vielä siitä että voi olla raskaana tietämättään

Poika 2v5kk ja alusta asti tähän päivään saakka oon tuntenu haamupotkuja. Jopa niin et maha nykii ja yks päivä "potki" niin et meinas hermot mennä. Raskaana en ole, testit negoja ja muutenkin tarvittais lääkärin apua et mä tulisin raskaaksi luomusti.
Ne potkut on jotenkin niin ilkeen tuntuisia kun kerta on varma ettei siellä vauva potki.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen :
Siis kertokaa, miten on mahdollista, että raskaustestit näyttävät vain negaa ja silti on raskaana (siis en tarkoita ihan alkuraskautta)???

Voi olla. Se on harvinainen lääketieteellinen tila tosin, siis todella harvinainen. Mutta mahdollista.

tää menee vähän OT mut onko muilla ollut sellaista, että ennenkuin on tehnyt edes sitä testiä, eikä ole mitään ihmeitä oireitakaan, niin silti jotenkin sen vaan on "tiennyt" että nyt on tärpännyt.

tajuskohan kukaan :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tää menee vähän OT mut onko muilla ollut sellaista, että ennenkuin on tehnyt edes sitä testiä, eikä ole mitään ihmeitä oireitakaan, niin silti jotenkin sen vaan on "tiennyt" että nyt on tärpännyt.

tajuskohan kukaan :xmas:

on ollut. Noissa "oikeissa" raskauksissa, nyt tällä hetkellä mä olen vaan leikisti raskaana :xmas: siis ennen ku olen tehnyt testin ja voin todeta että en ole raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en ymmärrä miten voi olla niin pitkällä tietämättään! Ihan hassua =) Suomessahan syntyy vieläkin joka vuos n. 10 vauvaa täysin yllätyksenä, eli äiti ei ole tiennyt raskaudestaan ennen ku alkaa synnyttää. Jotenki uskomatonta...

Samaa mieltä. Hassua ;) Aina raskaudesta jotain oireita tulee, vaikka miten pieniä. Mutta kai se on vaan niin, että jos ei osaa yhtään odottaa alitajunta kieltää oireet tai määrittelee ne joksikin muuksi.

Kaverin työkaveri kuuli olevansa raskaanan kun synnytykseen oli aikaa enää kuukausi! Arvaa uskoinko kun kaveri ekan kerran kertoi. Mutta oli kuulema ehkäisy käytössä, menkat oli aluksi tullut, muutaman kerran jääneet pois ja luuli sen johtuvan stressistä. Lihomistaan oli vain ihmetellyt, ei siis mitenkään suuri maha ollut ollut. -Ei varmaan jos toinen yrittää samalla laihduttaa! Terve vauva oli silti maailmaan putkahtanut.

Miun yksi läheinen ystävä oli raskaana tietämättään! Lihoi tasaisesti, eipä sille mitään kumpua masun kohdalle ilmaantuntu ja oli muutenkin sen mallinen mötlylä, ettei huomannut. Aionut, mistä' mie epäilin, oli sen hullu kurkun himo,. säi monta kurkkua päivässä :laugh: menkat oli tullut ihan norm,aalisti ajallaan. Väsyttihän sitä ja paha olokin oli ollut, mutta niin sillä on aina ollut. Lääkärissä juoksi migreenin takia, eikä kukaan lääkäreistä osannut aavistaa, vaikka ottivat ties mitä verikokeita ja muita testejä :D (terveyskeskuksen hienosti hoidettu homma...) Tämä kyseinen hlö söi koko raskausajan kolmiolääkkeitä migreeniin, poltti, sekä joi.
Synnytys meni sitten myös ihan nappiin, oli suihkussa liukastuntu ja siitä alkoi supistelut, sairaalaan lähti sen hillittömän kivun takia ja eteisessä oli tullut lapsivedet lattialle... Luomuna synnytti,ei oltu mitään keretty antamaan enää...

Seurauksena oli ihan terve ja näppärä paketti, tyttö-merkkinen...Nyt ko. muksu on jo kolme, fiksu ja omatoiminen, ei tietoakaan velä ainakaan, että olisi saanut mitään vaikutuksia viinaksista tms... :|

Näitä sattuu :whistle:

En löytänyt kuin tällaisen vanhan ketjun aiheesta. Epäilen liikkeistä olevani raskaana, vaikka koko ajan on ollut ehkäisy päällä ja menkat tulleet (ainakin lähes) normaalisti. Olisiko sitten niitä haamuliikkeitä, toisesta raskaudesta kun haaveilen, mutta tulevat silloinkin kun ajattelee jotain ihan muuta..apteekin testi oli nega, huomenna soitan tk:hon. Mutta kuin että kun testit mittaa istukkahormonia, se vähenee 9-11 vkon jälkeen eli näin pidemmällä ollessa että liikkeetkin tuntuu voisi ollakin nega?! Mitä mieltä olette?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen :
Siis kertokaa, miten on mahdollista, että raskaustestit näyttävät vain negaa ja silti on raskaana (siis en tarkoita ihan alkuraskautta)???

Voi olla. Se on harvinainen lääketieteellinen tila tosin, siis todella harvinainen. Mutta mahdollista.

Mitä pidemmälle raskaus etenee,niin sitä haaleammaksi raskaustesti muuttuu,muuttuen ehkä siis kokonana negaks.

Mun tuttu sai tietää vasta siinä vaiheessa kun meni synnyttämään. Hoikka tyttö ja ei näyttänny muuta ku että olisi tullut muutama lisäkilo kesällä. En kyllä ole kehdannu kysyä että eikö muka mitää oireita ollu ja että eikö yhtään muka epäillyt.

Minä tajusin raskauteni vasta vkolla 15 tms.
Olin ollut aika kipeä huti-toukokuusta asti. Minua paleli hirveästi ja väsytti kamalasti. Oli tosi vetämätön olo, nivelkipuja, lihaskipuja ja hengenahdistusta sekä hengästymistä syyttä.

ajattelin, että minulla on kilpirauhasonglemia, ja kävin kilppari testeissä -kaikki ok. Samoin veriarvot oli hyvät, eikä syytä oikein vaivoilleni löytynyt.
Ihmettelin vaivojani, ja mietin, etten ole masentunutkaan eikä minulla ole paniikkihäiriötäkään. koska hengitysvaikeudet olivat jatkuvia, ja olin hieman laihtunutkin, ajattelin jo, että mulla on syöpä tai jotain muuta kamalaa. En missään välissä ajatellut olevani raskaana.

Lääkäri ajankin sain vasta elokuulle, ja sitä odotellessa päätin viimeinkin hakea kuparikierukan, vaikka menkat eivät olleetkaan vielä (muka imetyksestä johtuen alkaneet.) Elettiin siis heinäkuun viimeistä viikkoa, ja ennen kierukan ostoa tein varalta raskaustestin.
Yllätys olikin melkoinen, kun testiin piirtyi selkeä +! Ensimmäinen ajatukseni oli, etten olekaan sairas!
Samalla myös oudot vaivat saivat selityksen.
Imetin siis lastani toukokuun alkuun. (lapsi oli tuolloin 11kk). Olin kai tullut raskaaksi jo huhtikuussa.

Viikkoja en tuossa vaiheessa tiennyt, ja pääsinkin parin viikon päästä tk:hon ultraan, jossa tehtiin alustavaa arviota viikoista. Tuolloin alkoivat myös liikkeet tuntua, TAI vasta tajusin ne liikkeiksi. Olihan mulla vatsassa muljahdellut, mutta koska edellisestä synnytyksestä oli vai vuosi, ja mulla on tuntunut paljon haamupotkuja synntytysten jälkeen ja tuommoisia muljahduksia muutenkin, nini en tajunnut niitä liikkeiksi. -En, vaikka mulla oli jo 3 lasta ennestään :laugh:

No, vauvaa odotellaan syntyväksi tammikuussa, ja ihana yllätyshän tämä on, vaikka hävetti ihan hirveästi soittaa neuvolaan, että oon raskaana, mutten tiedä kuinka pitkällä...

Kiitos kokemuksista. Se on siis mahdollista.. Kävin tänään tk:n labrassa, sain puhelimitse lähetteen. Tiskillä sitten selvisi että oli virtsanäytelähete joten jonotin omaan tiimiin ja vaihdoin verinäytelähetteeksi, haluun olla SATAVARMA kun kerran pissatestejä ne on ne apteekinkin. Iltapäivällä soittelen tulokset...jännittää. Möyryä tuntuu koko ajan..

Eli ihan verinäytteestä tutkittuna, en ole raskaana. Eikös se kuitenkin ole näilläkin viikoilla luotettava tulos. Tuntemukset ei tosta tuloksesta kuitenkaan kadonneet...???

luen tätä ketjua kylmä hiki otsaa valuen.. eli, söin minipiilereitä (muut pillerit eivät sovi eikä myöskään kierukka) & pillereiden aikana vuodin jatkuvasti. myönnän, etten ottanut niitä kellontarkasti mutten uskonut sen olevan niin tarkkaa! pari kk sitten lopetin syömisen kun oli perättäin flunssa & mahatauti, enkä nyt saa aloitettua uutta liuskaa kun kuukautisia ei tule... ! :O
minulla on venyvää tunnetta & pistelyä alavatsassa, nukkuisin kellon ympäri jos voisin, rintoja aristaa & syön kuin nälässä pidetty norsu. pitäisi tehdä testi, mutten saa rohkaistua itseäni siihen :( pidän aborttia murhana, olen kaikissa raskauksissa jutellut lapsille siitä päivästä kun tein posiitivisen testin mutta nyt jos olen taas raskaana.. se ei voi tulla. minulla on takana kaksi vaikeaa raskautta, miehen kanssa menee niin huonosti että odotan vain lasten kasvavan jotta voimme erota. en tiedä miä pitäisi tehdä, en pysty nukkumaan enkä syömään muuta kuin ranskalaisia & jäätelöä

[QUOTE="Vieras";28338493]Tee ihmeessä testi niin pääset ainakin epätietoisuudesta. Miksi et voi erota miehestä kun lapset ovat pieniä?[/QUOTE]

koska lapset jumaloivat isäänsä, on heille hyvä ja en tiedä miten noin pienille
(5v, 1v) selittäisi että äiti muuttaa pois :( ollaan miehen kanssa puhuttu erosta ja sovittu että odotetaan siihen, kun ovat koulussa ja ymmärtävät asian paremmin.
olimme muuten alunperin sopineet että vain yksi lapsi, toinen oli vahinko kun minulta otettiin kierukka pois kipujen ja tiputtelun takia enkä ehtinyt hakea pillereitä vaan harrastimme seksiä niin kondomin kanssa joka ilmeisesti puhkesi.
kyllä on huono tuuri, jos TAAS ehkäisy pettänyt !! ( olen syönyt useita pillereitä, vain minipillerit sopivat. kierukka ei sopinut ja kondomeita ei huvita käyttää jatkuvasti kun kuitenkin tietää, ettei kummallakaan ole tauteja)

Vuoto oli sillätavalla normaalia, että tuli säännöllisesti silloin kuin pitikin, söin siis pillereitä (ja kuulemma vuoto sitten johtuikin juuri tästä). Oli 90-lukua ja pillerit aika tuhteja paukkuja! Mulla oli julmettu pahoinvointi, oksensin lopulta vertakin (olin töissä ja ramppasin siis työterveydessä hela tiden). Siellä ei osattu ajatella että ehkäisyä käyttävä jolla on mekatkin, voisi olla raskaana, vaan multa tutkittiin allergioita ja työpaikalla mitattiin kaikenmaailman juttuja, olin siis tehtaassa töissä ja epäiltiin että siellä on maalihöyryjä jotka myrkyttää sisäilmaa.

Mitään ei selvinnyt töistä ja lääkäri oli sitä mieltä että mulla on mahalaukussa (sen oksentelun vuoksi) ehkä jotain kasvaimentapaista tms ja sitten ultrattiin :) Olin viidennellä kuulla! Lopetin pillerit tietysti heti ja vuotokin lakkasi sen jälkeen tulemasta. En ollut lihonut grammaakaan oksenteluni takia, päinvastoin, olin ihan luuta ja nahkaa. Vauvamahasta ei tietoakaan. Lapsi voi kuitenkin hyvin ja syntyi nelikiloisena lopulta. En muista oliko minulla varsinaisia raskausoireita vai kramppailiko maha nestehukasta ja oksentelusta sen tietämättömyysajan...

Yhteistyössä