vesirokkorokotteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huggiksen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huggiksen äiti

Vieras
Paljonkohan se maksaa ja kandeeko ottaa lapselle alle 1v ?
Mitään rokoteohjelman ulkopuolisia ei olla otettu (lintuinfluensaa tai rotaa).

Vai oisko parempi antaa lapsen sairastaa jotta tulis sitä vastustuskykyä ?

Maksaa n.60? ja alle yksvuotiasta ei saa rokottaa, eli täytyy odottaa ku täyttää yks. Me otettiin meidän 3 v:lle ja otetaan tolle pienemmällekin ku ny vähä kasvaa. Se on ihan makuasia haluuko sen ottaa vai ei, ei siit mitään haittaakaan ole. Ja sehän ei suojaa täysin vesirokolta mutta suojaa niiltä vaikeilta tartunnoilta. Eli jos iskee rokotteesta huolimatta niin pitäis olla helpompi tauti.

tuliko teidän lapsille,jotka olette ottaneet tuon rokotuksen,jotain sivuoireita tms kun rokotus annettiin?
Mun pojalla on aina ollut nuo rokotukset kamalia,pelkään ottaa tuota vesirokkorokotusta vaikka haluaisin kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaamamma:
tuliko teidän lapsille,jotka olette ottaneet tuon rokotuksen,jotain sivuoireita tms kun rokotus annettiin?
Mun pojalla on aina ollut nuo rokotukset kamalia,pelkään ottaa tuota vesirokkorokotusta vaikka haluaisin kyllä.
No meillä ei tytölle tullu mitään (1v3kk) mut hälle ei muutenkaan kyllä ole mitään koskaan tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaamamma:

Ei mitään, kuten ei muistakaan 'piikeistä'. Vesirokkorokotteesta saattaa jotain rokon tapaista tulla, mutta jos en väärin muista, niin tuo "rokko" ei tartu.

Yhteistyössä