet. Aika yllätys oli!

Toinen kaveri tuli raskaaksi pillereiden aikana ja menkat jäi kyllä pois mutta kun ei muita oireita, niin luuli liittyvän työstressiin. Oli viikolla 10 kun sai tietää olevansa raskaana, ihan kokeeksi osti testin että mitä jos, kun kerran menkkoja ei kuulu. Teki sitten abortin.

huh kuulosta uskomattomalle tai siis kyllä uskon mut silti... eiks sulla ollit mitää mistä oisit voinut aavistaa ennen potkuja??? ja onnea :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja heipsis:
Ihan muusta syystä menin lääkäriin ja siellä selvis että oonki viikolla 16 raskaana.Ei mitää oireita ja kuukautiset tuli normisti.Että näin täällä...

siis täysin normaali vuoto eikä mitään oireita?

ihan normaali vuoto eikä mitään muuta oiretta kun väsymys,mutta pistin sen työkiireiden piikkiin :)

Se olis aika jännä jos sais tietää että on raskaudessa jo aika pitkällä eikä mitään olis arvannut, menkat ja kaikki tulleet. =) Ja ei se vatsakaan aina niin paljoa kasva, kun mun äiti meni synnyttämään esikkoa niin eivät uskoneet sairaalassa että äiti oli raskaana. Luulivat että nyt on tainnu tädillä vähän iso pyörä heittää. Äiti oli tuolloin ihan hirmuisen laiha ja silti vatsa niin pikkuruinen ettei olisi voinut edes kuvitella hänen viimeisellään olleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mutta eikö sitä muka huomaa, jos vatsa kasvaa?

Ei se kaikilla kasva. Mun työkaveri on 186 cm / 60 kg ja oli viikolla 32 tai jotain kun me saatiin kuulla sen odottavan kolmatta lasta kun se oli jäämässä äippälomalle parin viikon päästä!

Mulla kakkosesta joskus viikon 17 paikkeilla itse huomasin vatsan kun makasin alasti sängyssä selällään, alavatsalle tuli semmoinen kohouma. Jos ei olisi tiennyt, että olen raskaana, niin tuskin olisi muut tajunneet että siitä se johtuu. Lihoin muutaman kilon tasaisesti ympäri kroppaa siinä alussa, en siis ollut raskaana olevan näköinen ennen kun pitkälle yli puolen välin jälkeen!

no mulla on sen verran tota nahkaa tossa neljän raskauden jäljiltä et kyl siel kohtu pystyy hyvin kasvaa "piilossa" ennenku kaik pullahtaa esiin :D

mut tosiaan. pikkasen joo epäilyttää. Huonoa oloakin on ollut, väsymystä, palelua, hajut käy vahvasti nokkaan aina välillä ja kahvi maistuu kitkerältä :|
tosin, epäilen yhä että mä kuvittelen tän kaiken :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja auts:

huh kuulosta uskomattomalle tai siis kyllä uskon mut silti... eiks sulla ollit mitää mistä oisit voinut aavistaa ennen potkuja??? ja onnea :flower:

Ei mitään oireita, ei kertakaikkiaan mitään. Ehkä nyt, kun jälkeenpäin mietin, olin väsynyt, mutta laitoin sen automaattisesti sen piikkiin, että tuo vauva heräili öisin syömään, eli huonot yöunet. Mutta ei mitään pahoinvointia eikä mitään, ja kun on jonkun verran tätä ylipainookin, niin mahakaan ei mitenkään erityisesti ole kasvanut, normaalit vatteet on päällä, kuten muissakin raskauksissa on ollut reippaasti yli puolenvälin. Mulla on muutenkin kohtu aika takana, niin kasvaa muutenkin aina vähän tonne "sisäänpäin" aluks, ennenkun sitten loppumetreillä vasta tulee tohon eteen... :D

Mutta vaikka sitä en kiellä, etteikö se pikkunen shokki ois aluks ollut, niin hyvin tästä on jo toivuttu ja innolla tulokasta odotetaan. Ja miehen eka kommentti oli että IHANAA, MEILLE SIIS TULEE VIELÄ YKS VAUVA! Mun lapsiluvun kun piti jo todellakin olla täys! =)

Ihan muusta syystä menin lääkäriin ja siellä selvis että oonki viikolla 16 raskaana.Ei mitää oireita ja kuukautiset tuli normisti.Että näin täällä...

siis täysin normaali vuoto eikä mitään oireita?

ihan normaali vuoto eikä mitään muuta oiretta kun väsymys,mutta pistin sen työkiireiden piikkiin :)

oho! Mä söin pillereitä vielä joku aika sitten, taukoviikolla normaali vuoto, helmikuun puolessa välissä lopetin pillerit, vauva on kyl tervetullut
mut nää potkut epäilyttää et oliko se vuotoki nyt sit feikkiä, entäs jos mulla onki jo vauva masussa?
huh huh, ehkä kuitenki teen sen testin lähipäivinä

:D

Mulla on maha alkanu kasvaa raskauksissa vasta jotain viidennellä kuulla ja ekalla vasta sen jälkeen. On kai osuutta asiaan, kun kohtu on kallistunut taaksepäin, ei ala niin alkuun näkyä päällepäin. Muuten olisin kyllä pahoinvoinnista viimesitään huomannu. :)

Mä en ymmärrä miten voi olla niin pitkällä tietämättään! Ihan hassua =) Suomessahan syntyy vieläkin joka vuos n. 10 vauvaa täysin yllätyksenä, eli äiti ei ole tiennyt raskaudestaan ennen ku alkaa synnyttää. Jotenki uskomatonta...

Alkuperäinen kirjoittaja outcider:
Miten voi potkut näkyään noin varhaisessa vaiheessa ulospäin? Kyllähän siinä vaiheessa pitäis olla jo muutenkin mahaa...

No kyllä mulla ainakin näky liikkeet ulospäin, ei mitenkään selvästi, mutta kun tunsin niitä "haamupotkuja", niin samalla vatsaläski siinä väreili, eli aika helppoo se siitä oli aatella et ehkäpä siellä tosiaan joku on...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No osta hyvä ihminen se testi, ei se montaa euroa maksa ja me saadaan mielenrauha. :p

taidan pitää teitä vielä jännityksessä :D
en tiiä koska ehdin apteekkiin :whistle:

nooo, kai mä voin tulla sit infoomaan et se on se nega niinku aattelen sen olevan. varmistan vaan et olen tulossa hulluksi :xmas:

Yhteistyössä