Venäläinen nuori nainen ja suomalainen vanhempi mies, se klassinen tarina vai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suomi-mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suomi-mies

Vieras
Eli mitkä on onnistumismahkut? Tiedän että ei kai kovin hyvät, mutta kertokaa nyt joitain onnistuneitakin rakkaustarinoita tuosta yhdistelmästä. Mihin pitää kiinnittää huomiota sen miehen näkökulmasta suhteessa? Mitä nainen haluaa? Mitä ei?
Kielitaito-ongelmaa ei ole, nainen osaa suomea. Nainen on töissä eli luulisi ettei ole minun kanssaan pelkän rahankaan takia?

Ei kai venäläisnaisiakaan voi kaikkia yhteen muottiin laittaa. Osa venäläisnaisista on onnenonkijoita, joille tärkeintä on rikastuminen. Silloin miehen tärkein kriteeri on raha. Varsinkin nyt kun taloudellinen alamäki näkyy Venäjälläkin, niin suomalaisilla miehillä on kysyntää, koska omassa maassa ei välttämättä riitä töitä eikä varteenotettavia miehiä. Eräs tuttu sanoi, että Venäjältä on tosi vaikeaa löytää miestä, joka ei ryyppää koko ajan (samaa voisi kai sanoa Suomestakin...).

Vaikka naisystäväsi on töissä, niin sehän ei vielä merkitse sitä, että hänellä on taloudellisesti vakaa asema. Moni venäläisnainen on tottunut siihen, että tärkeintä on näyttää hyvältä, jolloin rahaa laitetaan hirveästi omaan ulkonäköön. Hyvällä ulkonäöllä yritetään saada mies elättäjäksi. Suomessa taas moni nainen sijoittaa rahansa mielummin omaan asuntoon ja sisustukseen kuin ulkonäköönsä. Kyse on siitä, että rahaa ei riitä kaikkeen mihin haluaa, joten eri yhteiskunnissa rahaa laitetaan eri asioihin. Toisaalta vaatimattomamman näköinen suomalaisnainen ei välttämättä tarvitse eikä oleta saavansa elättäjäksi miestä, joten nainen on itsenäisempi eikä hänen tarvitse alistua mihin tahansa. Venäläisnaisella taas on eri tilanne: jos mies elättää, niin on vaikeampi lähteä huonosta ja ehkä väkivaltaisestakin suhteesta, koska se tarkoittaisi heti elintason romahtamista.

Jos nautit naisystäväsi hemmottelusta, niin totta kai voit laittaa häneen rahaa kiinni ja tarjota ruokaa, vaatteita jne. Pidä kuitenkin huoli, että et elä yli varojesi. Visalla tai pikavipeillä ei kannata kustantaa etelän lomia, naisen vaatelaskuja tms. Jos rakkaus roihuaa niin kuumana, että haluat mennä naimisiin, niin muista vaatia avioehto. Se yleensä estää onnenonkijoita menemästä naimisiin vain pelkkä rahankiilto silmissä, kun heille selviää, että eivät saa mitään, kun suhde päättyy. Halutessaan voi tietysti tehdä sellaisenkin avioehdon, että jos suhde päättyy eroon, kumpikaan ei saa mitään, mutta jos suhde päättyy jomman kumman kuolemaan, niin silloin perii normaaliin tapaan. Jos naisystäväsi on niin nuori, että hän pystyy sinulle tekemään jälkeläisiä, niin lapsethan perivät sinut aikanaan joka tapauksessa.

Olen kuullut tapauksesta, että nuori kaunis venakko asuu vanhemman miehen kanssa ja tienaa omat rahansa suoraan sanotusti itseään myymällä. Tahtoisi naimisiin miehen kanssa, mutta tämä ei niin pitkälle halua mennä, mutta pitää naista siinä kumminkin huvituksenaan. KUmpikin jollain lailla hyväksikäyttää toistaan, ja kumpikaan tuskin on ihan onnellinen.

Jos teidän suhteenne on ihan "normaali" niin voihan sitä yrittää. Mutta kyllä noiden nuorten venakkojen touhut suomipoikien kanssa vähän epäilyttäviä ovat.

Jos olet seurustellut tuon ikäisten ja suht. kivannäköisten suomalaistyttöjenkin kanssa, mahdollisuutesi ovat hyvät. Mieti, mikä on oma tasosi.

Jos taas nuoret ja vähän vanhemmatkaan suomalaisnaiset eivät ole kiinnostuneita sinusta, niin olisi ihme, jos venäläinen olisi kovin erilainen.

Sellainen alle 12 vuoden ikäero menee, enempi tuottaa ongelmia, ymmärtänet itsekin, miksi.

Olen elämäni aikana tuntenut muutamia venäläisiä ja työpaikallakin on joitakin. Minua on aina kiehtonut heidän ystävällisyytensä, empaattisuutensa, toisten huomioon ottaminen, hyvä ihmistuntemus ja hyvät käytöstavat. Nuo työpaikalla olevat ovat todella pidettyjä. En tiedä onko niin, että minulla on käynyt niin harvinaisen hyvä säkä, että olen tavannut noin ihania venäläisiä vai ovatko monet heistä tosiaan tuollaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ihanat venäläiset:
Olen elämäni aikana tuntenut muutamia venäläisiä ja työpaikallakin on joitakin. Minua on aina kiehtonut heidän ystävällisyytensä, empaattisuutensa, toisten huomioon ottaminen, hyvä ihmistuntemus ja hyvät käytöstavat. Nuo työpaikalla olevat ovat todella pidettyjä. En tiedä onko niin, että minulla on käynyt niin harvinaisen hyvä säkä, että olen tavannut noin ihania venäläisiä vai ovatko monet heistä tosiaan tuollaisia.

Samaa mieltä. Palveluksessani on ollut useita venäläisiä, mahtavia ihmisiä ovat. Ennakkoluulot olivat itselläni suuret, joten yllätys oli aikamoinen. Ystävällisiä, empaattisia, auttavaisia ja itsestään huolehtivia siistejä naisia. Hyvin perhekeskeisiä ja rakastettavia ihmisiä. Helppo tulla toimeen heidän kanssaan. Tämä siis näin naisen näkökulmasta.

Oli sitten venäläinen, suomalainen tai saksalainen, se on ihan eri asia puolisona kun jonain työkaverina.

Alkuperäinen kirjoittaja komppaan:

Samaa mieltä. Palveluksessani on ollut useita venäläisiä, mahtavia ihmisiä ovat. Ennakkoluulot olivat itselläni suuret, joten yllätys oli aikamoinen. Ystävällisiä, empaattisia, auttavaisia ja itsestään huolehtivia siistejä naisia. Hyvin perhekeskeisiä ja rakastettavia ihmisiä. Helppo tulla toimeen heidän kanssaan. Tämä siis näin naisen näkökulmasta.

Saisiko nyt niiden suomalaisten miesten kommentteja, jotka ovat onnistuneet onnistuneesti seurusteleen tai oleen naimisissa yli 5v vaikkapa.

Alkuperäinen kirjoittaja suomivaimo:
Saisiko nyt niiden suomalaisten miesten kommentteja, jotka ovat onnistuneet onnistuneesti seurusteleen tai oleen naimisissa yli 5v vaikkapa.

...entisen mieheni serkku oli Venäjällä (tai silloin se oli vielä Neuvostoliitto) töissä ja toi sieltä Suomeen palatessaan venäläisen tyttöystävän mukanaan. Avioituivat sittemmin Suomessa ja ovat saaneet kolme lasta. Ovat edelleen yhdessä, eli kun heidän suhteensa alkoi joskus 1987, ovat he olleet yhdessä jo yli 20 vuotta.

Olimme kaikki aika skeptisiä suhteen kestävyyden suhteen, sillä nainen ja mies olivat kuin eri planeetalta, mies pyylevä, "ei minkään näköinen" ja naista vanhempi, nainen pieni, siro, kaunis, huoliteltu. Niinpä vain saimme "pitkän nenän" me epäilevät tuomaat, esim. minä aloin seurustella ex-mieheni kanssa samoihin aikoihin, mutta me olemme eronneet jo 2000-luvun alussa, kun suomalais-venäläinen pari on edelleen onnellisesti yhdessä.

Meillä on viidentoista vuoden ikäero mutta sillä erotuksella että ollaan molemmat suomalaisia. =) Ja hienosti pyyhkii, miksei sitten voisi toimia samalla asetelmalla venäläisenkin naisen kanssa...mutta luulen että siellä venäjällä ollaan tänne tulossa vain muiden asioiden takia.Kansalaisuuden ja rahan, ikävä kyllä.

Tiedän tapauksen missä venäläinen nuorempi nainen meni naimisiin suomalaisen vanhemman miehen kanssa, nyt kun on mennyt se kaksi vuotta umpeen mikä vissiin vaaditaan siihen että nainen saa suomen kansalaisuuden niin ero edessä. =(

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Tiedän tapauksen missä venäläinen nuorempi nainen meni naimisiin suomalaisen vanhemman miehen kanssa, nyt kun on mennyt se kaksi vuotta umpeen mikä vissiin vaaditaan siihen että nainen saa suomen kansalaisuuden niin ero edessä. =(

On tullut 'vissiin' katsottua liikaa amerikkalaisia elokuvia..? Kansalaisuuden myöntämisen perusteet:
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=34620&contentlan=1&culture=fi-FI

Kyseeseen ei tietenkään tule se, että tämä 'suomalainen vanhempi mies' saattaisi olla sairaalloisen mustasukkainen ja/tai impotentti ja/tai väkivaltainen ja/tai sosiaalisesti ummikko ja/tai täysin kielitaidoton ja/tai vaimonsa tarpeille kuuro/ymmärtämätön ja/tai mulkku miehekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja piaff:
Aivan ei tule kyseeseen, tunnen miehen ja hän on kaikinpuolin kelpo mies.
Voiko "tuttava" mitata kelpoisuuden...

No niinpä niin...

Ja onko suhteen ulkopuolinen ollut näkemässä ja kokemassa elettyä arkea, alkoholinkäyttöä, seksielämän sujumista, rahankäyttöä, puolisoiden välistä kommunikaatiota jne.

Ainahan se on sivusta helppo 'tuttavien' huudella omien ennakkoluulojensa ja kaiken tasoisen tietämättömyytensä perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja piaff:
Voiko "tuttava" mitata kelpoisuuden...

No niinpä niin...

Ja onko suhteen ulkopuolinen ollut näkemässä ja kokemassa elettyä arkea, alkoholinkäyttöä, seksielämän sujumista, rahankäyttöä, puolisoiden välistä kommunikaatiota jne.

Ainahan se on sivusta helppo 'tuttavien' huudella omien ennakkoluulojensa ja kaiken tasoisen tietämättömyytensä perusteella.

Enpä tiedä uskoisinko tietäväni kenenkään paisuhteesta koko totuutta. Se miten joku käyttäytyy työpaikalla, tuttavapiriissä tai vaikka ystäväpariskunnan kansa iltaa istuessa tuskin kertoo koko totuutta siitä miten ihmiset käyttäytyvät toisiaan kohden kahden ollessaan.

Muiden mielestä joviaali ja mukava mies saattaa olla ihan minkälainen kusipää tahansa kotona ollessaan.

Olen ollut työssäni kohta 30 vuotta ns.näköalapaikalla.

Voin kertoa että huijatuksi tulleiden pahimmat vaarat uhkaavat Turkista ja Venäjältä.
Molemmissa tapauksissa sinililmäiset "uhrit" suomalaiset vanhemmat henkilöt..Naiset/miehet.

Ei venäläinen nainen eroa toiveiltaan ja tunteiltaan paljoakaan suomalaisesta.

Selkeästi vanhemman miehen valintaan on vain kolme syytä:
a) Miehellä on paljon rahaa
b) Mies on selkeästi komeampikuin mitä nainen saisi omasta ikäluokastaan
c) Miehellä on paljon valtaa ja sosiaalista lahjakkuutta (naisella ei)

Muutoin nainen päätyy osapuilleen oman ikäiseensä mieheen.

Elintaso Venäjällä on noussut sen verran, että onneksi yhä harvempi nuori nainen haluaa keski-ikäistä jämämiestä.

Moni virolainen nainen ottaa nuoremman venäläisen miehen, silloin äidillinen ja elinvoimainen ex-rouva saa hieman alkoholisoituneen, joskin ihan kivan ja viriilin nuoren miehen. En tiedä, mikseivät nämä venäläismiehet kelpaa suomalaisnaisille, ehkeivät vain kohtaa missään.

Niinpä. Moni tunsi myös minun exäni. Kylläpä kaikki ulkopuoliset (paitsi lähimmät ystäväni) olivat ihmeissään kun erosimme. Vaan eivätpä he tietäneet miten meillä meni kotona. Muiden ihmisten seurassa kun usein näytetään vain niitä parhaita puolia.

Alkuperäinen kirjoittaja onnistua voi...:
Ei venäläinen nainen eroa toiveiltaan ja tunteiltaan paljoakaan suomalaisesta.

Selkeästi vanhemman miehen valintaan on vain kolme syytä:
a) Miehellä on paljon rahaa
b) Mies on selkeästi komeampikuin mitä nainen saisi omasta ikäluokastaan
c) Miehellä on paljon valtaa ja sosiaalista lahjakkuutta (naisella ei)

Muutoin nainen päätyy osapuilleen oman ikäiseensä mieheen.

Elintaso Venäjällä on noussut sen verran, että onneksi yhä harvempi nuori nainen haluaa keski-ikäistä jämämiestä.

Moni virolainen nainen ottaa nuoremman venäläisen miehen, silloin äidillinen ja elinvoimainen ex-rouva saa hieman alkoholisoituneen, joskin ihan kivan ja viriilin nuoren miehen. En tiedä, mikseivät nämä venäläismiehet kelpaa suomalaisnaisille, ehkeivät vain kohtaa missään.

Tuo sun lista pitää kyllä kutinsa suomityttöjen osalta myös. Ei olisi tullut mieleenikään ottaa parikymppisenä jotain 50-v miestä, vaikka olisi ollut rahaakin tosin.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen)):
Mitähän nämä salskeat Igorit tekisivät suomalaisilla tuulipukunaisilla?!?

Miksi aina puhutaan "suomalaisista tuulipukunaisista", missä te näihin tuulipukunaisiin törmäätte? Minä en ole nähnyt - kenties lenkkipolkuja lukuunottamatta, eikä sielläkään nyt sananmukaisesti tuulipukuisia - muualla kuin Hansu ja Pirre -sketseissä. Eli siis tyhmänä kysyn, että onko "tuulipuku" kiertoilmaus esim. asianmukaiselle pukeutumiselle, eli esim. kylmänä talvipäivänä pitkät housut eikä minihametta : )

Yhteistyössä