A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sitten et pysty. Sinun täytyy vain tyytyä patistamaan muita luovuttamaan. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja ---:Kovasti olisin halunnut luovuttaa, mutta en varmaan koskaan siihen pysty. Lopunikää lääkitys päällä ja syöpä sairastettuna.
Niin. Ja jätetään kaikki onnettomuuspotilaat ja synnyttäjät mm. hoitamatta.Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Mites olis kannustaa verettömiin leikkauksiin yms? Infektioriski ja muutkin paljon pienemmät... Tiedän yhden, joka sai hepatiittitartunnan verensiirrosta. Itse en haluaisi!
Alkuperäinen kirjoittaja Monikohan palstalainenkin olisi kuollut ilman luovutettua verta:Niin. Ja jätetään kaikki onnettomuuspotilaat ja synnyttäjät mm. hoitamatta.Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Mites olis kannustaa verettömiin leikkauksiin yms? Infektioriski ja muutkin paljon pienemmät... Tiedän yhden, joka sai hepatiittitartunnan verensiirrosta. Itse en haluaisi!
Jep jep.
Sun nikkiisi...minä ainakin. Ja myös tyttäreni.Alkuperäinen kirjoittaja Monikohan palstalainenkin olisi kuollut ilman luovutettua verta:Niin. Ja jätetään kaikki onnettomuuspotilaat ja synnyttäjät mm. hoitamatta.Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Mites olis kannustaa verettömiin leikkauksiin yms? Infektioriski ja muutkin paljon pienemmät... Tiedän yhden, joka sai hepatiittitartunnan verensiirrosta. Itse en haluaisi!
Jep jep.
Naisella 125. Osa lääkkeistä käy. Katso Veripalvelun sivuilta tarkempaa tietoa ja soita maksuttomaan luovutuspuhelimeen, sieltä saat varman tiedon.Alkuperäinen kirjoittaja en ole koskaan luovuttanut:paljonko pitää olla hb?
saako luovuttaa jos on lääkkeitä käytössä?
Alkuperäinen kirjoittaja entinen luovuttaja:Olen luovuttanut ja kaikille sopiva O-veri vielä. Valitettavasti en näillä lääkkeillä ja sairauksilla enää voi luovuttaa. OLi aina niin ihanan kevyt olo luovutuksen jälkeen.
Kerrotko, miten massiivisen verenvuodon voi muuten korvata kuin luovutetulla verellä? Kun se verenvuoto voi tosiaan olla ihan muusta syystä kuin lääketieteellisen operaation vuoksi. Tai kerrotko miten syöpäpotilaille annetaan verisoluja ilman verenluovutustoimintaa?Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Niin kun tosiaan on niitä muitakin, ja huomattavasti turvallisempia vaihtoehtoja kuin verensiirto. Useissa Euroopan maissa on nämä vaihtoehtoiset hoitomuodot käytössä jopa verensiirtoa useammin, nimenomaan tuon turvallisuutensa ja myös vaivattomuutensa (ei tarvitse hakea terveitä luovuttajia) vuoksi. Että jep jep sinnekin.
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:Sitten taas alan käydä säännöllisesti kunhan synnytyksestä on se vuosi
Tuo johtuu siitä, että muualla maailmassa verenluovutuksesta maksetaan, joten verta luovuttavat rahaa tarvitsessaan nimenomaan ne, joiden ei pitäisi verta luovuttaa. Esim narkkarit. Suomessa tilanne on ihan toinen, luovutuksesta kun ei makseta mitään. Suomalainen luovuttaja ei hyödy yhtikäs mitään luovuttamisestaan, joten suomalainen luovuttaja myös noudattaa SPR:n vaatimuksia.Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Niin kun tosiaan on niitä muitakin, ja huomattavasti turvallisempia vaihtoehtoja kuin verensiirto. Useissa Euroopan maissa on nämä vaihtoehtoiset hoitomuodot käytössä jopa verensiirtoa useammin, nimenomaan tuon turvallisuutensa ja myös vaivattomuutensa (ei tarvitse hakea terveitä luovuttajia) vuoksi. Että jep jep sinnekin.