Vedän pois yhden palstalla kenties esittämäni mielipiteen

Olen ruvennut ajattelemaan, että työtön mies voi olla erinomainen valinta puolisoksi. Nää pitkät illat yksin miehen ollessa ylitöissä eivät ole kivoja. Olisin mieluummin ihan kirkonrottaköyhä ja mies kotona enemmän kuin tällasta. Käydään töissä ja just ja just tullaan toimeen. Mulla on ikävä miestäni ja arjessa on liian vähän aikaa yhdessä.

Taitaa olla aika normaali ongelma perheissä.
 
"Mira"
Ja mieti millaisia "ylitöitä" miehesi siellä kenties tekee. Olen ollut useissa suhteissa varattuihin miehiin joissa miehet nimenomaan tekevät muka pitkää päivää ja paljon ylitöitä vaikka oikeasti tulivat töistä ensin minun luo ja sitten vasta kotiin. Parin tunnin session jälkeen jaksoi lähteä kotiin penskoja paimentamaan ja mäkättävää vaimoa katselemaan hymyssä suin ;)
 
[QUOTE="heip";29567971]Tekeekö mies paljonkin ylitöitä per vko?[/QUOTE]

Ei tee niitä normaalisti ollenkaan, mutta nyt on yksi tietty homma työn alla ja sillä tiukka deadline. Ja ennen mitään huuteluja niin on todellakin töissä ja tekee töitä, julkaisu on päivä dediksen jälkeen ja siihen aikaa alle 2 vkoa.
 
[QUOTE="Mira";29567977]Ja mieti millaisia "ylitöitä" miehesi siellä kenties tekee. Olen ollut useissa suhteissa varattuihin miehiin joissa miehet nimenomaan tekevät muka pitkää päivää ja paljon ylitöitä vaikka oikeasti tulivat töistä ensin minun luo ja sitten vasta kotiin. Parin tunnin session jälkeen jaksoi lähteä kotiin penskoja paimentamaan ja mäkättävää vaimoa katselemaan hymyssä suin ;)[/QUOTE]

Ai nii, mieheni töissä ylityöt korvataan vapaina ja ne hän on korvamerkinnyt mulle. Joten saadakseen tunnin vapaata, hän tekee tunnin ylitöitä. Eli ei voi olla muualla kuin töissä.
 
"stranger"
Et oikeesti halua tuota, usko huvikses.

Mun mies on AINA kotona, siis ihan aina silloin kuin minäkin (työajat osuvat samaan). Ei käy ikinä missään, ja näyttää pitkää naamaa, jos minä käyn. Alkaa muuten pitemmän päälle käydä hermoille...
 
"mamma"
Kyllä se varmasti ottaa koville, jos toinen on kokoajan ylitöissä :/ Meilläkin mies tekee todella paljon hommia, mutta kotona :D ....Joskus tuntuu, että voi kun toikin tosta joskus lähtisi jonnekkin, mutta onhan se mukavaa, että mulla on äippälomalla lounasseuraa kotona :) Mieheni on tietotekniikka-alalla siis... siksi pystyy kotosalla tekemään.
 
ssss
[QUOTE="stranger";29568014]Et oikeesti halua tuota, usko huvikses.

Mun mies on AINA kotona, siis ihan aina silloin kuin minäkin (työajat osuvat samaan). Ei käy ikinä missään, ja näyttää pitkää naamaa, jos minä käyn. Alkaa muuten pitemmän päälle käydä hermoille...[/QUOTE]

Miksei haluaisi? Minä ja mies ollaan käytännössä 24/H yhdessä, eikä haittaa yhtään.
 
[QUOTE="heip";29568022]Voitko astro vastata, mitkä sun motiivis oli tolle huutelusyytökselle??
Millainen olisi ollut asiallisempi kysymys, ettei olisi saanut noin mielipuolista vastausta?[/QUOTE]

Mitä mielipuolista tuossa nyt oli? Ei sinua syytelty mistään.
 
"stranger"
Miksei haluaisi? Minä ja mies ollaan käytännössä 24/H yhdessä, eikä haittaa yhtään.
Ei käy ikinä missään, ja näyttää pitkää naamaa, jos minä käyn.
No mulla se on varmaan tää boldattu juttu.

Etkö sä todellakaan koskaan kaipaa omaa aikaa tai muiden ihmisten seuraa? Aina ja kaikkialla vaan sen siipan kans? Niin no, ymmärränhän mä, että me ihmiset ollaan erilaisia, mua tää on vuosien mittaan alkanut todella nyppiä, ettei toisella oo mitään muuta kiinnostuksen kohdetta elämässä kuin mä. Ahdistaa olla toiselle koko elämä.
 
ssss
[QUOTE="stranger";29568087]Ei käy ikinä missään, ja näyttää pitkää naamaa, jos minä käyn.
No mulla se on varmaan tää boldattu juttu.

Etkö sä todellakaan koskaan kaipaa omaa aikaa tai muiden ihmisten seuraa? Aina ja kaikkialla vaan sen siipan kans? Niin no, ymmärränhän mä, että me ihmiset ollaan erilaisia, mua tää on vuosien mittaan alkanut todella nyppiä, ettei toisella oo mitään muuta kiinnostuksen kohdetta elämässä kuin mä. Ahdistaa olla toiselle koko elämä.[/QUOTE]

Häh?! Vaikka me olemme liki 24/7 yhdessä, se ei tarkoita etten käy missään koskaan yksin. Eikä se tarkoita, että mieheni näyttää hapanta naamaa lähtiessäni. Ei näytä mutta oikeastaan ei haittaisi vaikka näyttäisikin.

Olemme suurimman osan ajasta kimpassa mutta esim. tulevana v-loppuna lähden tapaamaan ystävääni. Sitä seuraavana v-loppuna lähden tapaamaan sukulaisia jne. Siihen päälle lenkkeilyt, virastot jne. missä käyn yksin.../koiran kanssa.

Ymmärrän kyllä, että ahdistaa mutta onhan tuo ongelma ratkaistavissa.
 
"Vanhempi"
Sellaista se elämä vaan joskus on, ei voi mitään. Ole onnellinen, että sulla on rakastava aviopuoliso ja ihanat lapset ja ilmeisesti olette kaikki terveitä. Kaikki voi yhtäkkiä romuttua, syystä tai toisesta.

Oletko puhunut tunteistasi miehesi lisäksi neuvolassa? Oletko tehnyt masennustestin? Kyllä mä muistan, miten ylivoimaisilta jotkut asiat tuntuivat vauva-arjen keskellä, vaikka se tietenkin toisaalta oli ainutlaatuisen ihanaa aikaa.

Tsemppiä! :)
 
Mä olen aina ihmetellyt sitä miten Suomessa työnteko on asia johon ihmisarvo tuntuu perustuvan. Työtehtävällä onneksi ei ole väliä, kunhan vaan ahkerasti tehdään töitä.

Olen jostain syystä kuitenkin kuvitellut että se on sisäinen pakko ja ihminen on muita kohtaan paljon suopeampi kuin itseään. Ihmeellistä joku ajattelee että puolisoksi kelpaavan on ihan pakko olla työelämässä, onneksi ap on nähnyt valon.
 

Yhteistyössä