vielä kerran kihomadoista, mistä mä saan apua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Aikasemmin tuossa kirjoitin kun epäilin että kutina vois johtua jostain muusta. Mutta ei johdu, nyt näin kuolleita matoja pojan potassa. =o( Vermox otettiin viime torstaina, joten ovat sen jäljiltä. Aikaisemminkin on mennyt tämän 3 päivää ennen kuin kuolleita matoja on tullut ulos. Ollaan siis syöty yhteensä 4 kertaa vermox kuuri, sekä niitä pyrvineitä ennen vermoxia. En mitenkään voi uskoa että tämä ongelma olis nyt tässä. Mietin nyt että minkälaiselle lääkärille meidän pitäs nyt hakeutua? Ollaan käyty lastenlääkärillä, ja yksityisellä yleislääketieteen erikoislääkärillä. Kumpikaan ei osaa auttaa eikä ole kuullut että vermoxia voisi ottaa peräkkäisinä päivinä. Niinkuin olen siis lukenut kokemuksia tuosta "tehokuurista". pitääkö tässä jo lähteä toiseen kaupunkiin asti lääkäriin kun täältä paikkakunnalta ei tunnu apua saavan. Mihin mä tästä lähden että mä saan apua ennenkuin viimesetkin järjenrippeet katoaa??

kannattaa tosiaan sanoa tuosta päivähoidossa, hoitajat ilmoittavat muille perheille, että tällaista ongelmaa on. Luultavasti on muillakin kuin teillä! Ei teidän tilanne uudesta lääkäristä parane. Kihomatoihinhan ei ole muuta lääkettä kuin Pyrvin ja Vermox. Monet lääkärit eivät tiedä ongelmasta tarpeeksi koska se ei ole vakava sairaus. Parhaan tiedon olen itse saanut netistä, mutta suodattamalla. Paljon löytyy myös hysteeristen ihmisten luulosairaita kertomuksia...

Siivousta, pyykkäystä, käsienpesua jokavälissä. Meillä on otettu käyttöön paperiset käsipyyhkeet vessassa. Nyt ei ole yli kuukauteen matoja ollut, mutta eiköhän ne taas jostain tule :-/

Poika on kotihoidossa. Kerran viikossa käydään kerhossa, sinne olen kyllä ilmoittanut. Meillä ei ole lapsiperheitä ystävinä ketkä kävisivät meillä tai me jossain. :( Itselläni niitä myös on jatkuvasti, enkä ymmärrä kun mulla ei ole tapana syödä kynsiä tms. Ja kätenikin ovat ihan kamalassa kunnossa kaikesta pesemisestä. Mä en ymmärrä...

Onko lapset hoidossa, kerhossa? Jostain se tartunta tulee aina uudelleen. Meillä oli joskus sama juttu. Otin asian puheeksi neuvolassa, josta otettiin yhteys päivähoitotoimistoon ja sitä kautta kaikille hoitopaikan lapsille (pph) jaettiin kirjalliset ohjeet. Myös hoitaja ja hänen lapsenlapsensa ohjattiin lääkekuurille. Vasta sitten kierre loppui.

Meillä on käytössä kertakäyttöset käsipyyhkeet. Lakanat on vaihtuneet joka päivä viimeisen kuukauden ajan. Vessa pestään päivittäin, kylpypyyhkeet vaihdan joka toinen päivä, alusvaatteet 2 kertaa päivässä. Ja pesemme käsiä ruvelle asti. Lääkärinvaihdoksella haen sitä että saisimme tuon vermox-tehokuurin!! Kun täällä ei kukaan ole siitä kuullut, vaikka olen perheiden kokemuksia lukenut että sitä on määrätty erilaisella annostuksella, siis useammin otetaan. Mä olen niin loppu tän asian kanssa, mä en jaksa enää tätä! Poikaa käy sääliksi kun aina vaan peppua kutittaa, häiritsee yöunta ja vaivaa myös päivisin silloin kun pahimmillaan on. Mä olen niin loppu!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ole kotieläimiäkään...

Suuhun se poika laittaa jotain missä on munia. Kaivaa esim takapuoltaan ja jonkin ajan kuluttua laittaa suuhun. Se lääkehän ei niihin muniin tepsi, eli niitä voi vielä olla vaikka madot kuolleet.
Esim. sängynlaidassa tai unilelussa voi olla munia.

Mistä hemmetistä mä itse niitä sitten saan?? En tosiaan raavi persettä ja laita sitten kättä suuhun! Arvatkaa kuinka paljon mä olen täällä siivonnut, aivan järjettömästi, eikä mitään hyötyä ole ollut. Kaukosäätimet yms. päivittäin, ovenkahvat ja valokatkaisijat myös. Omasta mielestäni en voi enempää tehdä, en kertakaikkiaan keksi mistä niitä enää vois tulla! Poikakin nukkuu haalariyöppi päällä ettei edes pääse raapimaan ainakaan öiseen aikaan.

Tuskin se aina uudestaan ja uudestaan tulisi pihaltakaan. Itse olen myös aina pojan kanssa pihalla ja en ainakaan ole nähnyt että mitään kaivelisi. Tuntuu vaan tosi oudolta että kuurin jälkeen menee vain pari päivää ja kutinat alkavat jälleen, ei siis mene mitään paria viikkoa vaan tuntuu että koko ajan on tartunta päällä.

Yhteistyössä