Minä tajusin raskauteni vasta vkolla 15 tms.
Olin ollut aika kipeä huti-toukokuusta asti. Minua paleli hirveästi ja väsytti kamalasti. Oli tosi vetämätön olo, nivelkipuja, lihaskipuja ja hengenahdistusta sekä hengästymistä syyttä.
ajattelin, että minulla on kilpirauhasonglemia, ja kävin kilppari testeissä -kaikki ok. Samoin veriarvot oli hyvät, eikä syytä oikein vaivoilleni löytynyt.
Ihmettelin vaivojani, ja mietin, etten ole masentunutkaan eikä minulla ole paniikkihäiriötäkään. koska hengitysvaikeudet olivat jatkuvia, ja olin hieman laihtunutkin, ajattelin jo, että mulla on syöpä tai jotain muuta kamalaa. En missään välissä ajatellut olevani raskaana.
Lääkäri ajankin sain vasta elokuulle, ja sitä odotellessa päätin viimeinkin hakea kuparikierukan, vaikka menkat eivät olleetkaan vielä (muka imetyksestä johtuen alkaneet.) Elettiin siis heinäkuun viimeistä viikkoa, ja ennen kierukan ostoa tein varalta raskaustestin.
Yllätys olikin melkoinen, kun testiin piirtyi selkeä +! Ensimmäinen ajatukseni oli, etten olekaan sairas!
Samalla myös oudot vaivat saivat selityksen.
Imetin siis lastani toukokuun alkuun. (lapsi oli tuolloin 11kk). Olin kai tullut raskaaksi jo huhtikuussa.
Viikkoja en tuossa vaiheessa tiennyt, ja pääsinkin parin viikon päästä tk:hon ultraan, jossa tehtiin alustavaa arviota viikoista. Tuolloin alkoivat myös liikkeet tuntua, TAI vasta tajusin ne liikkeiksi. Olihan mulla vatsassa muljahdellut, mutta koska edellisestä synnytyksestä oli vai vuosi, ja mulla on tuntunut paljon haamupotkuja synntytysten jälkeen ja tuommoisia muljahduksia muutenkin, nini en tajunnut niitä liikkeiksi. -En, vaikka mulla oli jo 3 lasta ennestään
No, vauvaa odotellaan syntyväksi tammikuussa, ja ihana yllätyshän tämä on, vaikka hävetti ihan hirveästi soittaa neuvolaan, että oon raskaana, mutten tiedä kuinka pitkällä...