Vedän pois yhden palstalla kenties esittämäni mielipiteen

Ei tee niitä normaalisti ollenkaan, mutta nyt on yksi tietty homma työn alla ja sillä tiukka deadline. Ja ennen mitään huuteluja niin on todellakin töissä ja tekee töitä, julkaisu on päivä dediksen jälkeen ja siihen aikaa alle 2 vkoa.
No mutta toi alle 2 viikkoa menee nopeesti ja sitten ei taas tartte tehdä ylitöitä :)
 
[QUOTE="hohhoijaa";29568145]Ja vielä uutta vauvaa haikailet! Eikö ne lapset pidä elättääkin.Muutenkin kuin kädestä suuhun kituuttamalla.[/QUOTE]

Siihenhän riittää, että meen takas töihin - vakiduuni on. Mutta tietoinen valinta pärjätä vähemmällä ja olla kotona nyt tän aikaa. Ei ole kukaan muukaan noista viidestä lapsesta joutunut varhain hoitoon.
 
Muistanko
Eikös teidän pitänyt uutta vauvaa alkaa saattamaan alulle nyt vuoden alussa?
Toivottavasti miehesi ei syyllistä itseään luettuaan viestisi. Viestistäsi sai nimittäin aavistuksen ripustautuvan kuvan :/
 
:-/
Ei ole varmastikkaan kivaa. Mun mies tulee kuuden aikoihin kotiin, joskus vähä aikasemmin. Onneks ei harrasta mitään niin on vapaa-ajan on perheen kanssa.
Mun suositus on ottaa perhekeskeinen mies.
Ja ennen kuin kukaa mitää huutelee niin hän ei halua harrastaa (polvivamma) ja hän ei tykkää käydä baareissa. Joskus käy jossai matsissa. Eli vapaaehtoisesti on kotona.
 
[QUOTE="heip";29568022]Voitko astro vastata, mitkä sun motiivis oli tolle huutelusyytökselle??
Millainen olisi ollut asiallisempi kysymys, ettei olisi saanut noin mielipuolista vastausta?[/QUOTE]

Mikä siinä vastauksessä oli vikana..? :confused:
Mielestäni aivan asiallinen vastaus ihan asialliseen kysymykseen.
Sinun vastaukset alkavat kyllä menemään nyt mielipuolisuuden puolelle....
 
Alkuperäinen kirjoittaja äissskä;29568266:
Kuinka paljon odotat Datan lapisa teille?
Mitä kaikkea kivaa teillä on suunnitelmissa hiihtolam kunniaksi?
Onko odotukselle jokin mittari? Asteikko? Olen aiemmin kyseessä olevien lasten kanssa asunut saman katon alla, samassa osoitteessa yhdessä kirjoilla, ollen se aikuinen, joka on eniten paikalla. Odotan pääseväni pelamaan keräilykorttipelejä poikien kanssa ja kaipa sitä ehtii SingStaria laulamaan tyttöporukalla. Varaudun hankkimalla lasten lempiherkkuja ja -ruokia, suunnittelen mitä vois tehdä ja pidän silmällä tapahtumia, leivon herkkuja ja niin. Kuten nyt koko perheen lomaviikkoon valmistaudutaan.

Laskiainen osuu lomalle, joten olen ajatellut laskiaispullia leipoa ja rokkaa syödään, totta kai. En tiedä voiko mäkeä enää laskea tuossa vaiheessa. Olen itse katsellut juttuja lapsille ja ainakin läheisessä paikassa ois tarjolla mangapiirtämistä, mistä tykkäävät. Data varmaan tykkää vaan olla kotona ja touhuta lasten kanssa, pelata ja sellasta. Ehkä käyvät uimassa.
 
No tuota..
Mä olen aina ihmetellyt sitä miten Suomessa työnteko on asia johon ihmisarvo tuntuu perustuvan. Työtehtävällä onneksi ei ole väliä, kunhan vaan ahkerasti tehdään töitä.

Olen jostain syystä kuitenkin kuvitellut että se on sisäinen pakko ja ihminen on muita kohtaan paljon suopeampi kuin itseään. Ihmeellistä joku ajattelee että puolisoksi kelpaavan on ihan pakko olla työelämässä, onneksi ap on nähnyt valon.
Kyllä täällä on todella pitkät äitiys- ja isyysvapaat ja työviikot ovat lyhyet, lomat ovat pitkät moneen muuhun maahan verrattuna.. Muualla vain ei ole tällaista sosiaaliturvajärjestelmää, joka mahdollistaisi poissaolon työelämästä. Eikä tähän systeemiin kauan olekaan varaa.
 
Peyote
Minustakin ois kiva jos mies vaan ois kotona, mutta sillä hajoo pää jos ei oo mitään töitä. Se ei onneksi ihan hirveesti ole töissä, tietysti joskus on semmosia päiviä.
 
viaras
En ymmärrä miksi ihmiset menevät edes siihen oravanpyörään mukaan, hirveetä suorittamista koko touhu.

Vaihtakaa se kaupungin kiiressä eläminen ja aina vaan uuden tilpehöörin ja härpättimien hankinta käytännönläheiseen elämään, ei ihminen tarvitse aina sitä uutta ja kallista. Muuttakaa maalle.

Tehkää ainoastaan sen verran töitä kuin tarve vaatii, ihminen tulee toimeen vähemmälläkin. En näe siinä mitään järkeä että haalitaan omaisuutta koko elämä ja sitten vanhuksena on niin saatanan pihi ettei raaski sitä omaisuuttaan käyttää.

Elämä on ihmisen parasta aikaa. Eläkää hyvä elämä.
 
No mun miehellä on aivan järjettömät työvuorot ja kun ei ole töissä, on koulussa. Tekee rakastamaansa työtä, kouluttautuu tekemään työnsä vielä järjettömämpään rytmiin intohimoisesti. Koti ja lapsethan jää mun kontilleni, kun käyn 8-16 työssä tylsästi.
Yhteistä aikaa otetaan tietysti silloin, kun on mahdollisuus, niin aikuisten kuin lastenkin kanssa. En halua valittaa, en ainakaan kovin usein ääneen :D tukeehan mies mun valintaani vaihtaa kohta työpaikka opiskeluun ja uuteen ammattiin. :)
 

Yhteistyössä