Veisittekö lapsen tässä tapauksessa lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voih

Vieras
Lapsi 5 v on jo noin vuoden verran satunnaisesti valittanut kylkikipua oikealla puolen. Nyt viime aikoina näitä tullut useammin, että sanoo kyljen olevan kipeä. Toissapäivänä sattui kuulemma ihan kauheasti ja lapsi vaikersi lattialla. Soitin päivystykseen ja sanoivat, että soittaa takaisin jos ei mene parissa tunnissa ohi tai nousee kuume. No, kipu hellitti mutta vasta kun nostin lapsen syliin kantaakseni hänet sänkyyn ja ulos tuli _aivan_järjetön_määrä_ PIERUJA! Sen jälkeen lapsi sanoi, ettei satu enää. Ja tänään taas sanoi kyljen olevan kipeä, seuraavassa hetkessä alkoi pieremään ja menikin sitten kakalle kovia pipanoita kakkimaan.

Siis järkihän sanoo että kyse on jostain hukassa olevasta pierusta...eikö? Mutta silti taas aina huolettaa nää pienimmätki jutut....että mitä jos onki jotain vakavaa ja pitäs mennä lääkäriin. Olenko nyt aivan ylihuolehtivainen? Veisittekö itse tän takia lääkäriin? Kivut on kuitenki aika kovia sillon ku niitä on. :(

Itse koittaisin vaikuttaa lapsen ruokavalioon ihan ekaksi. Kuitua, nestettä, luumua ja vähemmän kaasua aiheuttavia ruokia sekä namuja tai pitkälle prosessoituja ruokia välttelisin. Ja ehkä kokeilisin laktoositonta maitoa :) Jos nämä ei auttaisi niin sitten lääkäriin.

mulla ei valitettavasti ole varaa viedä lasta yksityiselle, rahaton yh kun olen. Eli tk:n venäläinen lääkäri on sit se väylä jonka kautta lähtee selvitteleen asiaa....lapsella on 5v lääkäri tammikuun lopulla, voinkohan oottaa sinne asti? Jos antaisin vaikka levolaccia lapselle tms.

Alkuperäinen kirjoittaja voih:
Lapsi 5 v on jo noin vuoden verran satunnaisesti valittanut kylkikipua oikealla puolen. Nyt viime aikoina näitä tullut useammin, että sanoo kyljen olevan kipeä. Toissapäivänä sattui kuulemma ihan kauheasti ja lapsi vaikersi lattialla. Soitin päivystykseen ja sanoivat, että soittaa takaisin jos ei mene parissa tunnissa ohi tai nousee kuume. No, kipu hellitti mutta vasta kun nostin lapsen syliin kantaakseni hänet sänkyyn ja ulos tuli _aivan_järjetön_määrä_ PIERUJA! Sen jälkeen lapsi sanoi, ettei satu enää. Ja tänään taas sanoi kyljen olevan kipeä, seuraavassa hetkessä alkoi pieremään ja menikin sitten kakalle kovia pipanoita kakkimaan.

Siis järkihän sanoo että kyse on jostain hukassa olevasta pierusta...eikö? Mutta silti taas aina huolettaa nää pienimmätki jutut....että mitä jos onki jotain vakavaa ja pitäs mennä lääkäriin. Olenko nyt aivan ylihuolehtivainen? Veisittekö itse tän takia lääkäriin? Kivut on kuitenki aika kovia sillon ku niitä on. :(

Kyllä veisin läääkäriin, sillä tässä on kyseessä jonkin ruoka-aine, joka ei sovi ja sen voi tarkentaa laboratorio-kokeessa. Näitä on lukuisia, mutta en näin "maalais-lääkärinä"osaa sanoa tarkemmin, mutta labra kokeissa selviää, mikä on homman nimi.

Mulla siis ei ole lapsista mitään kokemusta enkä osaa muutenkaan hirveesti kommentoida mutta mullekin tuli joku laktoosi-intoleranssi mieleen. Kaverilla kun semmonen on ja sitten se piereskeli koko loppupäivän jäätelön tms jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis voisko tää olla jotain allergiaoireitta? Lapsella on atooppinen iho ja allergiatestit otettu viimeksi vuosi sitten. Ei ruoka-aineallergioita, ainoastaan eläin.

Harvinaisempiakin allergioita on, joskus niitä metsästetään vuosikaudet kun ei osata testata. Näin ihan vaan sivuhuomautuksena, en arvaile mikä lapsella on, itsekin veisin kyllä lääkäriin.

Laktoosi-intoleranssin lisäksi esim. keliakia voi myös aiheuttaa vatsanväänteitä ym. Onko paino tippunut? Muita oireita, jotka viittaisi imeytymisongelmaan?

Muoks..nämä siis asioita, joita kannattaa miettiä lääkärille mentäessä, koska voipi tulla kysymyksinä eteen.

Voit odotella neuvolalääkäriin asti. Voit kokeilla levolacia, jos on useinkin kovalla. Sitten voisi tietty miettiä kokeilisiko maidotonta ruokavaliota.... mutta odota sinne lääkäriin.

Ruoka-aine allergiat oireilee todella harvoin ilmavaivoina :/ paitsi tuo laktoosi-intoleranssi. Mitään et menetä jos kokeilet vaikka pari viikkoa pitää lasta laktoosittomalla ruokavaliolla, tosin voi olla hankalaa jos on hoidossa kodin ulkopuolella kun päiväkodissa vaaditaan kai yleensä lääkärin toditus.

taidan odotella sinne tammikuun lääkäriin. Paino ei ole laskenut, hyvin kasvaa lapsi ja on terve, reipas ja virkeä. Ei ollenkaan sairaan oloinen. Kakka vaan on kovaa ollut mutta ei kuitenkaan ummetusta koska käy päivittäin kakalla. Lapsi ei juo maitoa mutta syö kalkkitablettaja ja jugurtteja. aika vähän maitotuotteita kuitenkin.

Yhteistyössä