Vesirokkorakkula silmäluomessa.. Mä en kestä!

Meidän tytöllä on alaluomessa vesirokkorakkula ja pakko sanoa että helvetti kun pelottaa että se rikkoo sen ja virus pääsee silmään.

Mä oon lukenut kaikki kauhutarinat netistä mut mua kiinnostais saada jotain helpottavia kommentteja..

(Olen myös ollut yhteydessä sairaalan päivystykseen ja aion vielä tänään soitella neuvolaan asian tiimoilta.. Että sitäkään ei tartte tulla huutelemaan..)
 
[QUOTE="Hei";27799359]Mun pojalla, oli silloin 8 kk, oli vesirokkonäppy silmämunassa! Oli hurjan näkönen, mut parani nopeesti, en edes lääkärissä kerinnyt käyttää.[/QUOTE]

Oikeesti? Eikä mitään kamalaa tapahtunut? :O

Mä oon täällä tuhannen paniikissa koko ajan...
 
:hug:

Räplääkö sitä? Mitä luulet, pystyykö tyttösi olemaan siihen koskematta? Voithan kokeilla, josko suostuisi käyttämään hanskoja..?

Äh, viheliäinen tauti. Meilläkin se kävi tässä syksyn aikana - vihdoinkin! - ja olihan noi täynnänsä; esikoisella oli suussakin ihan törkeesti rakkuloita! Mutta ihmeen hyvin olivat raapimatta - nuoremmille käytin kyllä eka päivinä vesirokkovoidetta mutta eihän sitä tosin sovi laittaa noihin arkoihin paikkoihin...

Mä en tosin edes osannut pelätä noita rakkuloita tuossa silmien läheisyydessä enkä lueskellut netistä muuta kuin hoito- ohjeita...että siinä mielessä voin kerrankin sanoa, että onneksi en ymmärtänyt lukea moisia kommentteja.

Tsemppiä! Toivottavasti ko. rakkula kuivahtaisi pian :hug:...
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
....
Meillä oli pojalla vesirokkonäppylä tuossa yläluomessa ripsien tyvessä ja toinen ihan kyynelkanavan vieressä. Ja eipä noista mitään haittaa ollut, ja ensimmäisten näppyjen joukossa kuivuivat pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
lucifer
mulla itselläni oli niitä hemmetin rakkuloita luomissa, niiden alla, keuhkoissa ja perseessä ja joka puolella ja eipä noista kummpia tullu. samoin muksulla oli silmät turvoksissa. siinä ne parantuu niiden iholla olevienkin kanssa samaa tahtia. ei turhaa panikointia.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
Ei se rikkoontuva näppylä mitään enään levitä, kyllä sitä virusta on joka puolella kehoa jo (siitähän se näppyläkin ilmestyy).
Totta on että silmässä ärhäkkä rakkulointi ei ole hyväksi, mutta ei sitä voi mitenkään etukäteen estää tai aiheuttaa. (voidaan siis vesirokkoa yleisesti hillitä lääkkeellä jos alentunut vastustuskyky tms)
Eli paniikki pois ja normaalia voinnin seurailua, jos se näppylä luomessa puhkeaa niin tietysti ei saisi räplätä ettei tulehtuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
"Satu"
Meillä pojalle tuli silmän värikalvon tulehdus vesirokon jälkitautina. Eipä siinä kummempia, kuin käytiin erikoissilmälääkärillä, laitettiin usein silmätippoja, ja sillä parani. En ollut ikinä kuullutkaan moisesta jälkitaudista. Harvinainen taitaa olla, mutta siis mahdollista tämäkin.
 
Silmän alaluomi on tolla punainen mutta silmässä itsessään ei kuitenkaan oo mitään hätää, silmämuna ei punoita eikä silmä rähmi tai mitään.. On vaan jotenkin niin hurjan näköistä toi vesirokko :x

Mä luulen että pienimmälle tulen ottamaan ajoissa sen rokotteen. Näiden isompien kohdalla ajattelin että vasta vähän ennen kouluikää jos rokkoa ei ole jo podettu, mutta olis kyllä pitänyt ottaa jo aiemmin. Vaikka ei noilla mitään ongelmaa itsellään tunnu asian kanssa olevan, mitä nyt tyttö nyplää noita rakkuloita, mutta ei näyttäis hirveesti kutiavan kuitenkaan..

Toivo elää myös ettei tuohon meidän kuusiviikkoiseen tuon räkätaudin lisäksi nyt sitten iske tää vesirokko.. Paniikinaihe nro. 2.
 
Silmän alaluomi on tolla punainen mutta silmässä itsessään ei kuitenkaan oo mitään hätää, silmämuna ei punoita eikä silmä rähmi tai mitään.. On vaan jotenkin niin hurjan näköistä toi vesirokko :x

Mä luulen että pienimmälle tulen ottamaan ajoissa sen rokotteen. Näiden isompien kohdalla ajattelin että vasta vähän ennen kouluikää jos rokkoa ei ole jo podettu, mutta olis kyllä pitänyt ottaa jo aiemmin. Vaikka ei noilla mitään ongelmaa itsellään tunnu asian kanssa olevan, mitä nyt tyttö nyplää noita rakkuloita, mutta ei näyttäis hirveesti kutiavan kuitenkaan..

Toivo elää myös ettei tuohon meidän kuusiviikkoiseen tuon räkätaudin lisäksi nyt sitten iske tää vesirokko.. Paniikinaihe nro. 2.
Tuosta minä olisin jo ollut yhteydessä lääkäriin, joskus on syytä aloittaa lääkitys vesirokon estämiseksi. Voi olla että on "tarpeeksi vanha".
 
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27799550:
Tuosta minä olisin jo ollut yhteydessä lääkäriin, joskus on syytä aloittaa lääkitys vesirokon estämiseksi. Voi olla että on "tarpeeksi vanha".
Kysyin sairaalan päivystyksestä asiaa niin sanoivat että imetyksen pitäis suojata mutta jos iskee rokko niin sitten heti lääkäriin..
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Kaiken lisäksi mulla on jotain nyt keuhkoissa ja niskat ja hartiat jumissa ja migreeni yrittää painaa päälle.. :x ..Tulipahan sit avauduttua enemmänkin..

Tää on raastavaa..
Pidä huoli omasta jaksamisestasi :hug:...eli kun olet itsekin sairaana, niin teet vain ne välttämättömimmät askareet. Älä pitkään katsele tuota tilannettasi keuhkoissa, nyt on liikkeellä jos jonkinmoista pitkäkestoista ja jälkitautien kera roikkuvaa tautia.. Yritä mahdollisuuksien mukaan saada itsekin levätyksi ja kun miehesi tulee kotiin, sälytä hänelle vetovastuu.

Toipumisia teille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
Pidä huoli omasta jaksamisestasi :hug:...eli kun olet itsekin sairaana, niin teet vain ne välttämättömimmät askareet. Älä pitkään katsele tuota tilannettasi keuhkoissa, nyt on liikkeellä jos jonkinmoista pitkäkestoista ja jälkitautien kera roikkuvaa tautia.. Yritä mahdollisuuksien mukaan saada itsekin levätyksi ja kun miehesi tulee kotiin, sälytä hänelle vetovastuu.

Toipumisia teille kaikille!
:heart: Joo, mies kyllä jelppii kun tulee töistä :) Ja mä aattelin josko tilais pizzat tänään :p
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
[QUOTE="Hei";27799359]Mun pojalla, oli silloin 8 kk, oli vesirokkonäppy silmämunassa! Oli hurjan näkönen, mut parani nopeesti, en edes lääkärissä kerinnyt käyttää.[/QUOTE]

Ei ole anatomisesti mahdollista saada rakkulaa sarveiskalvoon.
 

Yhteistyössä