verta ulosteen mukana (anteeksi, hieman ällöä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
mikähän minulla on, kun aina välillä ulosteen mukana tulee kirkasta verta pönttöön? verta saattaa ikään kuin hieman lorahtaakin. peräpukamiako? kipeä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Kirkas veri on yleensä peräisin just pukamista tai päräaukon haavasta. Eikun apteekkiin rasvaa ostamaan.

saako ihan ilman reseptiäkin?
millaisia ne peräpukamat on, kun enhän ole edes varma johtuuko vaiva peräpukamista.
niin ja synnytyksestä on reilu kolme kuukautta aikaa, voisiko jotenkin liittyä siihenkin?

syötkö sopivasti kuituja? juotko riittävästi? onko kakkasi kovaa? liikutko tarpeeksi? minulla ainakin päivittäinen urheilu (uiminen 5-6kertaa viikossa) nopeutti vatsan toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Kirkas veri on yleensä peräisin just pukamista tai päräaukon haavasta. Eikun apteekkiin rasvaa ostamaan.

saako ihan ilman reseptiäkin?
millaisia ne peräpukamat on, kun enhän ole edes varma johtuuko vaiva peräpukamista.
niin ja synnytyksestä on reilu kolme kuukautta aikaa, voisiko jotenkin liittyä siihenkin?

voi tulla ihan synnyttämättömällekin.

Mulla ollut samaa jo monen vuoden ajan, vaihdellen. Nyt ollut pidempi tauko.
Ei ole paljoa tutkittu, vaan pukamia todettu ja niitä hirtetty. Mulla siis sisäisiä ja ulkoisia pukamia.

Jos kipuja ei ole edes peräaukon suulla niin suurella todennäköisyydellä pukamista johtuvaa vuotoa. Ei ole vaarallista. Mutta jos jatkuu useita viikkoja ja vuotaa JOKA kerta vessassa, niin kannattaa soittaa. Mulla oli pieniä pukamia jotka vuosivat mutta itsestään paranivat pois. Lääkäriä ei tarvittu. Soitin toki tk:hon ja sieltä näin neuvottiin. Pukamia on varmaan jokatoisella suomalaisella, olis sairaalat ynnä muut täynnä jos ramppais siellä niiden takia. Itsekin ne saa hoidettua pois. Voiteita yms saa apoteekista, jos ei vaiva häviä itsekseen :) :)