Veisittekö hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ma:
Siis onko mun ymmärryksessä joku vika? Jos toinen lapsi on kipeenä kotona niin tottakai molemmat on kotona :o kuka sitä kotona olevaa lasta siellä kotona sitte hoitaa kuin se toinen vanhempi ja jos näin niin miksi pitäis toinen viedä hoitoon tartuttamaan? Ja kun kerran on sieltä töistä pois sen toisen lapsen kanssa niin eihän siinä työnantajalla ole asian kanssa mitään tekemistä? Siis et työnantaja päättäis et toinen lapsi pitäis viedä hoitoon jos toisen kipeen kanssa on kotona? Mulle ei ihan aukee toi nyt?

Toinen on hoitokelpoinen (=terve ) ja voi siis tulla hoitoon. Valitettavam usein tää nyt vaan menee näin, et jos vaikka kuinka toisen kans ollaan kotona, niin terve tuodaan hoitoon. Terveisin pph

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos meillä yksi lapsi jää kotiin koska on kipeä, niin muut lapset eivät mene virikehoitoon vaan ovat myös kotona.

Jos taas pieni on kipeä ja koululainen ei, hän menee kyllä kouluun.

Mutta sellainen tuli mieleeni, että mistä tämä 2v:n äiti tietää että toinen sisaruksista on kipeä ja mikä hällä on? Jos tämä hoidossa oleva sisar on sen kertonut niin ei siinä sitten mitään, mutta jos sen on pph kertonut, niin vähän kummastuttaa. Eikö heillä ole ensinnäkin vaitiolovelvollisuus ja toiseksi, mitä se auttaa jos pahoittavat muiden perheiden mielen jos perheillä ei tosiaan ole muuta vaihtoehtoa kuin se oma lapsi hoitoon viedä.

Meillä on velvollisuus kertoa, jos ryhmässä jotakin tarttuvaa tautia liikkeellä. Eli ts. ilmoitan esim. näin "nyt on ryhmässä ilmennyt mahatautia"
En nimeä ketään.
Ja sikstoisekseen, näkeehän vanhempi, ketä puuttuu ryhmästä omaa lastaan hoitoon tuodessa.

Eikö periaatteessa ihan kaikki taudit ole tarttuvia? Ja miksi teillä on moinen ilmoitusvelvollisuus, kun sitä kuitenkaan ei päiväkodissa esim ole?

En tarkoita että valehtelet, vaan siis ihan oikeasti olen kummissani että miksi homma menee näin?

Toki jos on kerrottu, että ryhmässä yhdellä on vatsatautia ja sieltä puuttuu yksi lapsi niin tyhmäkin tajuaa että kenestä on kyse...mutta lähinnä pohdin, että mistä kukaan tietää syytä lapsen poissaoloon (vopihan se olla vaikka vanhemman sairaus, lapsen hammaslääkäri tai mitä tahansa muu) jos hoitaja ei kerro, että yksi lapsista on vatsataudissa.

Mutta juu, te siis kerrotte. Mutta tosiaan se tässä vielä kummastuttaa, että miksi teillä on velvollisuus siitä kertoa, mutta päiväkodilla ei.

Tähän pitäisi kysyä vastausta esimiehiltämme. Mutta kyllä meilläpäin ihan päiväkodissakin ilmoitetaan, jos jotakin liikenteessä on. Käytännössä siis ilmoittamatta jättäminen katsotaan olevan epäoikeudenmukaista niitä muita perheitä kohtaan. Eli heille ei edes suotaisi mahdollisuutta yrittää kaikin tavoin välttyä tartunnalta.
Eihän sitä välttämättä tiedäkään syytä lapsen poissaoloon.

Keskustelu ei todellakaan auta.
Ja en katso asiakseni alkaa huomautella asiasta, koska tämän luulisi olevan ihan maalaisjärjellä ajateltavissa oleva asia..Luulisi..

Et katso asiaksesi alkaa huomautella asiasta,
* joka sinun mielestäsi on pielessä,
* josta joudut levittelemään käsiäsi toisille vanhemmille ja toteamaan, että asia on näin eikä voida mitään, ja
* josta kirjoittelet tänne?

Minä toivon, että jos jokin asia hiertää lapseni pph:aa, hän uskaltaa sanoa sen minulle, ei muiden lasten vanhemmille tai millekään muulle taholle!

Minä en kyllä ymmärrä, että miksi se terve pitää viedä hoitoon, jos kuitenkin toinen vanhemmista on sairaan kanssa kotona? Kun todennäköisesti se tervekkin kohta oireilee. Ja muutenkin, kiva olla lasten kanssa kotona, olkoonkin sitten toinen sairaana.

Ja meillä päiväkodissa ilmoitetaan aina, jos on oksutautia tai influenssaa liikkeellä ja minusta hyvä näin. Lapsia ei tietenkään nimetä, että ketkä ovat sairaana, mutta näin meillä vanhemmilla on mahdollisuus yrittää järkätä lapselle jokin vaihtoehtoinen hoitopaikka (esim. mummula) pahimman tautiriehunnan ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Ja en katso asiakseni alkaa huomautella asiasta, koska tämän luulisi olevan ihan maalaisjärjellä ajateltavissa oleva asia..Luulisi..

* josta joudut levittelemään käsiäsi toisille vanhemmille ja toteamaan, että asia on näin eikä voida mitään, ja

Minä toivon, että jos jokin asia hiertää lapseni pph:aa, hän uskaltaa sanoa sen minulle, ei muiden lasten vanhemmille tai millekään muulle taholle!

Huomauttelemisella tarkoitan tässä yhteydessä nimenomaan sitä, että useaan otteeseen otan asian puheeksi. Jos olen asiasta keskustellut kahteen kertaan, eikä muutosta tapahdu, katson etten asialle mitään mahda. Ja kyllä, joudun levittelemään käsiäni, koska asiaan ei ole tullut muutosta, ei perheen, eikä toimiston taholta.

"Josta kirjoittelet tänne"..? Kysyin mielipidettänne asiaan. So what´s the problem?

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:

Huomauttelemisella tarkoitan tässä yhteydessä nimenomaan sitä, että useaan otteeseen otan asian puheeksi. Jos olen asiasta keskustellut kahteen kertaan, eikä muutosta tapahdu, katson etten asialle mitään mahda. Ja kyllä, joudun levittelemään käsiäni, koska asiaan ei ole tullut muutosta, ei perheen, eikä toimiston taholta.

"Josta kirjoittelet tänne"..? Kysyin mielipidettänne asiaan. So what´s the problem?

No mulla ei siis ole ongelmaa, ei sinun eikä oman pph:ni kanssa. Mutta sinulla tuntuu olevan siellä jonkinasteinen ongelma - ? Näin ymmärsin, kun "kysyt mielipidettämme asiaan". Ja koska "joudut levittelemään käsiäsi". Ymmärrän tästä viestistäsi "eikä asiaan ole tullut muutosta", että toivot sitä muutosta.

Minä kyllä sinuna huomauttaisin, vaikka olisinkin jo ottanut useaan kertaan asian puheeksi. Näin teen myös omassa työssäni lasten parissa, eli palaan viikoittain joidenkin kanssa samaan asiaan uudelleen ja uudelleen.

Avoimuutta hoitosuhteessa olisi mielestäni se, että asioista voidaan puhua.

mun mielestä on käsittämätöntä viedä lapsi hoitoon jos sisarus vatsataudissa kotona... |O
kyllähän niitä tauteja liikkuu ja tartunnan voi saada mutta se ehdointahdoin toisten tartuttaminen :headwall: :headwall: |O |O
ja olisin todella näreissäni asiasta jos oman lapseni hoitoryhmässä kuulisin tuollaisesta...
mua vituttaa myös kaiken maailman kihomadot ym mitkä pitää tulla tartuttamaan muihin.. jos on joku tuollainen juttu mikä aiheuttaa vaikeuksia muille perheille myös tarttuessaan niin ne lapset pysyy kotona kunnes ei enää tartu!!!!!

Tuttua on. Minullakin sisarukset hoidossa ja toinen on nororipulissa, mutta "toistaiseksi terve" tuotiin hoitoon kuitenkin :/ Nyt on 2 muuta sairastunut ja norolainen palannut hoitoon :( En voi kieltääkään, että hoitoon ei saisi tulla, onhan heillä oikeus. Mutta järjen käyttö olisi sallittua!

Alkuperäinen kirjoittaja yx ypph:
Valitettavasti näitä muita ajattelemattomia vanhempia löytyy. :-( Mahatauti varsinkin on sellainen joka kyllä kiertää kaikki. Ja aina ei auta edes keskustelu asiasta näiden vanhempien kanssa, valitettavasti. Tsemppiä työhösi!

eläpä sano noin. ei se kierrä kaikkia automaattisesti. meiän perheessä 6, ja mahatauti kun on tullut niin sen on sairastanut yleensä 2-3 perheestä.

Yhteistyössä