vielä siitä että voi olla raskaana tietämättään

mulla oli viikkoja 21+6 kun menin lääkäriin pitkään jatkuneen mahataudin vuoksi hivenen hävetti kun kävin samasen viikon perjantaina sitten ultrassa ja sanoivat viikoiksi sen 21+6 mullakin oli menkat ihan normaalit ja kun satun olemaan pyöreämpää sorttia niin ei se mahakaan näkynyt kovin aikaisin :ashamed: =)

Mun äiti oli viidennellä kuulla raskaana aikanaan kun sai tietää että odottaa minua. Äidillä oli kuparikierukka, joka oli muutenkin tehnyt kuukautiset "epänormaaleiksi". Äiti alkoi itse epäillä, että kaikki ei ole kunnossa ja hakeutui lääkäriin, lääkäri ei edes puhunut raskauden mahdollisuudesta, vaan määräsi jotain hormonilääkkeitä, jotta äidin "oireet" helpottaisi. Äiti (onneksi) itse alkoi miettiä ennen lääkkeiden aloitusta, että saattaisiko olla raskaana (äitillä oli 2 aiempaa raskautta ollut) ja teki testin, joka kuitenkin oli nega. Meni kuitenkin vielä uudelleen lääkäriin ja vaati verikokeen ja raskaanahan hän oli. :whistle:

mulla on synnytyksen jälkeen kokoajan ollut kauhee pelko siitä et olen taas raskaana, oon tehny 6testiä vaikka mulla on laastari käytössä..nyt alko pelottaa kun ei ne testit siis aina näytä positiivista tulosta!!

No kyllähän sitä joskus neuroosi iskee :) Piti minunkin nega testi tehdä männä viikolla, kun aloin miettiä et oho kuukautiset oli viimeksi milloin? No mulla on kyllä kierukka, vaan kun tulee aina luettua näitä "lapsi tuli kierukasta huolimatta" juttuja toisinaan niin.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mun äiti oli viidennellä kuulla raskaana aikanaan kun sai tietää että odottaa minua. Äidillä oli kuparikierukka, joka oli muutenkin tehnyt kuukautiset "epänormaaleiksi". Äiti alkoi itse epäillä, että kaikki ei ole kunnossa ja hakeutui lääkäriin, lääkäri ei edes puhunut raskauden mahdollisuudesta, vaan määräsi jotain hormonilääkkeitä, jotta äidin "oireet" helpottaisi. Äiti (onneksi) itse alkoi miettiä ennen lääkkeiden aloitusta, että saattaisiko olla raskaana (äitillä oli 2 aiempaa raskautta ollut) ja teki testin, joka kuitenkin oli nega. Meni kuitenkin vielä uudelleen lääkäriin ja vaati verikokeen ja raskaanahan hän oli. :whistle:

oliko äidilläsi kuitenkin edellisissä raskauksissa raskaus näkynyt testeissä ja vuoto jäänyt pois jne.?
Edelleen olen vahvasti sitä mieltä et mä vaan kuvittelen, tän päivän haamupotkut tuli sen jälkeen ku söin, ruoka vaan asettui siellä vatsassa :D mut tuli kyl sellanen napakka sarja niitä potkuja et siks aloin miettii tätä ilmavaivat vastaa raskaus-asiaa enempi :snotty:

Mulla esikoinen on ainoa jonka raskaus näkyi testissä vasta kp 52. silloin olikin jo rv 8 vaihtumassa. kaikki muut näkyneet niin et vuoto on jäänyt pois.

Alkuperäinen kirjoittaja virpi83:
mulla oli viikkoja 21+6 kun menin lääkäriin pitkään jatkuneen mahataudin vuoksi hivenen hävetti kun kävin samasen viikon perjantaina sitten ultrassa ja sanoivat viikoiksi sen 21+6 mullakin oli menkat ihan normaalit ja kun satun olemaan pyöreämpää sorttia niin ei se mahakaan näkynyt kovin aikaisin :ashamed: =)

Pakko kysyä miten suhun suhtauduttiin?? Muhun kun aivoinvalidiin,mutta mistäs hitosa olisin voinu tietää kun menkat oli normit eikä mitään oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulla näkyy suolen liikeet ulospäin. =)

Sä oletki ihan keijukainen.Kaikki ei tosiaan ole :)

Kyl mäkin nyt muistelen, että vatsa on alkanut näyttämään raskausvatsalta jossain 4,5 kuukauden paikkeilla. Mut itse sen huomaa aina heti turvotuksesta ja kummallisista oloista.

Ois ihan kamalaa jos saisin tietää olevani raskaana viikolla esim 15!
Käyn säännöllisesti röntgenissä,syön särkylääkkeitä,on ollu antibiootti kuuria ja visureita on poistettu.
Älkää pelotelko!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
http://www.kotitesti.fi/raskaustestit_cat_444.html?gclid=CNfl5L_38JECFQxTQgode3IIxA

:whistle: Ei tarttee ehtiä sinne apoteekkiin. ja mä muuten ostin omat testini ihan Citymarketista.

no mut noissa kestää kauemmin saada ne kätösiin ku sit siinä et järkkään aikaa ehtiä sinne apteekkiin :D

jos onkin viettänyt varsin railakasta elämää ja sitten huomaa olevansa jotain viikolla 16-20 ja on käynyt siis joka vkl bilettämässä ja juonut siis kunnolla alkoholia ?!?! Varmaan kiva loppuraskaus tulee kun miettii mitä kaikkee kehitysvaurioo on sille vaaville on voinut tulla ...

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
kyl mä varmaan täs joku päivä teen sen testin. Eiks niin et jos oon tietämättäni raskaana niin plussa tulee vaik tekisin testin keskellä päivää? vai kannattaisko se tehdä aamupissasta? :whistle:

Jos on raskaana, niin kyllä se näkyy testissä, ainakin jos ei ole ihan alussa.

hmmm... ehtisköhän sitä sit vielä tänään kuitenki sinne apteekkiin? mä oon vaan aikasemminki tehnyt testejä siinä luulossa et mun on pakko olla raskaana :ashamed: ja silti on nega tullu. Sit ku testi näyttää negaa niin tyhmäksihän sitä itsensä tuntee |O
ja jos omat kuvitelmat raskaudesta ovat vahvat niin sit negatestihän on viallinen, ja on pakko ostaa uus :whistle:

jos nyt kuiteski aloittais siitä yhdestä testistä. Voin tulla tänne sit toteamaan et mulla todella on haamupotkuja eikä vauva-potkuja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
kyl mä varmaan täs joku päivä teen sen testin. Eiks niin et jos oon tietämättäni raskaana niin plussa tulee vaik tekisin testin keskellä päivää? vai kannattaisko se tehdä aamupissasta? :whistle:

On mulla näkynyt plussa, vaikka oon testannut päivällä.

on mullakin silloin ku homma on ollut selkeä, ei ole ollut ehkäisyä käytössä, vuoto on jäänyt pois ja niin edelleen :D :D

mut nyt tää on epäselvä asia :whistle:

Ei omaa kokemusta, mutta kaverin kaveri oli viidennellä kuukaudella saadessaan tietää olevansa raskaana. Nainen hieman pyöreä muodoiltaan ja vauvavatsa pieni, joten aiemmin ei näkynyt. Kuukautiset tulivat normaalisti, mutta nainen oli epäillyt ja tehnyt raskaustestejä, jotka olivat aina olleet negatiivisia. Vasta lääkärikäynti paljasti raskauden. Tämä on äärimmäisen harvinaista, mutta näinkin voi tapahtua.

mulla kaveri joka sai tietää olevansa raskaana 5kk:della..oudointa tässä on se että kävi ultrat ym tutkimukset jatkuvien mahakipujen vuoksi mitään ei näkyn ja menkat tulivat normaalisti.. vasta silloin 5kk:lla ultrassa näkyi raskaus..jotain oli lääkäri selittän että vauva oli ollut niin piilossa istukan takana että sen takia aikaisemmin ei mitään oltu huomattu...liikkeitä ei tuntenut kun vasta 6kk:lla...tiedä sitten mikä tässä on totta ja mikä ei mutta näin kaveri mulle kertoi

Yhteistyössä