velvollisuudet tapaamisoikeuksissa

eli,lapseni on 3vuotias,yksinhuoltajuutta minulla vajaa vuosi takana.hain ja sain yksinhuoltajuuden,kun isä ei koskaan pitänyt sopimuksista kiinni ja tapasi lastaan todella harvoin jne.tapaamisoikeudet sovittiin kuitenkin joka toiselle vkonlopulle.nyt hän on kyllä siinä suhteessa pitänyt sopimuksesta kiinni että hakee lapsen sovitusti,mutta vie lapsen suoraan vanhemmilleen ja lähtee itse baariin(lapsi on kertonut ja jopa hän on itsekkin tämän myöntänyt)en väitä etteikö lapsi saisi isovanhempiaan tavata,mutta eikö tapaamisoikeudet ole pääsääntöisesti tarkoitettu sitä varten että lapsi ja etä viettäisivät aikaa keskenään?ja niinkuin jo sanoin,tämä on jatkuvaa.nyt isän vanhemmat kieltäytyivät ottamasta lasta,niin isän piti palauttaa lapsi,koska koki lapsen kanssa olemisen niin raskaaksi että piti taas lähteä baariin.tiedän myöskin isovanhempien olevan viinaan meneviä...onko tässä perusteet evätä tapaamisoikeudet tai voinko edes vaatia niitä valvotuiksi?tuntuu niin pahalta päästää lasta joka toinen vkonloppu :'(
kiitos jos joku jaksaa vastata :flower:
 
Kyllä sinun kannattaa asialle jotain tehdä. Ota yhteys lastenvalvojaan ja kerro hänelle, miten asiat on. Kyllä tapaamisoikeus koskee nimenomaan lapsen ja vanhemman tapaamisia, ja tuossa kertomassasi se ei ainakaan toteudu niinkuin pitäisi. Miksi isä haluaa lapsen hakea, jos ei kuitenkaan jaksa hoitaa?
 
niinpä!tätä olen herralta kyselly.väittää ensin että on niin ikävä jne..ei sitten kumminkaan paria tuntia kauempaa jaksa aikaa viettää.olenkin todennut että lapsi on kuin lelu hänelle,kiva leikkiä hetken aikaa ja sit nurkkaan pois silmistä kun tulee kivempaa tilalle.ajattelin juuri tiedustella valvottuja tapaamisia tms.ei tässäkään järkeä ole.
 
Voisit tosiaan yrittää muuttaa tapaamisia tosiaan niin, että tapaisivat vähemmän aikaa kerrallaan. Valvottuja tapaamisia ei ole varmaan kovin helppoa saada, ellei ole painavia perusteluja, ja jos isä vastustaa niitä. Mutta kyllä lastenvalvoja osaa neuvoa, mitä kannattaisi tehdä! =)
 
Ota pikaisesti yhteyttä lastenvalvojaan! Olisiko mahdollista että isä kävisi teillä aina lastaan säännöllisesti katsomassa ja olisi sen 2-3 tuntia kerrallaan. Tapaamiset on tehty sitä varten että isä/äiti voivat viettää aikaa lastensa kanssa, ei sitä varten että sillon kuin harvoin lastaan näkee viedään se omille vanhemmilleen hoitoon..
 
Kuulostaapa tutulta. Hyvän ystäväni lapsen isä (eli samalla mun nuoremman lapseni isä- menikö tarpeeks sekavaks? :p ) tapaa lastaan joka toinen viikonloppu. Vie vanhemmilleen hoitoon, istuu kyllä saman katon alla- tietokoneella - koko viikonlopun. Tytöltä kun kysyy et mitä isä teki, leikkikö tms, vastaus on aina sama: se istui tietokoneella. Mummo ja ukki leikki.

Että nämä on uskomattomia nämä tapaukset... Minun lastani mies ei tapaa ollenkaan, yritin tarjota tilaisuutta mutta ei kiinnosta. Ehkä parempikin näin, edellisellä exällä (siis tällä nykyisellä ystävälläni) on tyypin kanssa jatkuvasti kaikenlaisia tapaamisiin liittyviä ongelmia. Että ehkä helpotus mutta harmi poikani kannalta..

Voimia sinulle!! :hug:
 
Juu, tuttu juttu!! Meillä on kohta 3 vee laps ja yht.huoltajuus. Isänsä on käynyt viimeisen vuoden aikana 4 krt katsomassa lasta eikä silti asu 10 km kauempana. Selittelee jatkuvasti, että on töitä ja on auton laittoa ym. tärkeempää ettei lasta kerkee katsomaan. Viimeisin oli, kun pyysin häntä hoitamaan lasta, kun laps oli sairaana, niin hän käski soittaa juoppokaverilleen, koska hän ei ehdi?!? Mulle oikeusaputoimistosta sanoivat etten saa yksinhuoltajuutta, koksa isä ei ole väkivaltainen eikä huumeidenkäyttäjä eikä muuta vastaavaa. Sovittuja tapaamisia hän ei halua, koska se rajoittaa hänen elämäänsä liikaa. On se kumma että hän on ehtinyt naimisiin 4:n lapsen yh:n kanssa ja kerennyt hänet jo paksuks pistämään....ennestään miehellä on omasta takaa 5 lasta..... Alkaa olla keinot vähissä, mutta kai tässä selvitään! :flower:
 

Yhteistyössä