Verotus-asioista tietävät ( ei sis. vero% asioita )

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minkälaisista summista / tulosta pitää verottajalle ilmoittaa jos myy esim omia käsitöitään?
Monet myyvät kestovaippoja, leipomuksia, vaatetta jnejne.

Missähän vaiheessa olisi hyvä ilmoitella?
Eihän tulo aina isoa edes ole, jos 1-2vaippaa tai vaikka kakkua jollekin tuttavalle myy, että kuinkas se verotajan näistä kiinnostuu oikeasti?

Mietin vain että uskallanko itse tässä alkaa hieman lisärahaa "tienaamaan".
 
kaveri ainakin tekee kaikille tutuilleen kakkuja juhliin ja en todellakaan ole ikinä ajatellut,että ei sais niin tehdä..Ja todellakin tiedän mitä verottaja saattais tästä ajatella, mutta verottaja ei voi vaatia minua ostamaan tuotteita joltain tuntemattomalta.
 
Veroa pitää maksaa ihan kaikesta! Jos tulot ylittää vuodessa yli 8500e niin joutuu maksamaan alvin tuotteista. Alle sen jäävästä myynnistä maksat elinkeinoveroa. Eli kaikesta myynnistä PITÄÄ
maksaa veroa.

:wave: :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanukka:
Veroa pitää maksaa ihan kaikesta! Jos tulot ylittää vuodessa yli 8500e niin joutuu maksamaan alvin tuotteista. Alle sen jäävästä myynnistä maksat elinkeinoveroa. Eli kaikesta myynnistä PITÄÄ
maksaa veroa.

:wave: :wave: :wave:
oho oho oho.. mihis perustuu tupperin/meandin/muiden myyjien verottomuus..??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja sanukka:
Veroa pitää maksaa ihan kaikesta! Jos tulot ylittää vuodessa yli 8500e niin joutuu maksamaan alvin tuotteista. Alle sen jäävästä myynnistä maksat elinkeinoveroa. Eli kaikesta myynnistä PITÄÄ
maksaa veroa.

:wave: :wave: :wave:
oho oho oho.. mihis perustuu tupperin/meandin/muiden myyjien verottomuus..??
Aivan! Niillä jotka työkseen tekee, menee kait jokin % tuossa hommassa, mutta jotka huvin vuoksi tekee ei mene.Itse olen kokeillut tuota hommaa eikä kertaakaan sanottu että pitää ilmoittaa!

Niin ja toinen juttu:
saako myydä verottomana jos menen lauantai-aamuna torille myymään ilmaiselle kirpputoripöydälle?! :eek:
 
Jep...eli jos teet käsitöitä otat kaikki kuitit yms. mitä menee tarvikkeisiin talteen. Ne saa pois verovähennyksissä.

Muuten olen tästä asiasta varma että joutuu maksamaan tuota elinkeinoveroa , kaikesta käsityöhommista. Verotoimistosta tarkastettu! :wave: Tuppereiden yms.verotuksesta ei ole tietoa!
 

Yhteistyössä