Vielä kerran: Kesä, naiset ja tuijottelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miesnäkökulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miesnäkökulma

Vieras
Mistä tietää milloin mies katselee vieraita naisia? Mistä tietää, että mies katselee vieraita naisia väärällä tavalla? Riittääkö se, että näkee kesä/bikiniasuisen naisen samalla kun oma mies näkee hänet kiusallisen tilanteen synnyttämiseen vai aiheutuuko kiusallinen tilanne miehen vääränlaisista päänliikkeistä tai muuttuvasta ruumiinkielestä (en nyt tarkoita perään vislailua, flirttailua tai päin tolppaa kävelyä)? Onko asiaa vaikeampi huomata jos miehellä on aurinkolasit tai silmiä varjostava hattu päässä?

Auttaisiko asiaa jos mies pitäisi ulkosalla katseensa maahan suunnattuna tai pysyisi kokonaan poissa kesäisiltä kaduilta, joilla varatutkin naiset käyttävät vuosi vuodelta yhä vähemmän ja vähemmän vaatteita?

Aiheuttaako häpykummut, navat ja rintojen yläosat sekä nännit paljastava naisten oma pukeutuminen varatuille naisille ahdistusta koska:

1. He tuntevat joutuvansa vertailun kohteeksi?
2. He itse vertailevat itseään puolialastomiin vartaloihin?
3. Tämän pukeutumisen tarkoitus on se että siten pukeutunutta katsotaan?
4. Mies katsoo tätä pukeutumista?

Onko sellainen pukeutuminen ja se että se on tarkoitettu katsottavaksi ja että sitä katsotaan jotenkin henkilökohtaisesti minun syyni miehenä ja yksilönä?

Ei se kesä ja hellevaatteet sitä yksistään tee. Jos mies on paatunut tuijottelija se tuijottaa vaikka nunnankaavussa kulkevaa naista jos edes silmät ovat kauniit. Tuijottaminen ja katsominen ovat eri asia, selkeästi eroteltava juttu, koska tuijottamisen kohdekin huomaa että häntä tuijotetaan minuutti-tolkulla ja käännytään vielä katsomaan peräänkin. Ei siinä tarvita vislausta tai tolppaan törmäilyä.

Hellevaatteita käytetään koska on kuuma, ei siksi että ukkomiehet tuijottaisivat. Näin Suomessa. Muualla taas toisin.

Hellevaatteita käytetään koska on kuuma, ei siksi että ukkomiehet tuijottaisivat. Näin Suomessa. Muualla taas toisin. [/quote]

Juuh. Napapaidat ja likipitäen vulvan paljastavat lantiohousut ovat siis käytössä Suomen subtrooppisten olosuhteiden vaatiman tuuletuksen takia samoin kuin vesirajaminihameet ja bikinit kaduilla..... Samasta syystäkö pikkuhousut vedetään ylös selkään asti näkyville – ne kaipaavat tuuletusta?

Olinpa äimänkäkenä kun mieheni kassa menimme tanssipaikkaan.
Ei siellä kännisiä ollut, mutta pari nuorta kaveria tuijotteli minua melkein koko illan, vaikka kainaloiset kanaset olivat mukana.
Jäi kyllä vaivaamaan että mikähän mahtoi olla vinossa, vaikka toisaalta uskon ettei mitään kovin kamalaa..olisihan mieheni huomannut jos vaikka hame olisi retkottanut..
Niin, sanottakoon vielä että olin pukeutunut erittäin säädyllisesti..kuten etelänmaalaiset vanhat rouvat**

Alkuperäinen kirjoittaja Miesnäkökulma:
Hellevaatteita käytetään koska on kuuma, ei siksi että ukkomiehet tuijottaisivat. Näin Suomessa. Muualla taas toisin.

Juuh. Napapaidat ja likipitäen vulvan paljastavat lantiohousut ovat siis käytössä Suomen subtrooppisten olosuhteiden vaatiman tuuletuksen takia samoin kuin vesirajaminihameet ja bikinit kaduilla..... Samasta syystäkö pikkuhousut vedetään ylös selkään asti näkyville – ne kaipaavat tuuletusta?[/quote]

Niin juuri ......;)

Mistä tietää milloin mies katselee vieraita naisia? Mistä tietää, että mies katselee vieraita naisia väärällä tavalla? [--] pysyisi kokonaan poissa kesäisiltä kaduilta, joilla varatutkin naiset käyttävät vuosi vuodelta yhä vähemmän ja vähemmän vaatteita?

Aiheuttaako häpykummut, navat ja rintojen yläosat sekä nännit paljastava naisten oma pukeutuminen varatuille naisille ahdistusta

sanotaan nyt vaikka, että sinun kohdallasi tiedetään siitä, kun jaottelet sujuvasti naiset varattuihin/ei-varattuihin. mitä se sinua koskee onko joku varattu? miten sen tulisi näkyä pukeutumisessa, että on varattu?

Onko sellainen pukeutuminen ja se että se on tarkoitettu katsottavaksi ja että sitä katsotaan jotenkin henkilökohtaisesti minun syyni miehenä ja yksilönä?

vaatteet on tarkoitettu katsottavaksi; ei tuijotettavaksi. ukko pitää vaan oven kiinni, itsensä sisällä ja varatun naisensa burkhassa, niin ei tarvitse pohtia tuollaisia muotihankaluuksia...

Mistä tietää milloin mies katselee vieraita naisia?

- Siitä kun mies katselee vieraita naisia.

Mistä tietää, että mies katselee vieraita naisia väärällä tavalla?

- Ei minkäänlainen katselu miehelle ole välttämättä väärää, mutta se saattaa olla kiusallista naiselle.

Riittääkö se, että näkee kesä/bikiniasuisen naisen samalla kun oma mies näkee hänet kiusallisen tilanteen synnyttämiseen vai aiheutuuko kiusallinen tilanne miehen vääränlaisista päänliikkeistä tai muuttuvasta ruumiinkielestä (en nyt tarkoita perään vislailua, flirttailua tai päin tolppaa kävelyä)?

- Miehillä muuttuu elekieli maskuliinisemmaksi.

Onko asiaa vaikeampi huomata jos miehellä on aurinkolasit tai silmiä varjostava hattu päässä?

- Ei.

Auttaisiko asiaa jos mies pitäisi ulkosalla katseensa maahan suunnattuna tai pysyisi kokonaan poissa kesäisiltä kaduilta, joilla varatutkin naiset käyttävät vuosi vuodelta yhä vähemmän ja vähemmän vaatteita?

- Minusta asiaa saattaisi auttaa se, että sekä naiset että miehet kaikki innolla ryhtyisivät katselujuhliin. Usein näkee pareja, missä vain mies katselee. Pitäisi järjestää naisille aivan erityinen kamppanja missä heitä kehotetaan katselemaan mahdollisimman paljon miehiä, ja etenkin vähäpukeisia miehiä.

Aiheuttaako häpykummut, navat ja rintojen yläosat sekä nännit paljastava naisten oma pukeutuminen varatuille naisille ahdistusta koska:

1. He tuntevat joutuvansa vertailun kohteeksi?

Kyllä näin on.

2. He itse vertailevat itseään puolialastomiin vartaloihin?

Ei ole tarvetta vertailla jos tallaa yksin, mutta jos on mies rinnalla, vertailulle altistuu helpommin.

3. Tämän pukeutumisen tarkoitus on se että siten pukeutunutta katsotaan?

Uskoisin niin

4. Mies katsoo tätä pukeutumista?

Kyllä.

Ei tietenkään. Jatka samaan malliin. Ongelmahan on selkeästi huonon itsetunnon omaavien ja typerien varattujen naisten.

Juuh. Napapaidat ja likipitäen vulvan paljastavat lantiohousut ovat siis käytössä Suomen subtrooppisten olosuhteiden vaatiman tuuletuksen takia samoin kuin vesirajaminihameet ja bikinit kaduilla..... Samasta syystäkö pikkuhousut vedetään ylös selkään asti näkyville – ne kaipaavat tuuletusta?[/quote]

Se on vain muotia, kulta-pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja vogue:

Se on vain muotia, kulta-pieni.

Sitä ei siis ole takoitus katsoa vaan se on vaan muotia? Ei siis eroottista tai paljastva. Ainoastaan muotia. Voi sua kulta pieni....

Alkuperäinen kirjoittaja vogue:

Juuh. Napapaidat ja likipitäen vulvan paljastavat lantiohousut ovat siis käytössä Suomen subtrooppisten olosuhteiden vaatiman tuuletuksen takia samoin kuin vesirajaminihameet ja bikinit kaduilla..... Samasta syystäkö pikkuhousut vedetään ylös selkään asti näkyville – ne kaipaavat tuuletusta?

Se on vain muotia, kulta-pieni.[/quote]

Kirjoitin äsken viestin Elämänkatsomus/Anopit hoi viestiketjuun nimimerkillä Tulukin tarpeessa.

Harmittaa, kun Ellien Muotifriikit palsta tuli kirjautumispakolliseksi häiriköiden takia.
Nyt palstaa voi vain lukea, mutta ei kirjoittaa vierailijana.

Tänään on kuuma päivä ja minulla on liikaa päällä. Hellemekko olisi nyt oikea asuste.

Miesten aivoituksia on vaikea arvailla. Minäkin naisena ajattelen mitä sattuu.
Tänään on sellainen olo, että aivot voisi laittaa narikkaan. (Voihan olla, että minulla ei edes ole mitään narikkaan laitettavaa.)

Katselen mielelläni komeita miehiä. Niitä riittää ihan riittämiin.
Olen vieläkin äimän käkenä. Tässä se nähtiin miten tyhmä ja sinisilmäinen olen.
Ukrainan Verka on oikeasti mies. Minä meni retkuun. Pidin Verkaa keski-ikäisenä ja vähän höpsönä naisena. Olen täysin hurahtanut tuohon naiseen korjaan mieheen.
Verkan hattu ja koko muu staili on napa kymppi. Voi kun suomalaiset miehet olisivat yhtä hassuja.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpäniin.:
sanotaan nyt vaikka, että sinun kohdallasi tiedetään siitä, kun jaottelet sujuvasti naiset varattuihin/ei-varattuihin. mitä se sinua koskee onko joku varattu? miten sen tulisi näkyä pukeutumisessa, että on varattu?

No arvoisa typerä ystäväni: jos varatutkin naiset kulkevat puolialasti miksi he valittavat jos joku sitten katsoo näitä alastomia ihmisiä niitä nähdessään?

vaatteet on tarkoitettu katsottavaksi; ei tuijotettavaksi.

No näytä mulle se absoluuttinen mittari tuijottamisen ja katselun välillä! Idiootti.

Ei sinun poikapieni kannata tuntea syyllisyyttä jos tykkäät katsella naisia. Monet naiset siitä ilostuvat, ja piristät heidän päiväänsä. Ehkä etsit itsellesi sopivaa kumppania tai elät villiä etsikkoaikaa. Mitä se muille kuuluu? Naiset eivät sitä myönnä helposti, mutta useimmat nauttivat miesten antamasta huomiosta.

Sinäkin löydät itsellesi vielä naisen, jonka kanssa jakaa elämäsi. Tuijotteluvaihe kuuluu nuoruuteen oleellisena osana, eikä sitä kannata hävetä. Kunhan muistaa hyvät käytösssäännöt.

Naiset voivat pukeutua muustakin syystä kuin siksi että miehet tuijottaisivat. Esimerkiksi siksi että oma olo on itsevarmempi kun pukeutuu nykymuodin mukaisesti itselleen sopivalla tavalla.

Jos minä haluaisin että miehet tuijottaisivat, pukeutuisin sulka hattuun ja kilttiin ja varmasti saisin katseita, tuijotustakin. Voisin jopa mölytä omituisesti ja käyttäytyä muutenkin huomiota herättävästi. Kyllä näin saa tuijotusta, jos sitä haluaa. Kokeile vaikka itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiia^^:
Ongelmahan on selkeästi huonon itsetunnon omaavien ja typerien varattujen naisten.

Salarakkaiden , pettämisten ja tuijottelujen kulta-aikana varattujen naisten kohtalo on kiinnostava. Mihin heidät on varattu lopulta? Avio- ja avovaimojen roolina on synnyttää jälkikasvu, siivota kotona ja toimia halityynynä? Kertakäyttökulttuurissa perhe-arvot ovat häviämässä, haetaan koko ajan uutta ja jännittävää joko katseilla tai teoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja hellanlettas :):
Naiset voivat pukeutua muustakin syystä kuin siksi että miehet tuijottaisivat. Esimerkiksi siksi että oma olo on itsevarmempi kun pukeutuu nykymuodin mukaisesti itselleen sopivalla tavalla.

Jos minä haluaisin että miehet tuijottaisivat, pukeutuisin sulka hattuun ja kilttiin ja varmasti saisin katseita, tuijotustakin. Voisin jopa mölytä omituisesti ja käyttäytyä muutenkin huomiota herättävästi. Kyllä näin saa tuijotusta, jos sitä haluaa. Kokeile vaikka itse.

Yhteenvetona: Eiköhän lakata tuijottelemasta toisiamme ja muuteta suosiolla eri mantereille. Naiset ei siis pukeudu paljastavasti miesten takia vaan "muodin" takia, joka siis on jonkinlainen muihin ihmisiin liittymätön absoluutti. Olet blondi?

Tuijottelun kohteeksi joutuvat naiset kokevat tuijotuksen kiusalliseksi, jos tuijottava mies ei ole heidän tyyppiään: syynä kenties ikä, ruumiinrakenne, hiusten määrä, vaatetus, hygienia jne. Mutta jos tuijottava mies vastaa naisen miesihannetta, ei tuijotusta pidetä lainkaan pahana, vaan lisätään vettä myllyyn keimailemalla, ilmein ja katsein flirttailemalla.
Pissisteinit eivät lainkaan pahastu, jos 18+ v. amispojat kuolaavat heidän napapaitojaan ja stringinnauhojaan, mutta jos keski-ikäinen mies sattuu vilkaisemaan, irtoaa helposti kommentti: "pedofiili!", "läski, vanha likainen äijä!"

Alkuperäinen kirjoittaja hellanlettas :):

Yhteenvetona: Eiköhän lakata tuijottelemasta toisiamme ja muuteta suosiolla eri mantereille. Naiset ei siis pukeudu paljastavasti miesten takia vaan "muodin" takia, joka siis on jonkinlainen muihin ihmisiin liittymätön absoluutti. Olet blondi?

Suurin osa suomalaisista on hiusväriltään vaaleita tai siihen viittaavia. Blondiushan ei itsessään ole mikään peruste haukkua ihmistä esimerkiksi tyhmäksi.

Ilmeisesti luet paljon vitsikirjoja ja sivistyksesi on sieltä peräisin?

Jos nainen on tällännyt minihameen päälle, ryntäät pystyyn ja napakin näytillä, niin kuulu se jo tapoihin vilkasta kerran pari. Pettymyshän se olis jos en edes vilkasis..;)

Ketjun aloittajalle tiedoksi.
Tällä palstalla on jo yksi miesnäkökulma (nimittäin minä), jonka avaukset ja aihepiiri ovat tykkänään toisia kuin naisten helleasujen tai niiden paljastamien näkymien pohdiskelu.

Koska nimimerkki on jo varattu, ehdotan sekaannusten välttämiseksi, että vastaisuudessa käytät jotakin toista tunnusta

Alkuperäinen kirjoittaja niinpäniin.:

No arvoisa typerä ystäväni: jos varatutkin naiset kulkevat puolialasti miksi he valittavat jos joku sitten katsoo näitä alastomia ihmisiä niitä nähdessään?

ensinnäkin, tyhmä mies (anteeksi, retoriikkaasi voinee vastata samalla mitalla), opettele käyttämään lainaustoimintoa.

toiseksi, miksi sinun mielestäsi on olennaista jaotella naiset varattuihin ja ei-varattuihin? mihin perustuu oletuksesi/väitteesi siitä, että varatut naiset valittavat, kun heitä katsotaan, ja miksi on olennaista tehdä tästä oletetusta valittamisesta varatut vs ei-varatut -asia?

onko nyt niin, että kun nainen on varattu, hänen tulee verhota kehonsa siveästi, jotta sinulle ei tule tarvetta sitä tuijottaa tai sitten hänen tulee valittamatta niellä limainen katseesi, joka etsii häpykumpua? onko niljakas tuijottelusi ok, jos nainen ei ole varattu?

On näillä palastoilla tuntematon käsite. Jo käytössä olevia nimmareita käytetään surutta myös kaikenlaisen p***** heittoon. Mikä sitten lienee syynä moiseen? En tiedä. Kateusko, mutta mistä?

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen kohde..:
Olinpa äimänkäkenä kun mieheni kassa menimme tanssipaikkaan.
Ei siellä kännisiä ollut, mutta pari nuorta kaveria tuijotteli minua melkein koko illan, vaikka kainaloiset kanaset olivat mukana.
Jäi kyllä vaivaamaan että mikähän mahtoi olla vinossa, vaikka toisaalta uskon ettei mitään kovin kamalaa..olisihan mieheni huomannut jos vaikka hame olisi retkottanut..
Niin, sanottakoon vielä että olin pukeutunut erittäin säädyllisesti..kuten etelänmaalaiset vanhat rouvat**

Tanssitapaasi katselimme.