Vesiripuli, eikä muita oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaivainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaivainen"

Vieras
Siis mistä tämmönen kertoo? ruokamyrkytyksestäkö?
Mä en juurikaan oo vuorokauteen syönyt, juonut vettä ja mehua kyllä. Mistä tämmönen voi johtua.
Hyvä etten paskonu housuuni, kun en tajunnut että vatsa on sekasin.

mulla oli vajaa kuukaus sitten. alko kans ihan yhtäkkiä.
vesiripuli kesti kolme päivää ja samalla jalkoja ( reisiä ) särki ihan mielettömästi.
en tiedä mikä lie pöpö oli.
koita juoda hissukseen vaan mut älä syö. paranemisia !

Ruokamyrkytyksiähän ne yleensä on, jos on maha löysällä ja saatu ruoansulatuskanavan kautta. Ellei ole sitten joku kausivirus.
Voi olla lievänäkin salmonellaa, ehec:iä jne.

siis mulla oli eilen outo olo ja masua kivisti. Illalla oksensin, tosin silleen että itse työnsin sormet kurkkuun kun oli niin etova olo. Yön nukuin hyvin, mutta sit joskus 11 aikaan alko toi vesiripuli. Tänä aikana oon syönyt siis vain jogurttia ja mehua. Juonut vettä ja mitannut verenpaineenkin. Oli vaan 120/68

Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;22051984:
Ruokamyrkytyksiähän ne yleensä on, jos on maha löysällä ja saatu ruoansulatuskanavan kautta. Ellei ole sitten joku kausivirus.
Voi olla lievänäkin salmonellaa, ehec:iä jne.

Minä on ehec?

Sulla on vatsatauti! Monesti vatsataudit menevät ainakin minulla niin, että tule etova olo ja ei tee mieli syödä. Maha on kipeä. Sitten tulee ripuli, jota kestää muutamia päiviä.

Hoito-ohjeiksi sanoisin, että muista juoda riittävästi. Juo esim. laimennettua mehua niin samalla saat myös sokeria. Gefilus-mehut on myös hyvä vaihtoehto. Pieniä määriä kerrallaan!

Saat toki myös syödä mitä mielesi tekee. Kannattaa vältellä rasvisia ja voimakkasti maustettuja ruokia. Ja ei liian kuitupitoistakaan kun maha on sekaisin. Aloita vaikka sokerikorpuilla ja mehulla. Siitä vähitellen muuta ruokaa.

Lepää! Pikaista paranemista!

Yhteistyössä