syöpää..?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunutt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunutt

Vieras
Kaipaan kokemuksia/tukea/rauhoittelua.. Pelkään että minulla on suolistosyöpä. Kuukauden aikana pari kertaa on tullut verta (kirkasta) ulosteen mukana, vähän pahoinvointia(saattaa johtua jäykistä ja kipeistä hartioista) ja lievää kipuilua. Pelkään tietenkin pahinta :(

ihan perspukamat aiheuttaa verenvuotoa. Apteekista saa siihen lääkettä.. jos loppuu niin tiedät ettei siitä ainakaan. Muutoin kehotan menemää lääkäriin jos olet huolissasi. Täältä et voi saada oikeaa vastausta, vain arvailuja.

haa. todellakin, jos tulee suolistosta, paremminkin on tummaa ulostetta, eli melinaa, melina=veriuloste. ja jos suolen loppupäässä haava/pukama, punaista eli kirkasta verta. pukamat voi kai olla oireettomatkin. eikö? lisää kuituja ruokavalioon.. googleta hyvä ihminen.

Verenvuotoa aiheuttaa moni muukin asia kuin syöpä. Mm. endometrioosi tai ihan vaan arkiset peräpukamat. Syy kannattaa joka tapauksessa selvittää, joten mars lääkäriin!

Se on melena :D

Ja kyllä,suolistosta voi tulla kirkastakin verta jos vuotaa sigmasta tai peräsuolesta.

Suuremmalla todennäköisyydellä tulee kuitenkin sisäisistä pukamista.

Minulla ollut sama ongelma. Tehty kolonoskopia ja varmistettu ettei mitään hätää. Tiedän että asiaa miettii koko ajan, niin mene ihmeessä lääkäriin ja jos varmistetaan ettei vaiva johdu pukamista,(niitä siis voi olla myös suolen sisäseinämissä, joten et voi tuntea/nähdä niitä varmaksi) vaadi lähete kolonoskopiaan eli suolen tähystykseen, ei mikään kiva tutkimus, mutta sitten ainakin tulee varmuus että onko syöpää tms samalla tehdään pukamien hirtto jos tarpeen eikä tarvitse pelätä. Lääkärit ei välttämättä helposti anna lähetettä , minulle rajujen vatsavaivojeni syyksi vaitettiin paniikkihäiriötäni ja sanottiin masentuneeksi, mutta pysy kovana ja vaadi se. Ja jos kolonoskopia pelottaa sen saa usein kunnallisessakin sedaatiossa eli kevyessä narkoosissa, itse en muistanut mitään tapahtumasta jälkeenpäin enkä tuntenut kipua. Tsemppiä sinulle äläkä liikaa googleta itse tein sen virheen ja olin jo aivan varma että minulla on syöpä. Suolistosyövässä usein on myös rajuja vatsakipuja yms. Joten jos sinulla ei muuta ole kuin verenvuotoa ja lieviä kipuja satunnaisesti älä turhaan huolehdi, mutta asia kannattaa silti selvittää :)