Vehnänalkioöljy

Heippa kaikille!

Meillä oli eka IVF-hoito loka-marraskuussa ja nega tuli siitä. Eka PAS olis sitten ehkä tammikuussa. Mietin nyt pitäskö aloittaa näitä jotain öljyjä syömään... Mitä merkkejä te syötte ja uskotteko sen auttaneet plussaan? Eipä kai siitä ainakaan mitään haittaa ole... Mitä muita kikkoja olette testailleet?

Niin ja onnittelut plussanneille :)
 
Morjensta vaan kaikille!

Täällä alkoi keskiviikkona menkat elikkä nyt menossa kp2/28-32 :( Voihan kettu, kun ihan jo kuvittelin taas kerran, että olisi tärpännyt... Noh, mutta ehkä sitten joulu/uusivuosilahjaksi plussaa kehiin:)

Lion32: Mie olen litkinyt Reformi -merkkistä kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä viimekierron ajan ja aion jatkaa edelleen. Ei tosiaan tärpännyt, joten toivottavasti ei ainakaan öljyllä ollut tekemistä sen kanssa. Ostin muistaakseni Prismasta. Elikkäs se sisältää e-vitamiinia, jonka olen kuullut vaikuttavan positiivisesti raskautumiseen.

Lisäksi olen juonut greippimehua 1-2 lasia päivittäin limakalvon vahvistamiseksi useamman kuukauden ja limakalvo onkin kyllä paksuuntunut menkoista päätellen. Sitten syön myös raskausvitamiineja ja kalsiumia päivittäin. Tällaset kikat täällä käytössä!

Ilman näitä keinoja olen raskautunut viimeisen vuoden aikana 3 kertaa, mutta kesken on mennyt alkuvaiheessa kaikki (rv 4+6, 5+6 ja 9+2, joka huomattiin vasta rv12+5). Viimeisimmästä jouduin elokuussa kaavintaan, joten siitä tuo limakalvon ohentuminen on saattanut johtua... Sen jälkeen sitten kierto ollut enemmän ja vähemmän sekaisin ja ovulaatiokin kadoksissa, joten kaikki keinot olen ottanut käyttöön.

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

Toivottelee Rajattomien Joulu -levyä kuunteleva MeaMimosa
 
Heippa vaan kaikille =)

Pelkkää kriisiä: voi että, se on ärsyttävää aina vaikka ei yllärinä tuliskaan! Mutta toivottavasti olet jos siitä yli päässyt ja uuden kierron vauhtiin?!

Täälläpäs on hiljaista kuin huopatossutehtaalla!

Ajattelin nyt huvikseni kirjoitella motivaatio-ongelmastani tämän vehnänalkioöljyn suhteen. Elikäs täällä on nyt menossa kp7/28-32. Eilen illalla minun olisi pitänyt ottaa ensimmäinen kulaus öljyä, mutta siirsin sitä tähän päivään:( Tänään myös tuntuu, että skippaa öljyt... Syynä siis yksinkertaisesti se, että koen sen jotenkin tarpeettomaksi "kidutukseksi", kun usko koko vauvatouhuun aika lailla mennyt! Toisaalta taas mietin, että mitä siitä on tässä vaiheessa kiertoa hyötyä. Loppukuusta tuntuu enemmän tarpeelliselta vitamiinit yms. ja nyt alkukuusta greippimehu... Olipa sekava sepostus, mutta toivottavasti ymmärsitte tai jotain:)

Minä kiertopäivinä te muut litkitte öljyä? Entäs greippimehua?
 
Nyt mäkin aloitin sen öljyn ottamisen taas... Eli otan siis pari lasia mehua päivällä heti töistä pääsyn jälkeen ja illalla ennen nukkumaan menoa öljyä ruokalusikallisen.

Nyt on menossa kp9, joten ovis varmaan alkaa lähestyä jos on tullakseen... Viimeksi tuli tosin kp16, joten onhan siihen vielä viikko aikaa. Ajattelin, että öljy ehtii vielä vaikuttaa, kun nyt aloitan... Todella mielenkiintoista varmaan, mutta tällaisia hupsuja pohdiskelin:)

Tänään astui kuvaan uusi ahdistuksen aihe! Hyvä ystäväni ilmoitti, että alkavat miehensä kanssa yrittää vauvaa! Sinällään iloinen asia ja kiva ajatus, että voitaisiin yhdessä odottaa jne. mutta mutta... Ei voi mitään, mutta alkoi ahdistaa taas ja pirusti! Pian sieltä kuuluu varmaan plussauutisia ja vaikea on itteensä tsempata onnelliseksi toisten puolesta 3 keskenmenon jälkeen :'(

Missäs vaiheessa kiertoa muut ovat menossa? Millaisin tuntemuksin?
 
Mie kävin ekan kerran lapsettomuuspolilla viime viikolla ja aika paljon siellä rupesi selvyyttäkin jo tulemaan . Vikaakin löytyi mikä on minusta vaan positiivinen asia, koska ei ole iso ongelma ja lääkkeillä voidaan hoitaa ainakin todennäköisesti. Minun kierroista suurinosa on todennäköisesti ovuloimattomia, vaikka olen oviksen saanutkin tikutettua. Jotain sieltä varmaan tuolloin irtoaa, mutta ei luultavasti kovinkaan kelvollisia munasoluja kun irtoavat niin myöhään. Nytkään ultrassa ei mitään elämää näkynyt, vaikka kp18 jo oli. Ei siis ollut johtofollikkelia näkyvissä. Clomi kuurilla aloitellaan kun menkat alkaa. Eka kierrossa ei sen tarkemmin kontrolloida. Tokakierrossa varaan ajan polille kp 8, jolloin tehdään aukiolotutkimus ja katsotaan miten clomit toimii ja todennäköisesti tuohon kiertoon tulee clomien jatkoksi joku piikitettävä lääke. Kullan simpat oli suht ok. Liikkuvuus ja määrä oli normaalilla tasolla, parhaaseen a-ryhmään muodoltaan ei yllä kuin parisen prosenttia siittiöistä, mutta ihan perinteisellä menetelmällä pitäisi raskauden kuitenkin alkaa . Kaikenkaikkiaan olen tosi positiivisella mielellä nyt, vähän uutta puhtia tähän tahkoamiseen . Nyt vaan oottelen menkkoja toivottavasti ei kovin pitkää kiertoa tule
=) .
 
Rosetta: Ihanaa, kun olet saanut uutta puhtia!

Mä sain myös muutama sitten, kun terolutit sain kiertoa tasaamaan... Ajattelin tosin naiivisti, että nehän nyt auttaa saman tien ja raskaudun humpsista vaan, mutta mitäs vielä. Noh, nyt sitten olisi tarkoitus tämän kierron jälkeen ottaa yhteyttä yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Jo ajatus siitä, että ehkä pulmamme alkavat ratkeamaan auttaa jaksamaan ainakin vähän paremmin:) Oletteko siis kunnallisen vai yksityisen kautta saamassa apua?
 
Voi itku Taikakuu :hug:

Yritä ajatella vaikka niin, että viikon päästä alat jo odotella ovista ja pääset mukaan uuteen jännittävään kiertoon:) Tiedän, että vaikeeta on noin suhtautua mutta... Tammikuulle plussatuulia!
 
Meamimosa: Julkisella puolella ollaan, keskussairaalan lapsettomuuspoliklinikalla. Miekään en uskalla uskoa että ihan heti tärppäis vaikka saataskin minut ovuloimaan kunnolla, kun simpatkaan ei ihan priimaa ole, mutta kyllähän se parantaa mahdollisuuksia =). Mulla on vasta nyt ovis tulossa ja kp28 menossa eli pitkä kierto tulee. Laitellaan nyt simppoja mutu tuntumalla kuitenkin matkaan vaikka tuskinpa sieltä mitään kelvollista irtoaa.
 
Rosetta: Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miten "pääsitte" julkisen kautta lapsettomuuspoliklinikalle? Jouduitteko odottamaan kauan ensimmäistä käyntiä? Olen saanut aina sen kuvan, että julkisen kautta hoitoihin pääsy on käytännössä mahdotonta, eli lapsettomuuden on pitänyt kestää noin 3vuotta ja senkin jälkeen edes ensimmäiselle kerralle pääsy voi kestää puolikin vuotta. Miten teillä?

Se meillä puoltaa julkista, että haluaisimme päästä mahdollisimman pian käsiksi ongelmiimme ja hoitoa asioihin, eikä jahkailua. Tosin rahallinen puoli hirvittää, sillä kallistahan se taitaa olla...mutta mitäpä ei olisi valmis maksamaan, jotta oman lapsen saisi.

Meni vähän aiheen vierestä :ashamed:
 
Täällä Itä-Suomessa ainakin ihan jouhevasti asiat eteni =). Syyskuussa 08 kävin yleislääkärillä terkkarilla se ultrasi ja kyseli kierroista ja laittoi heti lähetteen polille. (Multa oli terkkarilla otettu jo aikaisemmin keväällä papa, klamydia ja TSH-testit.) Viikko tuon käynnin jälkeen tuli kutsu polille ja pari viikkoa sen jälkeen mies kävi viemässä simppatestin ja kuukauden päästä siitä oli tuo ensi käynti. Miekin olin varautunut odottamaan kutsua, mutta olikin iloinen yllätys kun ei jonoja sitten ollutkaan. Aikapaljon taitaa tosiaan olla paikkauntakohtaista tuo polille pääsy, mutta lähetteen saa kun raskautta on vuosi yritetty ilman tulosta.
 
Me ollaan nyt reilu vuosi yritetty ilman toivottua tulosta, mutta 3 km olen tänä aikana kokenut... Viimeisimmästä jouduin kaavintaan, kun vaavi oli kuollut kohtuun rv 9+ (huomattiin vasta rv 12+5).

Mietityttääkin nyt, että lähteekö tämä vuoden laskenta alusta, kun kuitenkin raskauduin vaikka kesken menikin?

Tietäiskö joku ihana ihminen?!
 
Kiitokset onnitteluista Rouva Pikkumyy!

Enpä nyt tällä hetkellä mitään muuta toivo niin paljon kuin mahdollisimman paljon yhteisiä päiviä pienoisen kanssa. Mieli on suorastaan haikean pelokas... Pitänee yrittää vaan ottaa rennosti ja elää päivä kerrallaan. En pysty sitä kuitenkaan pitämään itse hengissä - korkeamman käsissä nuo asiat taitavat tässä vaiheessa olla.

Eli siis vehnänalkioöljyn kanssa yksi plussa testiin nyt ainakin on saatu:) Lisäksi käytössä tietysti pupuilua sopivaan aikaan (ovis-testaaminen), greippimehu, "ajattelemattomuus/mahdollisimman vähäinen vauva-asian stressaus" (ei pystynyt ajattelemaan, kun niin kamala työstressi koko kuun ja flunssa, päätimme myös mennä yksityiselle hoitoihin parin kk:n jälkeen...), punaviinia lasi/ilta loppukierrosta ja viimeisimpänä, eikä varmasti vähäisimpänä terolutit.

Mukavaa joulun jatkoa kaikille:)
 

Yhteistyössä