Vesirokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TearsNoMore
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TearsNoMore

Jäsen
09.10.2007
737
0
16
Onko kenenkään lapsilla ollut nyt ihan viimepäivinä vesirokkoa ?
Kuinka oireet ilmenee ?
Neidillä oli viime sunnuntaina millin halkasijaltaan näppy kyljessä. Se hävisi ja nyt on pari poskessa. Siis toooosi pieniä, ja voi toki olla kuivasta ihosta tms.
Mietin vaan että kuinka se vesirokko ihan alussa ilmenee, minkä kokoisia näppyjä siitä tulee heti alkuun ?

=)

No meillä oli muutama viikko sitten ja alkoi silleen et ekaks tuli tytölle näppyjä. Suupielessä oli muutama pieni ja siinä sit ihmettelin, et onkohan syönyt jotain jolle oiskin allerginen. Yleensä tomaatista pikkusen punoittaa suu ja sit mietin et onkohan noi jotain pikkuriikkisiä finnejä tms. Menivät vielä päiväkotiinkin silloin ja kahden päivän päästä sit kun ekat huomattiin alkoi näppyjä tulla, tosin typyllä vaan muutamia, isoveljellä paljon enemmän. Kaks päivää kerkäsivät olla hoidos ennenkuin tajuttiin et vesirokko, ihme ettei päiväkodis mitään huomattu vaikka sitä oli siellä liikkeellä.

Eli ne oli tuollasia ihan pikkiriikkisiä ? Tuntuu hassulta kun siitä on kuitenkin lähes viikko ku ekat oli ja ne katos ja nyt tuli pari lisää ...

Sit oon sellastakin miettiny että vesirokkohan ei periaatteessa tuu kun sen yhden kerran, mutta olen kuullut että se että sen on sairastanut ei ole ihan täysin 100 % varmuus etteikö tulis uudestaan. Ja raskausaikanahan se on vaaraksi sikiölle.
Itse olen sen lapsena sairastanut ja nyt raskaana ni eikai sitä tarvii nyt sitte "pelätä" ?

Entäs kun luin että se alkaa yleensä päänsäryllä ja kuumeella ... Oliko teillä ensin tällästä ?

Yhteistyössä