Vedinkö herneet turhaan? (ruuasta kysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dedefilus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten se mies muuten oppisi muuttamaan käytöstään järkevämmäksi ilman vaimon raivostumista? Uskonpa, että mies seuraavalla kerralla harkitsee kahteen kertaan ennen kuin lähtee ostamaan ranskalaisia ja ehkäpä hän jopa neuvottelee ensin asiasta vaimon kanssa.

:| kyllä olisin minäkin loukkaantunut ja suuttunut. ja tälle isälle.. ap:n perheessähän juuri edellisenä päivänä oli ollut makkaraa ja ranskalaisia eli ei liene aikuiselle ihmiselle ylivoimaista syödä jotain muutakin ruokaa välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja nose:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Aika prinsessoja tuntuu olevan liikenteessä. Jos mies käyttäytyisi kuin ap, niin häntä sanottaisiin narsistiksi.

Niin et jos sun vaimo tekee sulle ruoan ja käyttää siihen aikaa, sun mielestä on ok sanoa että eipä tee mieli, lähden tästä grillille? Hohhoijaa... Mikäs siinä sitten , mutta sais ruokailla siitä edespäin grillillä ja tekisin itselle omat ruokani. Onneksi mun mies ei kyllä toimi noin, vaan yhdessä päätetään mitä syödään ja tehdään ja siinä pysytään.

Ei se ainakaan pulttaa tolleen kuin pikkukakara. Avaa sateenvarjon.

Vaikka sun vaimo oliski kiltti eikä pulttaa, se ei tarkoita sitä että sun käytös olisi oikein häntä kohtaan. Mieti sitä. Ei muuta.

Ei hän ole "kiltti" vaan aikuinen ihminen. Ap:n pulttaaminen ei minusta ollut oikein hänen miestään kohtaan.

ja miehen käytös ei ollut oikein ap:tä kohtaan.
saa syödä mitä haluaa, mutta vois miettiä mitä mallia antaa lapsille. toista ja toisen työtä ei tarvitse arvostaa ja syödään vaan epäterveellistä moskaa joka päivä.
jos oli jo edellisenä päivänä syönyt sitä kyrsää ja ranskalaisia, niin luulis, että aikuinen ihminen pystyy jonku päivän odottelemaan ennen kuin seuraavan kerran taas on niitä vailla.
tuo "mut ku mä haluun" on enemminkin sitä lapsellista käytöstä.

Näin. Ja piste päälle. Voi miettiä vähän mitä lapset isän käytöksestä oppii (syömään terveellisesti, ja huonon käytöksen) ja omaa aikuisen esimerkkiä.

Mua ei mikään muu niin sapeta kuin aikuiset jotka nirsoilee ruoan kanssa, kun ei tykkää tuosta eikä tästä ja kun ei halua edes opetella syömään muuta. Kun lihapullia ja nakkeja ja jauhelihakastiketta. (meneeköhän jo sivuraiteille)

Kiitoskiitoskiitos kun mun mies ei kuulu siihen kategoriaan vaan syö kaikkea (ja antaa kyllä rehellistä palautettakin (silloinkin kun ei tykkää)

Kyllä meillä mies syö sitä ruokaa mitä on tarjolla tai sitten eilispäivän tähteitä, jos niitä sattuu olemaan. Jos lähtisi hakemaan jotain safkaa grilliltä, niin voisi olla varma, että siitä etiäpäin saa joka ikisen ateriansa hakee sieltä grilliltä. Mun pöperöihin ei koskisi. Antaahan tuo jo huonon kuvan lapsillekin. Jos mies jotain ruokaa haluaa, niin toiveet voi esittää etukäteen ja niitä toteutetaan jos ainekset antaa myöten.

Voi pikku prinsessoja, onhan se kamalaa kun näkee hirmu vaivan ruuanlaitossa ja toisella tekee mieli joitain muuta ruokaa. Ja kamalaa kun se muu ruoka ei olekkaan terveysnormien mukaista vaan peräti jotain, mistä lapsetkin tykkää - ja vielä kahtena päivänä peräkkäin!

Kyllä miehen pitää kiltisti nurisematta syödä sitä mitä vaimo tahtoo tämän syödä. Ja sitähän ei sovi mitenkään moittia, koska äiti on aina oikeasti.

Tämmöisiä ketjuja kun lukee, niin tuntuu hyvältä kun tuo parempi puolisko on aikuinen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Mein ukko jos noin päättäs tehä niin sais syyäkkii ihan jossain muualla ne ranskalaisesa ja makkarasa!!
Meile tartte tulla syömään jos ei minun tekemä ruoka kelpaa.
Onneksi tuo minun ukkoni ei tee tuommosta!! Ei oo koskaan tehny! Nytkii vinkuu tos sohval että millo se mureke on valmis |O :headwall: Ja mureke on pistetty uuniin 8 minuttia sitten :headwall:
Iha samalainen ku penskatkii :D
Muoks: ukon kommentit tähän vielä :D v%¤#"u miten tyhmä äijä
Ei kai ukkosi muuta voi tehdä kuin haukkua apn äijää, saattaisi muuten olla oma ruoka vaarassa.

Voi pikku prinsessoja, onhan se kamalaa kun näkee hirmu vaivan ruuanlaitossa ja toisella tekee mieli joitain muuta ruokaa. Ja kamalaa kun se muu ruoka ei olekkaan terveysnormien mukaista vaan peräti jotain, mistä lapsetkin tykkää - ja vielä kahtena päivänä peräkkäin!Kyllä miehen pitää kiltisti nurisematta syödä sitä mitä vaimo tahtoo tämän syödä. Ja sitähän ei sovi mitenkään moittia, koska äiti on aina oikeasti. Tämmöisiä ketjuja kun lukee, niin tuntuu hyvältä kun tuo parempi puolisko on aikuinen ihminen.
Peesausta:)

Auts.
Meillä jos mies tekis moisen tempun, siirtyisi perheen "ruuanlaittovastuu" välittömästi hänelle. Minun roolikseni taas tulisi saapastella suurinpiirtein ruoka-aikaan pöydän ääreen kuten mies tekee nykyään.
Ranskalaisia ym "pikaruokaa" meillä voidaan kyllä syödä, mutta ei taatusti silloin jos ruuanlaitto on jo aloitettu.

Ai juu, meillä mies poikkes aamupäivällä sisälle kysymään laittaisko grilliin tulet ja grillattais makkaraa. Vastaus oli ei, koska ruoka oli jo uunissa. Kompromissina makkaraa grillataan illalla ja heitin pakkaseen lihan minkä olin aikonut paistaa illaksi.

[quote="dedefilus"Lapset ei sitten syöneet minun tekemää ruokaa ollenkaan, vaan tietty iskän tekemiä ranskalaisa ja makkaraa!! [/quote]

PÄÄTÄ JO! MYÖHEMMIN KERROT, ETTÄ LAPSET SÖIVÄT LIHAKASTIKETTA.

Eihän tuommosen viesteihin voi luottaa yhtään! Eli taitaa "vika" olla sussa eikä miehessäs.

Alkuperäinen kirjoittaja xxxxx:
[quote="dedefilus"Lapset ei sitten syöneet minun tekemää ruokaa ollenkaan, vaan tietty iskän tekemiä ranskalaisa ja makkaraa!!

Eihän tuommosen viesteihin voi luottaa yhtään! Eli taitaa "vika" olla sussa eikä miehessäs.
[/quote]

kuule, mökötin makkarissa koneella kun olivat syömässä. luulin niiden syövän makkaraa ja ranskiksia, mutta olikin mies tunnontuskissaan antanu lapsille lihakastiketta. nih.

ja kiitos tuestanne, naiset!

Kyllä mä ainakin loukkaantuisin, jos noin kävis. Totta, että miehellä on oikeus syödä mitä haluaa, mut kyllä se silti pahalta tuntuis. Pidän ruuanlaitosta enkä sitä minään rasituksena pidä, mutta kyllä siihen kuluu aikaa ja vaivaa, kun kaiken koittaa itse tehdä, eikä eineksiä ostele. Kyllä mulle tulis sellanen olo, ettei mies juurikaan mun vaivannäköäni arvosta, jos kesken kaiken lähtis ranskiksia grilliltä hakemaan. Olkoon sitten lapsellista, mut kyllä meillä taitas aika hiljasta olla loppupäivän...

Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxxxx:
[quote="dedefilus"Lapset ei sitten syöneet minun tekemää ruokaa ollenkaan, vaan tietty iskän tekemiä ranskalaisa ja makkaraa!!

kuule, mökötin makkarissa koneella kun olivat syömässä. luulin niiden syövän makkaraa ja ranskiksia, mutta olikin mies tunnontuskissaan antanu lapsille lihakastiketta. nih.

ja kiitos tuestanne, naiset!
[/quote]

Mikä sun ongelmasi sitten on? Mies teki lähes kuten halusit... sait mitä halusit..

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
"Isä" ei taida paljoa ruokaa laitella :whistle:

no ei varmasti. alkais sitä isälläkin kiehuttamaan jos laittais ruokaa ja sitten ei kelpaiskaan. kunnioituksen puutetta tuollainen. kun tässäkin olisi ap:n mies voinut vaikka odottaa iltaruokaan niitä ranskalaisia ja syödä aamusella sitä mitä oli jo tulossa. ei meillä lapsille ainakaan opeteta että aina saa mitä haluaa. eikä kyse taas tainnut olla edes siitä mitä syödään vaan siitä että toinen on jo ruuanteon aloittanut ja sit se ei edes kelpaa vaan mitätöidään toisen työ.

Jos mies haluaa muuta ruokaa, niin olkoon hyvä ja tehköön seuraavalla viikolla kaikki ruuat. Piste. Enkä ole mikään prinsessa, vaan mietin myös taloudellista puolta. Mikä järki on suunnitella (yleensä äidin) ruokia ja ostaa niitä kaupasta, jos mies sitten menee perässä ja ostaa oman mielensä mukaan.

Ei muuta kuin miehelle kokkausvastuu hetkeksi ap. Luulisi lastenkin jossain vaiheessa nurisevan jos joka päivä samaa ruokaa (olkoonkin herkkua olevinaan)

Ja "isä" voisi mennä itseensä ja aikuistua kanssa vähän. Mun mielestä ruuan laitto ei ole sellainen asia, josta täytyy istua pöydän ääreen puolison kanssa juttelemaan. Se päättää, joka tekee. Jos haluaa muuta, sanoo ENNEN kuin ruokaa on alettu laittaa. Näin toimivat aikuiset.

Voi pikku prinsessoja, onhan se kamalaa kun näkee hirmu vaivan ruuanlaitossa ja toisella tekee mieli joitain muuta ruokaa. Ja kamalaa kun se muu ruoka ei olekkaan terveysnormien mukaista vaan peräti jotain, mistä lapsetkin tykkää - ja vielä kahtena päivänä peräkkäin!

Kyllä miehen pitää kiltisti nurisematta syödä sitä mitä vaimo tahtoo tämän syödä. Ja sitähän ei sovi mitenkään moittia, koska äiti on aina oikeasti.

Tämmöisiä ketjuja kun lukee, niin tuntuu hyvältä kun tuo parempi puolisko on aikuinen ihminen.

Tässä olet kyllä oikeassa. Mutta kyllä toinenkin on pässi, jos ruoka on jo tuloillaan, niin siinä vaiheessa päättääkin haluta jotain muuta. Suomalaista parisuhdetta parhaimmillaan. Kummaltakin osapuolelta merkittävä kontribuutio matkalla onnelliseen elämään.

Jos meillä ei ruoka miehelle maistu nii menköö sit muualle syömään. Mä yleensä teen kyl ruuan miehen ja lasten toiveiden mukaan ettei tarvii aina ite pohtia :D
Nii, kysyin mieheltä olisko mulla oikeus suuttua tollasessa tilanteessa niin vastaus oli että tottakai :D

Yhteistyössä