Venäläinen nuori nainen ja suomalainen vanhempi mies, se klassinen tarina vai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suomi-mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja naapurin tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Aivan ei tule kyseeseen, tunnen miehen ja hän on kaikinpuolin kelpo mies.

Niinpä. Moni tunsi myös minun exäni. Kylläpä kaikki ulkopuoliset (paitsi lähimmät ystäväni) olivat ihmeissään kun erosimme. Vaan eivätpä he tietäneet miten meillä meni kotona. Muiden ihmisten seurassa kun usein näytetään vain niitä parhaita puolia.

Meillä oli sama tilanne! Ex-mieheni oli ujo ja minä puhelias, joten ystävienkin seurassa ollessamme mies istui "kiltisti" ja "hiljaa", käyttäytyi korrektisti ja oli kaikin puolin "täydellinen". Sitähän ei päälle päin näkynyt, että kotona hän harrasti aluksi henkistä väkivaltaa ja myöhemmin myös fyysistä, oli tuhlannut kaikki säästömme, jättänyt lainat maksamatta ja myös tyhjännyt yhteisen lainatilimme ja piilottanut minulta kaikki huomautukset ja vastaavat - eli teki elämästäni piiiitkäksi aikaa todella tukalan. Kun nuo rahasotkut - ja samaan aikaan alkanut fyysinen väkivalta - tulivat ilmi, pakkasin kimpsuni ja kampsuni ja lähdin. Mies itki perään ja ihmetteli, miten voin olla niin julma, että lähden.

Myös ystävät ja tuttavat ihmettelivät, että miten voin olla niin tyhmä, että jätän niin kiltin ja kunnollisen miehen...

Alkuperäinen kirjoittaja Aivat OT:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen)):
Mitähän nämä salskeat Igorit tekisivät suomalaisilla tuulipukunaisilla?!?

Miksi aina puhutaan "suomalaisista tuulipukunaisista", missä te näihin tuulipukunaisiin törmäätte? Minä en ole nähnyt - kenties lenkkipolkuja lukuunottamatta, eikä sielläkään nyt sananmukaisesti tuulipukuisia - muualla kuin Hansu ja Pirre -sketseissä. Eli siis tyhmänä kysyn, että onko "tuulipuku" kiertoilmaus esim. asianmukaiselle pukeutumiselle, eli esim. kylmänä talvipäivänä pitkät housut eikä minihametta : )

Sitä mäkin ihmettelen. Ei täällä Tampereella niitä ainakaan näy, joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

alue-ero varmaan, ja mahtuu eri kulttuureita joka paikkakunnallekin. Täällä ei tarkene kyllä tuulipuvussa kuin kesän, muuten on toppapuku :) Kumpikaan ei kertone ihmisarvosta mitään, ja ihmisestäkin lähinnä suhteen käytännöllisyyteen. Mutta venäläisiä ystäviä kun on, on tullut huomattua, että muutamalle iigorille saattaisi olla käytännöllisestäkin suomalaisesta kyllä aika hitosti hyötyä, että pysyisi se talo tolpillaan...

Se on se kahiseva (ei kai aina) tuulta pitävä ulkoiluasu, jolla ei ole varsinaisesti valtavasti tekemistä kahisevan kanssa, koska ne ovat kuitenkin suht edullisia :)
Siis asu, johon kuuluu takki ja housut ja joka pitää tuulta. Aika ohkainen, alle sitten paksummin kampetta, jos palelee. Ei iltajuhliin tarkoitettu asu, mutta kyllä se ainakin täällä meilläpäin on aika yleisasu katukuvassa, paitsi siis näin toppapukuaikoina...

Noita tuulipukuja oli enempi 1980-90-luvuilla, kun Virosta käytiin kantamalla hakemassa halpaa viinaa ja laivatkin oli sen verran likaisia, ettei niihin parempia vaatteita uhrattu. Silloin Viron hittinä taas olivat minihameet ja verkkosukat, joita siellä nykyään myös vähän näkee.

Nykyään suomalaiset tykkäävät hieman väljemmistä ja beessemmeistä (vai pitääkö sanoa beigempi) vaatteista. Laivassa on tarpeeksi muovituoleja, ettei tarvitse maata kokolattiamatolla. Kukaan ei enää kanna viinoja, vaan liikkuu vähintään hiasella (kirjoitetaan kai hiace, vanha).

Suomalaiset naiset eivät meikkaa arkena tai kauppareissuille, viinanhaku Tallinnasta on myös kauppareissu. Virolaiset meikkaavat töihin ja kauppaan, venäläiset jopa vapaa-ajallakin. Se vapaa-aikaa taas ei ole aivan vapaata, kun silloin pitää saada mies kustantamaan se erotus, joka oman palkan ja todellisen kulutustason väliin jää.

mutta muistetaanpa taas, että "Kaikki yleistykset ovat vaarallisia - tämäkin", kuten joku julkkis jossain viisaasti sanoi. Nimimerkillä suomalaisia, eestiläisiä ja venäläisiä ystäviä, eikä kukaan heistä liity edellä olevaan kaavaan yhtään millään tavalla...

mielisairaat, lyhytjalkaiset, paskakengäiset, lihavat, rumat. kaljupääiset, roikkumahaiset, akkanäkoiset, harmapartaiset. siis suom.N. and M. ei romantiset, kateelliset, laiskat tehdä tervellistä ruokaa. aivot pesee fasistinen media. ulkomaailla-aina humalaiset, huutavat.kaupassa viinanurkassa voi löytää juuri suom. kahvilassa istueesaan-hattu pöydällä, iso olut edessä,vanhat vaatteet(70-luv)päällä. eeatissa-kusevat puistossa, thaimaasta tulevat pyöratuolissa. ryöstövät venäl.metsiä. pelleja, nauravat niille karjalassa. säällättäviä, väntävät rikkaita-itsellä- hiiri taskussa. missä vain näette niitä minihameitta ja meikkiä. kaikilla naisilla on housut. tulette sotkemaan muuiden elämää.ss-hitlerlandia. ei täällä ole mitä mielenkiintoista ja kuin vielä teidän kanssa pitää olla. myytte itseä itse, jopa kellariin laitatte, lapsia hyväksikäytätte, jopa enot. tiedän sen

Venäläiset naiset ovat miehille todella palvelualttiita. Kaikinpuolin käyttökelpoisia.
Mutta entä suomalaisille naisille?
Erittäin tylyjä. Suupielet alaspäin. Kuuluu kassajonoissakin "tsuhna", joka on jotenkin halventava nimitys suomalaisista.
He todella kilpailevat verinen vaahto suupielissään suomalaisista miehistä.
En todellakaan haluaisi joutua hankaukseen kenenkään heistä kanssa, miehet joilla on rahaa ja kaljamaha ja pieni kikuli pitäköön hyvänään moiset.
Olen suomalainen ja venakoksi en halua.
Alkuperäinen kirjoittaja ihanat venäläiset:
Olen elämäni aikana tuntenut muutamia venäläisiä ja työpaikallakin on joitakin. Minua on aina kiehtonut heidän ystävällisyytensä, empaattisuutensa, toisten huomioon ottaminen, hyvä ihmistuntemus ja hyvät käytöstavat. Nuo työpaikalla olevat ovat todella pidettyjä. En tiedä onko niin, että minulla on käynyt niin harvinaisen hyvä säkä, että olen tavannut noin ihania venäläisiä vai ovatko monet heistä tosiaan tuollaisia.

Minulla on venäläinen tuttava joka on korkeastikoulutettu nainen. Hän meni aikoinaan naimisiin suomalaisen duunarimiehen kanssa ja sai lapsen. Aina hän puhuin miehestään alentuvasti "se on paska mies" ja kun kysyin miksi hän kertoi ettei miehellä ole kunnianhimoa, muuten kelpo mies ja hyvä isä. No nainen erosi myöhemmin miehestään kun lapsi kasvoi. Kun itse olin eronnut ja mennyt uusiin naimisiin, tapasin tämän naisen joka kysyi heti ensimmäisenä "onko mies rikas?". Hänellä on muutenkin korkeat luulot itsestään vaikka on ihan tavallisen näköinen. Mutta en tunne kaikkia venäläisiä naisia joten tämä on vain yksi muiden joukossa..?

Itselläni on 20 vuotta nuorempi Venäläinen vaimo. Tunsimme toisemme kolme vuotta ennen naimisiin menoa. Venäläisen naisen luonne on hyvin temperamenttinen, mutta siihen kyllä tottuu. Huomaat kyllä missä vaiheessa kannattaa olla vain hiljaa ja kuunnella eikä mennä mukaan 'keskusteluun'. Aivan kielitaidontonta vaimoa ei kannata ottaa. Siihenkin pitäää tottua että kaunis nuori vaimosi vetää miehiä peräänsä kuin kärpäspaperi...

Itselläni on 20 vuotta nuorempi Venäläinen vaimo. Tunsimme toisemme kolme vuotta ennen naimisiin menoa. Venäläisen naisen luonne on hyvin temperamenttinen, mutta siihen kyllä tottuu. Huomaat kyllä missä vaiheessa kannattaa olla vain hiljaa ja kuunnella eikä mennä mukaan 'keskusteluun'. Aivan kielitaidontonta vaimoa ei kannata ottaa. Siihenkin pitäää tottua että kaunis nuori vaimosi vetää miehiä peräänsä kuin kärpäspaperi...

Mielenkiintoista. Eli pitääkö ven. naiselle antaa kaikki periksi, ja lomsa vapaaseen käyttöön, muuten alkaa huuto ja kaulin puhuu , tätäkö tarkoitit?

Viimeksi muokattu:
Olin vuosia työkaverina venäläisen naisen kanssa ja hän käyttäytyi röyhkeästi, halventavasti suomalaista työkaveriaan kohtaa eli minua josta syntyi kova keskustelu en suinkaan jäänyt altavastaajaksi moiseen tilanteeseen joten röyhkeydelläkin on rajansa.

Tiedän ihan kivoja venäläisnaisia puolisoina suomessa, joilla on elämä kuin meillä suomalaisnaisilla.

Ainoa tuntemani venäläinen nainen sen sijaan ei ole yhtä mukava tuttavuus. Hänen motiivinsa ovat tulleet selviksi, miksi hän reilusti itseään vanhemman miehen kanssa on. He menivät kihloihin, nainen opetteli suomen kielen, mutta töihin ei ole mennyt, vaikka niitä on tarjottu. Ehkä miehen päässä soi varoituskello, sillä naimisiin hän ei ole suostunut menemään, vaikka toinen on sitä alusta asti pyytänyt. Matkoja he tekevät ahkeraan eri puolille maapalloa.
Mikäs siinä, molemmat hyötyvät. Kipakka nainen tuntuu olevan. Jollei saa tahtoaan läpi, se kuuluu ja näkyy, eikä hän edes tervehdi vastahankaan asettunutta.

Yhteistyössä