Vertaillaampa asuntolainoja. Kuinka monta prosenttia asuntolainasi on talouden vuosibruttotuloista?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
"nimetön"
50% lainaa ottaessa. Etelä-suomessa asutaan, eräässä kaupungissa ja lainaa oli sen 15 000e ainoastaan ja toinen meistä oli kotona päätoimisesti rakentamassakin vielä silloin. Seuraavana vuonna olikin jo maksettu pois.

ap.
433% tällä hetkellä ja tiedän, että mulla on liikaa lainaa ja pankkikin oli alunperin sitä mieltä, mutta hyvin olen tähän asti pärjännyt ja toivottavasti pärjään jatkossakin. Uuteen asuntoon en tuollaista lainaa olisi saanut, tää oli hieman spesiaalikeissi.
Holy crap! Miten pankki voi antaa tuollaisen lainan? Minä vuonna tämä tapahtui ja mistä pankki voi edes tietää, että heillä on 70% vakuudet?

Onko sulla siis tosi huonot tulot vai tosi iso laina?

"Miu"
38% ja Kaakkois-Suomessa asutaan
Ja tiedän kyllä mitä pankki antaisi tällä hetkellä lainaa, paljon enemmän kun on, mutta kun ei ole tarvetta :) Ollaan ihan tyytyväisiä tähän asuntoon missä nyt asutaan ja halutaan, että rahaa on muuhunkin kun lainanmaksuun.

"eee"
Vielä ei ole euroakaan lainaa mutta suunnittelen parhaillaan lainan ottamista ja siinä kohtaa kun lainaa ei ole vielä yhtään lyhennetty, luku taitaisi olla n. 455 %. :whistle: Helsinki kyseessä.

jalfkl
Holy crap! Miten pankki voi antaa tuollaisen lainan? Minä vuonna tämä tapahtui ja mistä pankki voi edes tietää, että heillä on 70% vakuudet?

Onko sulla siis tosi huonot tulot vai tosi iso laina?
Mulla on pienet tulot, laina ei periaatteessa ole mitenkään iso, alle 100 000 tällä hetkellä. Tilanne oli hieman erikoinen tuon lainan suhteen, sillä erotessa exästä, minä jäin taloon asumaan ja sain puhuttua tuon lainan itselleni, pankki oli alkuun vähän vastaan, mutta kun sain pienelle osalla lainasta takaajan ja sanoin, että pärjään kyllä, niin suostuivat tuohon. Uuteen asuntoon en tuollaista lainaa olisi saanut. Kohta 4 vuotta olen tuota lainaa yksikseni maksanut, eikä ongelmia ole ollut.
Ja noi tulot, jotka tohon olen laskenut on vain palkkatulot.

"eee"
[QUOTE="eee";29593164]Vielä ei ole euroakaan lainaa mutta suunnittelen parhaillaan lainan ottamista ja siinä kohtaa kun lainaa ei ole vielä yhtään lyhennetty, luku taitaisi olla n. 455 %. :whistle: Helsinki kyseessä.[/QUOTE]

Ei kun hetkinen, nythän mä laskin ihan väärin. Laskin netto- enkä bruttotulojen perusteella. Oikea prosenttiluku olisi siis 355 % paikkeilla. Huh. ;)

"Shh"
Missä päin Suomea asut?
Onko laina omasta mielestäsi iso?
Tiedätkö, mitä pankit suosittelee maksimilainaksi tuloillanne?

230%, keski-suomi.
Ei ole iso, ihan normaali uuteen Okt. Hyvin ollaan pärjätty.
En tiedä.

Yhteistyössä