Mistä mä saan 300e viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja miten se eroaa siitä luottorajan nostamisesta, jos otat uuden kortin? Ei mitenkään paitsi että sinulle tulee lasku 2 luottofitrmasta joka kk ja maksat tilinhoitomaksua 2 firmaan sen 4-7 e / kk. Verrattuna, että korotat hiukan rajaa ja sinulle tulee yksi lasku ja yhden hoitokulut.

Mulla on luottoraja 3000e eikä sitä saa enää nostettua (ainakaan niin kauan kun olen hoitovapaalla), ja tällä hetkellä sekin siis ihan tapissa :/

No ei todellakaan kannata mitään lainoja ottaa tuon takia. Yksinkertaisesti et mene juhliin, kun ei kerran rahaa ole. Ja vaikka olisikin, niin silti harkitsisin tarkkaan, että viitsisinkö laittaa tuollaista summaa yksiin juhliin. Tuo summa niin suuri, että parempiakin kohteita sen käyttöön varmasti löytyy.

Minä selittäisin ettei yksinkertaisesti ole varaa tulla. Ja kertoisin että tuli kutsu vähän liian äkkiä tiukkaan rahatilanteeseen (ettei se kuvittele tuon olevan vain tekosyy)
Miksi et kehtaa sanoa? Pelkäätkö että se kuulostaa rahankerjuuyritykseltä?

[QUOTE="höh";26250573]Minä selittäisin ettei yksinkertaisesti ole varaa tulla. Ja kertoisin että tuli kutsu vähän liian äkkiä tiukkaan rahatilanteeseen (ettei se kuvittele tuon olevan vain tekosyy)
Miksi et kehtaa sanoa? Pelkäätkö että se kuulostaa rahankerjuuyritykseltä?[/QUOTE]

Nimenomaan sitä pelkään. Ja hävettääkin jotenkin.
Ja tosiaan kun toinen on hyvätuloinen niin monta kertaa ennenkin olen huomannut ettei hällä ole mitään käsitystä pienempituloisten arjesta, esim. joku aika siten keskusteltiin eläkevakuutuksista eikä voinut ymmärtää miksen laita eläkevakuutukseen montaa kymmentä euroa kuukaudessa kun eihän se kuulemma missään tuntuisi.

sanot, että ette tule ja sillä siisti. Lähetä kaunis lasten tekemä kortti. Arvostaa sitä varmasti. Postimaksu ei ole kallis. Tai otatte muutaman kuvan perheestä ja laitat kehyksiin ja lähetät lahjaksi. Miksi matkustaa tuonne jos ei ole varaa ja meinaa tulla ylivelkaantuminen? Mieti nyt järjellä.

• Tykkää
Reactions: Minuli ja Isämies
No ehkä sen olisi aika herätä todellisuuteen sitten. Kertoisin niinkuin asia on (pahoitellen, mutta ei surkealla/sääliäkerjäävällä äänensävyllä) ja lisäisin ettei kertomisen tarkoituksena ollut kerjätä rahaa. Eihän tuosta nyt kukaan normaali ihminen suutu...
Parempi tuo minusta on kun alkaa valehtelemaan jotain tai ottamaan uusia luottokortteja, vain siksi että et vaikuttaisi köyhältä.

[QUOTE="vieras";26250590]Nimenomaan sitä pelkään. Ja hävettääkin jotenkin.
Ja tosiaan kun toinen on hyvätuloinen niin monta kertaa ennenkin olen huomannut ettei hällä ole mitään käsitystä pienempituloisten arjesta, esim. joku aika siten keskusteltiin eläkevakuutuksista eikä voinut ymmärtää miksen laita eläkevakuutukseen montaa kymmentä euroa kuukaudessa kun eihän se kuulemma missään tuntuisi.[/QUOTE]

Edelleenkin se ei ole sinun ongelmasi. Et voi elää elämääsi sen mukaan mistä muut ihmiset suuttuvat tai mitä he ajattelevat sinusta. Ehkä hän ei ymmärrä, mutta mitä sitten? Sinä et ole vastuussa hänen tunteistaan tai ajatuksistaan. Jos hän laittaa sen takia välit poikki, se on harmi, mutta sinä et voi asialle mitään. Et voi elää elämäsi tehden asioita hänen mielensä mukaan ettei hän vaan laittaisi välejä poikki.

[QUOTE="äiti";26250480]Ei voi kellään olla noin köyhää.[/QUOTE]

Voi olla. Minun kaverini ilmottautui juhliimme ja tietenkin sitten pidimme hänen perheensä mukana kaikissa valmisteluissa ( ruoka, juoma jne. pitopalvelusta) Sitten hän perui edellisenä päivänä tulonsa, kun ei ole rahaa tulla (matka n. 300 km) ja maksaa hotelleja jne. Miksi hän ei aiemmin miettinyt noita raha-asioitaaan vaan ilmoitti tulevansa mielellään? Oli mielestäni törkeästi tehty ja sen myös sanoin hänelle. Olisi mieluummin ollut ilmoittautumatta juhliimme niin sen olisin ymmärtänyt paremmin kuin tuon että ei ole rahaa tulla.

Mä ainakin sanoisin niinku asiat on, jos siitä suuttuu niin sietää mennäkin ja eiköhän se siitä joskus lepy.

Vaikka itellä oliskin ylimääräistä, niin 300e syntymäpäiväjuhlien osallistumisesta on aika helkkarin iso summa, jos tuo sisältää vasta bensan ja majoituksen ja pitää vielä ostaa lahjaa, juhlavaatteet, kampaaja yms.. Jäis kyllä helposti menemättä, tarjoutuisin sen sijaan menemään "juhlakahveille" sitten vähän myöhemmin, kortti tietty postitse. Ennemmin laitan tuon rahan johonkin järkevämpään.

Miten kukaan voi väittää, että tulevat normaalisti toimeen jos kotihoidontuella ollaan höylätty luottokortti tappiin asti.

Jos juhlakalu kerran on toinen sun vanhemmista, hyvä tuloinen, niin eikös hän voi tarjota teille hotellihuonetta jos kerran välttämättä haluaa teidät mukaan juhlaan.

Miksi pitää miellyttää vanhempaansa, joka ei vaikuta kauheasti välittävän lapsestaan ja tämän elämästä? Aika etäiseltä suhde vaikuttaa, miksi sitä pitää väkipakolla ylläpitää? Paketti postiin ja sanoo, ettei nyt ole rahaa tulla.

Oikeasti, etkö huomaa, että teillä on tiukkaa? Sanot, että tämä on tullut parin kuukauden takia, mutta ette kai te sentään ole visaa vinkuttaneet kahdessa kuukaudessa tappiin (ja siitäkin on ilmeisesti jo luottorajaa nostettu). Nyt sitten uusi luottokortti? Ei ihmeessä! Voithan sinä peitellä totuutta, mutta jossain vaiheessa se tulee ilmi. Ole rehellinen nyt, sano, että ette pääse kun ei ole varaa. Sitten pohdi oikeasti, että voiko teillä jatkua nykyinen rahatilanne kauankin näin, vai olisiko oikeasti aika tehdä muutos.

Joku kirjoittikin hienosti, että vaikka sen rahan jostain repiskin, niin onko toi se tärkein juttu minne sen laittaisi?

Jos taas ihan oikeasti haluat epätoivoisesti sinne mennä, niin eikö puolisolla ole yhtään rahaa (jotenkin ymmärsin että sulla on mies, voi olla että katsoin väärin) Ellei niin miettisin PALJONKO oikeasti tarvitsen matkaan rahaa, eli käyttäisin kaikki
- löytyvät pennoset sieltä täältä
-s-tilin tms rahat
- tosiaan ne pullot
-jos on jotain rikkinäisiä kultakoruja, ne veisin romukullanostajille

Ja laskisin tarkkaan paljonko tarvitsen
-jos autossa riittäisi bensa siihen en menis erikseen rahaa
-voisitko yöpyä vanhemman luona?(yleensä ne haluaakin että lapset yöpyis siellä) tai jonkun ystävän luona? Yleensä on sellaisia paikkoja mihin mennä.
-lahja voisi olla vaikka lahjakortteja: pikku-minnan hartiahieronta, ikkunoiden pesu/suursiivous tms ja pikku-matin tekemä kakku tms....

Eli PERIAATTEESSA lahja ei maksaisi mitään, yöpyminen ei maksaisi mitään ja ehkä matkakaan

Mä en ainakaan menisi, sanois sit vanhempi mitä tahansa. Jos muutenkin on rahat hieman tiukilla niin en tosiaankaan ottaisi velkaa tuohon tarkoitukseen. Jos ei juhlakalu ymmärrä niin se on hänen mokansa..

Yhteistyössä