Vedinkö herneet turhaan? (ruuasta kysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dedefilus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Voi pikku prinsessoja, onhan se kamalaa kun näkee hirmu vaivan ruuanlaitossa ja toisella tekee mieli joitain muuta ruokaa. Ja kamalaa kun se muu ruoka ei olekkaan terveysnormien mukaista vaan peräti jotain, mistä lapsetkin tykkää - ja vielä kahtena päivänä peräkkäin!

Kyllä miehen pitää kiltisti nurisematta syödä sitä mitä vaimo tahtoo tämän syödä. Ja sitähän ei sovi mitenkään moittia, koska äiti on aina oikeasti.

Tämmöisiä ketjuja kun lukee, niin tuntuu hyvältä kun tuo parempi puolisko on aikuinen ihminen.

Kuule, mäkin olen ainakin kuvitellut olevani aikuinen ihminen. Siitä huolimatta pahoittaisin mieleni siitä, että kesken ruuanlaiton mies toteaisi, ettei mun laittama ruoka kelpaakaan, vaan on saatava sitä samaa, mitä eilenkin syötiin. Meillä syödään kyllä grilliruokaakin, mutta yhteinen periaate on, ettei lapsia opetettaisi rasvaisella ruualla elämään jatkuvasti. Mutta se epäterveellisyys nyt ei ole tässä niinkään pointtina.
Vaikken mitään jatkuvaa kiitosta ja ylistystä tekemisistäni kaipaakaan, toivoisin kuitenkin tuollaisessa tilantessa miehen hillitsevän mielitekonsa seuraavaan päivään. Tai vaikka hakevan ne ranskikset vasta iltapalaksi. Kun se ruoka nyt kuitenkin jo oli tekeillä. Olisi sitten edes sanonut haluavansa ranskiksia ennen kuin ruuanlaitto oli aloitettu. Tuolla tyylillä tosiaan tuntuisi, ettei mies arvosta mun tekemisiäni. En mä varmaan asiasta raivoamaan ryhtyisi, mutta itsekseni saattaisin itkunkin tirauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxxxx:
Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:
Lapset ei sitten syöneet minun tekemää ruokaa ollenkaan, vaan tietty iskän tekemiä ranskalaisa ja makkaraa!!

PÄÄTÄ JO! MYÖHEMMIN KERROT, ETTÄ LAPSET SÖIVÄT LIHAKASTIKETTA.

Eihän tuommosen viesteihin voi luottaa yhtään! Eli taitaa "vika" olla sussa eikä miehessäs.

kuule, mökötin makkarissa koneella kun olivat syömässä. luulin niiden syövän makkaraa ja ranskiksia, mutta olikin mies tunnontuskissaan antanu lapsille lihakastiketta. nih.

ja kiitos tuestanne, naiset!

Eli vedit herneet ihan turhasta nenään. Kun kerran vedit sellaisesta asiasta, mikä oli vain sinun päässäsi eikä siellä ruokapöydässä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
"Isä" ei taida paljoa ruokaa laitella :whistle:

no ei varmasti. alkais sitä isälläkin kiehuttamaan jos laittais ruokaa ja sitten ei kelpaiskaan. kunnioituksen puutetta tuollainen. kun tässäkin olisi ap:n mies voinut vaikka odottaa iltaruokaan niitä ranskalaisia ja syödä aamusella sitä mitä oli jo tulossa. ei meillä lapsille ainakaan opeteta että aina saa mitä haluaa. eikä kyse taas tainnut olla edes siitä mitä syödään vaan siitä että toinen on jo ruuanteon aloittanut ja sit se ei edes kelpaa vaan mitätöidään toisen työ.

No ohhoh! Sitä nyt tiedetään minunkin ruuanlaittoni noin tarkalleen, että oikein netissä julkisesti varmana tietona kerrotaan. Sori, mutta meni harhaan, todellakin tuota ruokaa aika paljon laitan.

Muutenkin meillä yhdessä sovitaan mitä tehdään ruuaksi ja miten. Aika prinsessameininkiä on jos tämmöisestä pulttaa pahanpäiväisesti, ja aletaan vetämään kaikennäköisiä "mitätöidään toisen työ" -vetoja. Noinkohan oli ap edes kysynyt mieheltään, että passaako hänen ajatuksensa ruuanlaitosta vai olisko parempaa mielessä.

Jatka vaan raivoamista, se kannattaa aina. Kyllä se mies ennen pitkää tajuaa poistua kuvioista, ja sitten saat kasvattaa lapsesi ihan yksin ja juuri niinkuin itse haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisar Hento:
Jatka vaan raivoamista, se kannattaa aina. Kyllä se mies ennen pitkää tajuaa poistua kuvioista, ja sitten saat kasvattaa lapsesi ihan yksin ja juuri niinkuin itse haluat.

Paitsi, että nekin mopoikään päästyään karauttavat grillille pois skitsoavan äitinsä ulottumattomiin...

Kyllä minäkin loukkaantuisin jos kesken ruuanlaiton toinen lähtisi grillille.
Eri asia olisi jos sanoisin alkavani tekemään ruokaa ja mies vastaisi ettei hänelle tarvitse tehdä, koska haluaa ranskalaisia. Siitä en loukkaantuisi, mies saisi syödä ranskalaisensa siellä grillillä ja me muut syötäisiin kotiruokaa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
"Isä" ei taida paljoa ruokaa laitella :whistle:

no ei varmasti. alkais sitä isälläkin kiehuttamaan jos laittais ruokaa ja sitten ei kelpaiskaan. kunnioituksen puutetta tuollainen. kun tässäkin olisi ap:n mies voinut vaikka odottaa iltaruokaan niitä ranskalaisia ja syödä aamusella sitä mitä oli jo tulossa. ei meillä lapsille ainakaan opeteta että aina saa mitä haluaa. eikä kyse taas tainnut olla edes siitä mitä syödään vaan siitä että toinen on jo ruuanteon aloittanut ja sit se ei edes kelpaa vaan mitätöidään toisen työ.

No ohhoh! Sitä nyt tiedetään minunkin ruuanlaittoni noin tarkalleen, että oikein netissä julkisesti varmana tietona kerrotaan. Sori, mutta meni harhaan, todellakin tuota ruokaa aika paljon laitan.

Muutenkin meillä yhdessä sovitaan mitä tehdään ruuaksi ja miten. Aika prinsessameininkiä on jos tämmöisestä pulttaa pahanpäiväisesti, ja aletaan vetämään kaikennäköisiä "mitätöidään toisen työ" -vetoja. Noinkohan oli ap edes kysynyt mieheltään, että passaako hänen ajatuksensa ruuanlaitosta vai olisko parempaa mielessä.

No jo on kumma jos sulta ei ton vertaa löydy empatiakykyä että osaisit asettua toisen asemaan. ap:n miehen temppu oli ajattelematon. Entäs jos itse laittaisit ruokaa ja vaimosi tekisi samoin kuin ap:n mies? Tuskin ihan normaalissa perheessä jatkuvasti kysellään jokapäiväisissä askareissa että sopiiko tää nyt sulle varmasti vai onko parempia ideoita..Jos mies on selvästi nähnyt ja tajunnut että ruokaa on sieltä tulossa,niin miksi lähteä grillille? Meillä tehdään viikon ruokalista kerralla,joka päivälle on sapuskat sovittu niin että kaikille maistuu. Onko se tosiaan noin vaikeaa miettiä enemmän kuin sekunti kerrallaan omia tekemisiä ja niiden seurauksia? Jos mies olis tajunnu avata suunsa siinä vaiheessa kun emäntä kaivaa kattilaa kaapista että "hei,mitäs jos syötäis vielä tänäänkin ranskiksia kun tekee mieli" niin tuskin tätä tilannetta ois tullutkaan. Ja mitä prinsessameininkiin tulee,on se hyvä että sun naises on sellanen robotti joka tekee mukisematta just niinkuin sä haluat. Kysäsepäs huvikses oisko loukkaantunu vastaavassa tilanteessa jos hänellä jo ruuat hellalla ja sä sanotkin että sori,en haluu sun pöperöitäs,kipasempa grillille? Halooooooo!!!!!

No joha oli purkaus. Joko kohta voi tulla täältä sateenvarjon alta ulos?

No toki, lähe vaikka grillille jos muijalla on vaikka kunnon ruokaa tulossa :whistle:
Erityisesti jos se on unohtanut kysyä mitä ruokaa arvon "isä" on vailla :laugh:

Minä en kyllä muista kysellä mikä kenellekin perheessä sattuisi kelpaamaan, oletan että jokainen istuu pöydän ääreen syömään, kun ruoka on valmis. Yhtään vähempään tämä "prinsessa" ei tyydy =)

No kyllä mäkin pahastuisin samanlaisessa tilanteessa, jos kesken mun ruuanlaiton mennään hakemaan grilliltä ruokaa.. Sanoisin kyllä jo heti siinä aikomisvaiheessa muutaman painavan sanan, jolloin mies taatusti tajuaa mitä tekee siinä tilanteessa.. Iltapalaksi saisi hakea itselleen grillicourmettia jos haluaa, mutta ei kesken toisen ruuanlaiton kyllä ja varsinkaan niin, että tuo ne vielä ruokapöytään ja tuhoaa muidenkin ruokahalun mun ruuan eteen. Ei ole meinaan kiva tehdä ruokaa _toisille_ jos toinen ei sitä yhtään kunnioita. Aivan eriasia on jos tekee heti selväksi, ettei syö mun ruokaa vaan ainoastaan grilliherkut kelpaa jo ennen kuin teen ruokaa edes.

Itseasiassa taitaisin pahastua tuosta senverran paljon, että mies saisi kokata seuraavat viikot koko perheelle itse ruokaa...

no sanotaan et kyl minuuki olis suorastaan vituttanut, että ei voi vaikka sit illalla syödä niitä perunoitansa, mut mie osaan olla aika bitch eli ens viikon olis mies sit saanu tosissaan tehdä omat sapuskansa

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Isä:
liekö edes ap kysynyt mieheltään mitä haluaa ruuaksi.

Ja tää ei oo lapsellista?! Jaahas, syödään sitten ranskalaisia viidennen kerran tällä viikolla, kun iskä ei muusta niin välitä?! :whistle:

No kato miehet saa olla sellaisia prinsessoja, jos niiden tekee mieli raneja niin pitäähän niitä sit lähtee hakee.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Taisi osua arkaan paikkaan, kun noin pitää lähteä hyökkäämään minua kohtaan.

Kunhan yritetään takoa sulle hieman empatiaa myös vaimoasi kohtaan, jos noin loukkaavasti itse toimit.. ;)

No hei haloo hetkinen! En ole ap:n mies, enkä ole noin toiminut, tuskin tulen toimimaankaan. Eikä puolisoni ole noin herkkähipiäinen pikkuprinsessa.

Ja jos empatiasta puhutaan, niin missäs se empatia on ap:n miestä kohtaan?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Joutuiko ap:n mies jotenkin väärinkohdelluksi? En tainnut lukea ketjjua tarpeeksi tarkkaan =)

Ei mutta etkö sä nyt huomannut? Pirttihirmu ei osannut lukea miespolon ajatuksia :D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Joutuiko ap:n mies jotenkin väärinkohdelluksi? En tainnut lukea ketjjua tarpeeksi tarkkaan =)

Aika laillahan tuo ap ylipulttasi tilanteeseen nähden.

En tiedä ap:n taloudellista tilannetta,mutta jos pyöritetään tarkan markan taloutta niin mä pulttaisin jo siitä että juostaan jatkuvasti grillillä vaikka kotona ois ruokaa pöydässä.

Yhteistyössä