vellien aloitus

13.08.2007
192
0
16
Mites olette aloittaneet vellien antamisen? Ajattelin aloittaa maissivellin, ja peruna-porkkanavellin antamisen yötä vasten jospa tyttö nukkuis vähän pidempiä unia..

Kannattaako ensin kokeilla sekoittaa maidon sekaan vähän ja mieluiten päivällä vai uskaltaako antaa suoraan sellaisenaan illalla, vai onko tuloksena mahavaivoja?

Päivisin syödään jo vähän soseita eikä niistä ainakaan ole tullut mitään..

Mä annoin sillein et 20-30ml. peruna-porkkana velliä ja 170ml. maitoa. Meillä poika juo sen 200ml. kerralla.
Ja siitä sit nostin vellin määrää joka ilta ja nyt menee sit pelkkä velli illalla.

Mä annoin eilen maissivelliä, heti annoin 100ml, ja tyttö tykkäs kyllä. Mitään vatsavaivoja ei oo tullu. Annoin 100ml ja sit vielä erikseen maitoa sen jälkeen. kyllä oli tyttö tyytyväinen.
Ja siis eilen ensimmäisen kerran velliä maistettiin. Tyttö on 3kk1vk

Me aloitettiin reilu viikko takaperin maissivellillä sillee että ekailtana 50ml velliä + 150ml korviketta sekaan. siitä seuraavat kuusi iltaa sitten jo 100ml velliä + 100mi korviketta. muistaakseni neljäntenä päivänä testasin saman moisen annostuksen peruna-porkkana vellillä. Maistui mainiosti. Viikko kun oli kulunut juo nyt kolmatta iltaa täyden 200ml velliä, enemmän selkeästi on mieltynyt tuohon peruna-porkkanaan. ei meillä vaikutusta yöuniin, ehkä tunnin pitempään nukkuu eka pätkän muuten täysin sama rytmi. Kiinteitä aloitettu myös maistelemaan. Maissisoseesta helppo aloittaa, kun tuttu maku jo vellistä. seuraavaksi sitten luonnollisesti peruna ja porkkana =)
Joku kertoi tuolla maalismasuissa, että vellin sijaan voisi antaa Maissijauhoista tehtyä puuroa joka pitää sitten jo paljon paremmin nälän. mulle vaan jäi epäselväksi että saisiko antaa jo 4kk ikäiselle? tämä ku selviää, niin jossain vaiheessa siirrymme varmaan siihen ja 5kk ikäisenähän saa ruvetakin jo antaa kaurapuuroo =)

mukavia vellin maisteluhetkiä!

minä ja nella 4kk 6pv

Voi sitä maissipuuroakin antaa jo 4 kk ikäselle. Eihän siinä oo oikeestaan muuta eroo kuin että toisessa on enemmän vastiketta joukossa. Ja ainakin semperillä (?) on jauheena maissipuuroa.

Yhteistyössä