Vi**u mä vihaan tuota meidän koiraa!!!Oksettava!!

  • Viestiketjun aloittaja Koira
  • Ensimmäinen viesti
koira
Voi apua ku tänne oli tullu paljo kommenttia.. Mä en missään tapauksessa vihaa koiraani, enkä pidä sitä oksettavana. Kirjoitin tänne kun tuo asia oli tapahtunut ja olin vielä kiukus. En anna koiraani pois sen takia kun joskus nuolee naamaa, en vaan tykkää siitä kun en anna sen nuolla omaakaan naamaa tai käsiä. Tuolla koiralla on vaan se tyyli et ku käännän selkäni sekunniksi niin samantien on siivoamas vauvan naamaa, ja mua ei TODELLAKAAN haittaisi jos ne olis pieniä sieviä pusuja poskelle mutta tuo on aivan ekstaasis ku pääsee nuolemaan ja tukkii vauvan suuhun..:( Se mua häirittee ku nuolee sen suuta. Vaipat on nostettu nyt sellaiseen paikkaan ettei pääse niihin, mutta niinkuin ekassa viestissä kysyinkin että olisko tuohon jotain koulutusvinkkejä että saisin vähennettyä tuota sen touhua?
Raskasta kun vauva ihan selkeästi tykkää koirasta ja naureskelee sille, ja mäkin koiraani rakastan vaikka se tuollainen pässi välillä onkin.
 
"vieras"
Jos et ymmärrä koiran käytöstä etkä pidäkään koirista, niin miksi olet tosiaan ottanut koiran? Sen mäkin haluaisin tietää. Oliko se sulle vaan lapsen korvike siihen asti, kun sait oikeita lapsia ja nyt se onkin sitten ällöttävä paskapää, kun huomasit ettei se olekaan ihminen?
 
Koira
[QUOTE="vieras";26138063]Jos et ymmärrä koiran käytöstä etkä pidäkään koirista, niin miksi olet tosiaan ottanut koiran? Sen mäkin haluaisin tietää. Oliko se sulle vaan lapsen korvike siihen asti, kun sait oikeita lapsia ja nyt se onkin sitten ällöttävä paskapää, kun huomasit ettei se olekaan ihminen?[/QUOTE]

Ymmärrän koirien käytöstä, ja pidän koirista. Ei ollut lapsen korvike kun sen hommasin, ihan harkittu koissu oli eikä ole missään vaiheessa ollut verrattavissa ihmiseen. Koirani oon kouluttanut hyvin, tottelee ja on muutenkin mahtava. Ainoa asia mikä häirittee on tuo kun tunkee kielensä vauvan suuhun kun silmä välttää. :( Ei oo kivaa kun joutuu päivässä 100kertaa kieltämään kun koira tekee tuota, siitä oon huolestunu kun joudun kieltämään noin usein että vauvasta tulee pian koiralle epämiellyttävä asia, ja vauva taas oppii siihen että näin koiraa käsitellään.
Oon yrittäny pitää lattialla vauvaa mun sylissä ja koiraa viereen mutta ei, aina sama tulos että koira tukkii suuhun..:( Saa oikein välttelemällä välttää ettei se nuole suuta , lopettaa kun kielletään mutta 10sekunnin päästä taas sama alkaa uudestaan.
 
onko sulla kaikki on?
Voi apua ku tänne oli tullu paljo kommenttia.. Mä en missään tapauksessa vihaa koiraani, enkä pidä sitä oksettavana. Kirjoitin tänne kun tuo asia oli tapahtunut ja olin vielä kiukus. En anna koiraani pois sen takia kun joskus nuolee naamaa, en vaan tykkää siitä kun en anna sen nuolla omaakaan naamaa tai käsiä. Tuolla koiralla on vaan se tyyli et ku käännän selkäni sekunniksi niin samantien on siivoamas vauvan naamaa, ja mua ei TODELLAKAAN haittaisi jos ne olis pieniä sieviä pusuja poskelle mutta tuo on aivan ekstaasis ku pääsee nuolemaan ja tukkii vauvan suuhun..:( Se mua häirittee ku nuolee sen suuta. Vaipat on nostettu nyt sellaiseen paikkaan ettei pääse niihin, mutta niinkuin ekassa viestissä kysyinkin että olisko tuohon jotain koulutusvinkkejä että saisin vähennettyä tuota sen touhua?
Raskasta kun vauva ihan selkeästi tykkää koirasta ja naureskelee sille, ja mäkin koiraani rakastan vaikka se tuollainen pässi välillä onkin.
Sä tunnut nyt jotenkin olettavan, että koira on kuin ihminen ja sillä on samanlainen ymmärrys kuin ihmisellä siisteyskäsityksineen. Se tulee ilmi hyvin myös tuossa viimeisessä lauseessa, jossa toteat koirasi olevan välillä pässi. Ei, koira ei ole pässi sen takia, että ei toimi kuten ihminen.

Et sä nyt oikein kyllä vaikuta siltä, että ymmärrät koirista. Että sievät pikku pusut ei haittaisi, mutta kun oikein nuolee:D Joo-o.

Sori, mutta mua vaan ärsyttä tuollaiset koiranomistajat. Anna toki koira pois osaavampaan kotiin, pääset itsekin helpommalla.
 
"vieras"
Sä tunnut nyt jotenkin olettavan, että koira on kuin ihminen ja sillä on samanlainen ymmärrys kuin ihmisellä siisteyskäsityksineen. Se tulee ilmi hyvin myös tuossa viimeisessä lauseessa, jossa toteat koirasi olevan välillä pässi. Ei, koira ei ole pässi sen takia, että ei toimi kuten ihminen.

Et sä nyt oikein kyllä vaikuta siltä, että ymmärrät koirista. Että sievät pikku pusut ei haittaisi, mutta kun oikein nuolee:D Joo-o.

Sori, mutta mua vaan ärsyttä tuollaiset koiranomistajat. Anna toki koira pois osaavampaan kotiin, pääset itsekin helpommalla.
Koira nuolee vaan niitten ihmisten naamoja, suita ja suupieliä, joita se kunnioittaa ja rakastaa. Koiraltasi tuo on suurin rakkaudenosoitus toista kohtaan, mitä voi olla.
Komentamalla et saa sitä lopettamaan.
Parasta olisi, että opetat sitä sillä tavoin että kiinnität koiran huomion hetin johonkin muuhun, kun se haluaa lupsuttaa lapsen naamaa.
Käsket vaikka istumaan, menemään maahan ja palkitset heti.

Mulle tuli mieleen, että saako se koira tarpeeksi älyllistä haastetta? Ei pelkkä liikunta aina riitä energian purkamiseen, kun sitä energiaa on kahdenlaatuista.
Liikunnallista ja mentaalista. Koiran pitäisi saada tuntea, että se on tarpeellinen ja on hyödyksi laumalle.
Se haluaa olla osa laumaa. Ei se halua että sitä kokoajan vaan komennetaan, eikä voi ymmärtää miksi niin tehdään.
 
Mua rupesi tässä ketjussa eniten ärsyttämään tää ihmisten hyökkääminen ap:ta vastaan ja huonoksi omistajaksi leimaaminen.. Huhhuh.

Koirat pois tuollaisilta ihmisiltä, oikeasti, oletteko tosissanne? :D Välillä tuntuu että tällä palstalla 3/4 on trolleja.

Mua ärsyttää ja OKSETTAA kun mun koira nuolee kassejaan ja persettään. Se lutkutuksen ääni, hyi helv**ti! Vihaan sitä. Mutta ei se minusta huonoa omistajaa kaiketi tee - en vihaa koiraa, enkä kohtele sitä huonosti, kuten ei selkeästi tämän ketjun aloittajakaan omaa koiraansa. Enkä luopuisi omasta karvaperseestäni mistään hinnasta. :heart:

Ennemmin antaisin huonon omistajan leiman jos koiran käytöksessä on puutteita, mutta niitä ei haluta korjata vaan annetaan koiran tehdä jotain mitä sen ei pitäisi. Omistajan tehtävä on asettaa rajat. Koiraa usein inhimillisestään ihan liikaa.. Kyllä koiraan saa suuttua, aivan kuten lapsiinkin joskus. Tässä tapauksessa ei mielestäni ole niin, että koiran LUONNOLLISTA käyttäytymistä yritetään estää. Peräreijän nuoleminen on koiralle ominaista käyttäytymistä..
 
Koira
[QUOTE="vieras";26138386]Koira nuolee vaan niitten ihmisten naamoja, suita ja suupieliä, joita se kunnioittaa ja rakastaa. Koiraltasi tuo on suurin rakkaudenosoitus toista kohtaan, mitä voi olla.
Komentamalla et saa sitä lopettamaan.
Parasta olisi, että opetat sitä sillä tavoin että kiinnität koiran huomion hetin johonkin muuhun, kun se haluaa lupsuttaa lapsen naamaa.
Käsket vaikka istumaan, menemään maahan ja palkitset heti.

Mulle tuli mieleen, että saako se koira tarpeeksi älyllistä haastetta? Ei pelkkä liikunta aina riitä energian purkamiseen, kun sitä energiaa on kahdenlaatuista.
Liikunnallista ja mentaalista. Koiran pitäisi saada tuntea, että se on tarpeellinen ja on hyödyksi laumalle.
Se haluaa olla osa laumaa. Ei se halua että sitä kokoajan vaan komennetaan, eikä voi ymmärtää miksi niin tehdään.[/QUOTE]

Tälläisiä neuvoja hainkin, kiitos. :) Mä yritän nyt lisätä koiralle tekemistä sisällä ja kokeilen tuota että kieltämisen sijaan komennan istumaan tms. ja annan sen herkun, inhottavaa olla 100 kertaa päiväs vihainen kun huomaan että koira menee hämilleen kun kielletään. ei oikein osaa muutoin osoittaa vauvalle kiintymystä ku nuolemalla. Mä en todellakaan vihaa koiraani vaikka alkuperäisessä viestissä niin kirjoitin, en vaan tiennyt mitä teen ku tuntuu että mikään ei auta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äm-mä;26138471:
Mua rupesi tässä ketjussa eniten ärsyttämään tää ihmisten hyökkääminen ap:ta vastaan ja huonoksi omistajaksi leimaaminen.. Huhhuh.

Koirat pois tuollaisilta ihmisiltä, oikeasti, oletteko tosissanne? :D Välillä tuntuu että tällä palstalla 3/4 on trolleja.

Mua ärsyttää ja OKSETTAA kun mun koira nuolee kassejaan ja persettään. Se lutkutuksen ääni, hyi helv**ti! Vihaan sitä. Mutta ei se minusta huonoa omistajaa kaiketi tee - en vihaa koiraa, enkä kohtele sitä huonosti, kuten ei selkeästi tämän ketjun aloittajakaan omaa koiraansa. Enkä luopuisi omasta karvaperseestäni mistään hinnasta. :heart:

Ennemmin antaisin huonon omistajan leiman jos koiran käytöksessä on puutteita, mutta niitä ei haluta korjata vaan annetaan koiran tehdä jotain mitä sen ei pitäisi. Omistajan tehtävä on asettaa rajat. Koiraa usein inhimillisestään ihan liikaa.. Kyllä koiraan saa suuttua, aivan kuten lapsiinkin joskus. Tässä tapauksessa ei mielestäni ole niin, että koiran LUONNOLLISTA käyttäytymistä yritetään estää. Peräreijän nuoleminen on koiralle ominaista käyttäytymistä..
Jos luet ton otsikon ja aloituksen niin ei siitä kovin koirastaan välittävän ihmisen kuvaa saa. En mäkään tykkää kun koira nuolee alapäätään ja sit tulee slurppasee naamaa, mut en kuitenkaan sen takia julistas vihaavani koiraani. Kyllähän ap. on tossa tasoitellut sanomisiaan ja vissiin ihan välittää koirastaan, mut sitä saa mitä tilaa.
 
Koira
Alkuperäinen kirjoittaja Äm-mä;26138471:
Mua rupesi tässä ketjussa eniten ärsyttämään tää ihmisten hyökkääminen ap:ta vastaan ja huonoksi omistajaksi leimaaminen.. Huhhuh.

Koirat pois tuollaisilta ihmisiltä, oikeasti, oletteko tosissanne? :D Välillä tuntuu että tällä palstalla 3/4 on trolleja.

Mua ärsyttää ja OKSETTAA kun mun koira nuolee kassejaan ja persettään. Se lutkutuksen ääni, hyi helv**ti! Vihaan sitä. Mutta ei se minusta huonoa omistajaa kaiketi tee - en vihaa koiraa, enkä kohtele sitä huonosti, kuten ei selkeästi tämän ketjun aloittajakaan omaa koiraansa. Enkä luopuisi omasta karvaperseestäni mistään hinnasta. :heart:

Ennemmin antaisin huonon omistajan leiman jos koiran käytöksessä on puutteita, mutta niitä ei haluta korjata vaan annetaan koiran tehdä jotain mitä sen ei pitäisi. Omistajan tehtävä on asettaa rajat. Koiraa usein inhimillisestään ihan liikaa.. Kyllä koiraan saa suuttua, aivan kuten lapsiinkin joskus. Tässä tapauksessa ei mielestäni ole niin, että koiran LUONNOLLISTA käyttäytymistä yritetään estää. Peräreijän nuoleminen on koiralle ominaista käyttäytymistä..
Sama juttu, inhoan ku koira nuolee kassejaan ja persettään ja sen jälkeen samas nanosekunnis vauvan suuta.. :( Ei se tee musta huonoa koiran omistajaa, inhottavampaa olis se että antaisin koiran nuolla vauvan naamaa sanomatta mitään.
 
oletko vajaa
Sama juttu, inhoan ku koira nuolee kassejaan ja persettään ja sen jälkeen samas nanosekunnis vauvan suuta.. :( Ei se tee musta huonoa koiran omistajaa, inhottavampaa olis se että antaisin koiran nuolla vauvan naamaa sanomatta mitään.
Onko sulla mitään muuta sanottavaa, kun se, että sua inhottaa, kun koira nuolee persettään ja sen jälkeen vauvaa. Mitä sä nyt haet tuolla jankutuksella? Mua ihmetyttää, miksi pitää tehdä elämästä noin hankalaa hankkimalla koira ja vauva samaan talouteen, jos se on noin hankalaa.

Se nyt vain on niin, että koiraa ei kiinnosta se, onko takapuolen ja sen jälkeen vauvan nuoleminen sinun mielestäsi ällöttävää.
 
OnJoo
Onko sulla mitään muuta sanottavaa, kun se, että sua inhottaa, kun koira nuolee persettään ja sen jälkeen vauvaa. Mitä sä nyt haet tuolla jankutuksella? Mua ihmetyttää, miksi pitää tehdä elämästä noin hankalaa hankkimalla koira ja vauva samaan talouteen, jos se on noin hankalaa.

Se nyt vain on niin, että koiraa ei kiinnosta se, onko takapuolen ja sen jälkeen vauvan nuoleminen sinun mielestäsi ällöttävää.

Just. No kun kerta koiraa ei kiinnosta mitä se nuolee ennen vauvan naaman nuolemista, ja kun sullakin tuntuu olevan noin vapaa ajattelutyyli koirista, niin annappa ite joskus ihan huvikses koiran eka nuolla pallinsa ja perseensä ja avaa sinä sillä välin kaikessa rauhassa suusi ja anna koiran sen jälkeen nuolla sun suuta! Kuulostaako houkuttelevalta??!!


Ap:lle; kuulostaa kyllä aika vaikealta tuo tilanne :( Ja kun se nuoleminen on kerta noin hallitsevaa, niin ne kiellot tosiaan saattaa vaan antaa koiralle negatiivisen viestin vauvasta. Jos sulla riittää aikaa (ja rahaa) niin kannattavinta vois olla ottaa yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan? :)
 
Tota noin onks sun lähipiirissä yhtään koirarakasta ihmistä? Sillä kuulostaa tosi pahalta, miten puhut sun koirasta...niin mietin, et jos vauvan ja koiran hoitaminen on liikaa yhtä aikaa, niin pitäskö laittaa koira hetkeksi hoitoon? Jotta voisit keskittyä vaaviin??
 
Onko sulla mitään muuta sanottavaa, kun se, että sua inhottaa, kun koira nuolee persettään ja sen jälkeen vauvaa. Mitä sä nyt haet tuolla jankutuksella? Mua ihmetyttää, miksi pitää tehdä elämästä noin hankalaa hankkimalla koira ja vauva samaan talouteen, jos se on noin hankalaa.

Se nyt vain on niin, että koiraa ei kiinnosta se, onko takapuolen ja sen jälkeen vauvan nuoleminen sinun mielestäsi ällöttävää.
Really?? :D Saanko kysyä, että miksi käyt tällä palstalla vai oletko itse vajaa? Täällä noin 50% kirjoittelee mitä typerämpiä juttuja, 25% trollaa, 25% kirjoittelee järkevästi. Huhhuh. :)

Onko sulla elämässä tapana yleensäkin se, että pistät/suljet pois häiriötekijät ettei elämäs vaan olis hankalaa, sen sijaan, että yrittäisit korjata niitä häiritseviä asioita?
 
"totta"
Jos luet ton otsikon ja aloituksen niin ei siitä kovin koirastaan välittävän ihmisen kuvaa saa. En mäkään tykkää kun koira nuolee alapäätään ja sit tulee slurppasee naamaa, mut en kuitenkaan sen takia julistas vihaavani koiraani. Kyllähän ap. on tossa tasoitellut sanomisiaan ja vissiin ihan välittää koirastaan, mut sitä saa mitä tilaa.
Aivan. Ens kerralla sitten vähemmän raflaava otsikko, ap, jos et halua, että sinua pidetään idioottina, joka ei tajua koirista mitään.
 
no hyvä
Tälläisiä neuvoja hainkin, kiitos. :) Mä yritän nyt lisätä koiralle tekemistä sisällä ja kokeilen tuota että kieltämisen sijaan komennan istumaan tms. ja annan sen herkun, inhottavaa olla 100 kertaa päiväs vihainen kun huomaan että koira menee hämilleen kun kielletään. ei oikein osaa muutoin osoittaa vauvalle kiintymystä ku nuolemalla. Mä en todellakaan vihaa koiraani vaikka alkuperäisessä viestissä niin kirjoitin, en vaan tiennyt mitä teen ku tuntuu että mikään ei auta.
Mun mielestä kyllä, yksikään lapsi ei ole kuollut siihen että koira nuolee sen naamaa.
Vanhempani kasvattivat koiria, kasvoin koirien kanssa, nukuin ihan pienenä päiväunenikin aina jonkun koiran vieressä tai useampienkin koirien kanssa kasassa. Joskus jopa lattialla :D
Mä rakastan koiria.
 
  • Tykkää
Reactions: Mippe
koira
Alkuperäinen kirjoittaja no hyvä;26139026:
Mun mielestä kyllä, yksikään lapsi ei ole kuollut siihen että koira nuolee sen naamaa.
Vanhempani kasvattivat koiria, kasvoin koirien kanssa, nukuin ihan pienenä päiväunenikin aina jonkun koiran vieressä tai useampienkin koirien kanssa kasassa. Joskus jopa lattialla :D
Mä rakastan koiria.
Mä haen kans tuollaista tasapainoista arkea koiran ja vauvan välille että voivat maata lattialla vieretysten. Tiedän että lapseni ei kuole siihen kun koira sen naamaa nuolee, mutta uskon tietäväni senkin että se ei ole kivaa lapsenkaan mielestä kun ei osaa vielä työntää koiraa pois-että nyt riittää. Joudun olemaan haukkana välissä koko ajan. mutta tätä se on ja ihmetyttää kaikki jotka mun kimppuun kävi tyylillä anna koira pois, laitanko ilmoitukseen syyksi että tykkää kovasti/liikaa nuolla vauvan kasvoja??! Muuten täyden kympin koira, ei nuole munkaan naamaa ku en anna, mutta vauva on kovin pieni torjumaan nuolemisen ja jonkun täytyy siihen puuttua ja se olen valitettavasti minä.
Anteeksi jos aiheutin mielipahaa jollekkin kauhealla -vihaan koiraani- aloituksella mutta se tuli ensimmäisenä mieleen kun koira syötyään paskavaipan menee nuolemaan vauvan suuta..:( En ollut koiralleni vihainen kyseisessä tilanteessa jos joku niin luulee, ymmärsin asian että koira ei voi vietillensä mitään ja itse olin typerä ku vaipat jätin näkyville.
 
nooh
Mä haen kans tuollaista tasapainoista arkea koiran ja vauvan välille että voivat maata lattialla vieretysten. Tiedän että lapseni ei kuole siihen kun koira sen naamaa nuolee, mutta uskon tietäväni senkin että se ei ole kivaa lapsenkaan mielestä kun ei osaa vielä työntää koiraa pois-että nyt riittää. Joudun olemaan haukkana välissä koko ajan. mutta tätä se on ja ihmetyttää kaikki jotka mun kimppuun kävi tyylillä anna koira pois, laitanko ilmoitukseen syyksi että tykkää kovasti/liikaa nuolla vauvan kasvoja??! Muuten täyden kympin koira, ei nuole munkaan naamaa ku en anna, mutta vauva on kovin pieni torjumaan nuolemisen ja jonkun täytyy siihen puuttua ja se olen valitettavasti minä.
Anteeksi jos aiheutin mielipahaa jollekkin kauhealla -vihaan koiraani- aloituksella mutta se tuli ensimmäisenä mieleen kun koira syötyään paskavaipan menee nuolemaan vauvan suuta..:( En ollut koiralleni vihainen kyseisessä tilanteessa jos joku niin luulee, ymmärsin asian että koira ei voi vietillensä mitään ja itse olin typerä ku vaipat jätin näkyville.
kiellä koiraa, niinkin voi tehdä.

Menet lapsen eteen kun koira yrittää lähestyä sitä ja lähetät koiran pois.
Kutsut koiran lapsen lähelle, annat sen olla siellä siihen asti kun yrittää nuolla lasta. Sitten lähetät sen pois.
Sama uudelleen.
Näytät, että sinä hallitset tilannetta.
Annat sen olla lapsen lähelllä, jos ei nuole. Jos yrittääkään nuolla, lähetät/viet sen pois.
 
Onhan tuo inhottavaa, jos minulta kysyttaisiin niin tuossa tilanteessa kylla antaisin tai myisin koiran pois. Jotenkin pelottavaa joskus katsella jotain metsastyskoiria joita pidetaan samassa kodissa pienten lasten kanssa, mitas jos niilla yhtakkia vinksahtaa ja kayvat vaikka kimppuun? Lapsena pelkasin tulla koulusta kotiin kun koulumatkalla naapurin pihassa vihainen koira vapaana. Sanottiin vaan ettei se mitaan tee.. No yhtena paivana hyokkasi melko vakavin seurauksin postinjakajan kimppuun jonka jalkeen se koira lopetettiin. Tama nyt vahan aiheen vieresta mutta ei todellakaan ole pakko pitaa sellaista lemmikkia josta ei pida tai josta koituu liikaa vaikeuksia. Meilla on ollut muutama ongelmalintu jotka on annettu uusiin koteihin, mika on ollut hyva ratkaisu.
No huh huh!! Sun tyylisille ihmisille ei eläimiä sais ikinä ikinä antaa!!!! Annetaan heti vaan pois kun jokin ongelma tulee vastaan.......
 
Meillä
14v sakemanni ja syö kissanpaskaa YÖK. Lähes joka aamu vääntää paskat ja kuset eteisen lattialle HETI siinä vaiheessa kun mies tulee makkarista ja pukee päälle ja koira näkee et nyt ollaan menos ulos.Mä olen niin väsynyt kun usein saa siivota kusta ja paskaa.Olen väsynyt myös siihen kun yks kissa ei ole oppinut täysin sisäsiistiksi.Käy kyllä laatikolla, mutta paskoo myös työhuoneeseen.Olen yrittänyt puhua miehelle ja lapsille että voitais luopua tuosta.Mä olin alunperinkin vastaan koko kissaa, kun ennestään on 3 ja sit koira.En halua asua eläintarhassa.Ja se olen aina minä joka joutuu siivoon jäljet ( mies siivoo paskat kyllä, mutta paskarantut jää lattiaan ja kusen päälle levittää lehdet että imeytyy, mutta lattioiden peseminen ja märkien lehtien kerääminen jää mulle) ja toiset vaan haalii elukoita lisää.Uhkasin jo muuttaa pois...lapsellista ehkä, mutta väsyneenä tulee sanottua mitä vaan...
 
Teinien äiti
Jos 14v koira vääntää paskat ja kuset lattialle, vaikka tietää, että pääsee ulos niin se tuskin tekee sitä ilkeyttää. Kannattanee viedä koira lekuriin, sillä saattaa olla jokin jo iän tuoma sairaus (esim. kasvain jne). Kurjaa, että koet eläimet vain taakantuojiksi, lapsillesi ne ovat ystäviä joiden turkkiin painetaan pää ku maailma potkii päähän.
 
Minustakin tuo nuoleskelu on inhaa.
Meillä on kaks koiraa, toinen niistä ei ole koskaan ollutkaan nuolijatyyppiä ja yleensä toooosi harvoin lipasee kielellään ja sen voi ottaa jopa kohteliaisuutena. Ylipäänsä senkin, että se kiepsahtaa selälleen ottamaan rapsutuksia vastaan.

Toinen taas nuolee ärsyttävästi jatkuvasti. No se on vielä penneli, mutta enpä muista, että tuo toinen olisi ollut pentunakaan mikään nuoluase. : /
 

Yhteistyössä