vesirokko ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv33+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv33+

Vieras
Olen nyt rv 33+ ja pojallani huomasin eilen nousevan näppyjä ja nyt siitä näkee että ihan selvä vesirokkohan se on. Todennäköisesti en ole itse vesirokkoa vielä sairastanut ja nyt pelottaa että onko siitä mitä haittaa vauvalle joka on vatsassa? Vielä en ole ainakaan yhtään näppyä itseltäni löytänyt mutta olen ollut kipeenä jo neljättä päivää (flunssa,yskä ja kurkkukipua). Koska niitä näppyjä pitäisi viimeistään mulla esiintyä jos sen saan? Olisin erittäin kiitollinen jos joku viitsisi vastata.

mullakaan ei oo koskaan todettu olevan vesirokkoa,mutta en saanut sitä edes aikuisiällä, vaikka miehelläni se oli ja sitten tytöllä.Voi olla,että olen sen oireettomana sairastanut pienenä.Mutta voihan se olla vaarallista sikiölle..eikös niissä ole se vko itämisaikaa?

Mikäli sikiö saa vesirokkotartunnan niin sitten on vaarallista. Yleensä ei saa. Itse sairastin rvko 8 kun odotin esikoista ja tyksissä ramppasin aluksi kontrolleissa. Viruslääkityksen sain ja verikokeista otettiin kokeet että todella oli vesirokko.

*muoks* vielä: Sun täytyy muuten mennä lääkäriin niin saat tämän viruslääkityksen joka vähän voinee auttaa. Mitään estolääkitystä viruksille ei ole. Heti yhteys neuvolaan (tai no tiistaina sitten) jotka laittavat asian eteenpäin lääkärille.

Raskaudenaikainen vesirokko on tai voi olla kohtalokas sikölle silloin, kun äiti sairastaa sen alkuraskaudessa tai loppuraskaudessa tai heti synnytyksen jälkeen.

Sinulle pitäisi aloitella estolääkitys nyt.

Uusimmat

Yhteistyössä