verinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""klöntti""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

""klöntti""

Vieras
Onko kellekkään tullut alkuraskaudessa ihan pieniä verisiä ""klönttejä"" paperiin vessassa käynnin yhteydessä? Mulla tuli pari päivää sitten pari kertaa vessassa käynnin yhteydessä, mutta ne oli ihan pieniä jotain milli*millin kokosia. Olin käynyt just edellisenä päivänä neuvolassa ja siellä tehty sisätutkimus, olisiko siitä johtuvaa? Normaalia? Tänään kuitenkin kävin ultrassa ja kaikki hyvin :) Jäi vain mietityttämään noi pienet klöntit, väriltään ne oli kyllä ihan kirkkaan veren värisiä.. Olisiko ollut jotain lima klönttejä joihin sekoittunut verta? mutta kuten jo kirjotin ne olivat ihan ihan pieniä. Ajattelin kysellä täältä et jos jollain on tullut kanssa, jos vaikka joskus uusii että tiedän mitä ajatella silloin.. Kiitos etukäteen vastauksista.

HEI!

Kertomasi perusteella ei sinulla ole mitään hätää. Alkuraskaudessa satunnaiset verenvuodot ovat ihan normaalia, silloin kun kaikki limakalvot ovat herkimmillään. Älä myöskään säikähdä, jos vuotosi jatkuu sellaisena rusehtavana, sekin on normaalia.

Mikäli verta alkaa tulemaan oikein kunnolla (siteet eivät riitä), ja sinulla on kovia kipuja, niin sitten voi soittaa ja tiedustella tilannettasi jostain, mutta kirjoittamasi perusteella en millään jaksa uskoa, että sinulla on mitään hätää. Olethan käynyt ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Eli kuten sanoin veriset vuodot (pienet) jostain syystä kuuluvat joidenkin raskauteen. Tiedän, että tuollainen säikäyttää, mutta yritä olla rauhallisin mielin!

Mukavaa odotusta.

Joo mulla oli alkuraskaudessa 2 kertaa veriklönttiä ja pyyhkiessä tuli paperiin sellaista tuhruvuotoa, olisko ollu viikolla 7 ja 9. On ihan yleistä ja vaaratonta. Jos veri on kirkasta ja sitä vuotaa kunnolla tai on kipuja, niin sitten mene ihmeessä lääkäriin. Mulla ne klöntit oli vaan jotain kohdun limakalvonpalasia.. Älä suotta huolehdi, vaikka tiedän kokemuksesta että on tosi vaikea olla huolehtimatta, mutta kyllä kaikki on hyvin, usko pois!!

Yhteistyössä