Vauvojen vaatteiden värit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen itse vaalea ja sinisilmäinen ja äitini mielestä mulle sopi sininen paljon paremmin kuin punainen, niinkuin varmaan sopikin. Mulla ei siis lapsena ollut mitään vaaleanpunaista tai punaista, kaikki oli sinivalkoista. Siskolla taas oli perinteiset tyttöjen värit. Muistan kuinka kärsin siitä, pidin itseäni aivan poikana :o =) Nyt on omalla tytöllä tytön vaatteet ja värit =)

Meillä on lapset vuoronperään poikia ja tyttöjä. Tytölle halusin ehdottomasti tyttöjen vaatteita, mekkoja ja pitsipaitoja jne. Kierrätystä harrastan mahdollisuujsien rajoissa. Vanhenpi poika oli pienenä vähän pyöreä ja nuorempi taas hoikka, joten housut on uusia molemmilla. Ulkovaatteet ostan uusina kaikille, ne on niin ihanan lämpimiä uusina ja vähän pestyinä. Aika nuorina lapset alkavat haluamaan tietynlaisia vaatteita. Meillä pojat pitävät kirkkaista väreistä - kummallakin on punaisia ja oranssejakin puseroita. Tyttö 11v rakastaa vaaleansinistä ja inhoaa pinkkiä. Tämän sylivauvatyllerön puen mieluiten punaiseen, vaaleanpunaiseen ja tietysti mekkoihin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 11:32 Chayenne kirjoitti:
Poikavauvaa en pukisi vaaleanpunaiseen, muut varit ihan ok. Tytolle kay mielestani kaikki varit. Olen kierrattanyt jonkin verran vaatteita esikoiselta nuoremmille, mutta ovatkin kaikki poikia.

Tätä peesailen. En tiiä mikä siinä on, että vaaleenpunanen tökkää mielestäni pojalla, mutta tyttö (itsellä ei tyttöä ainakaan vielä ole) voidaan pukea aivan hyvin vaaleansinisiinkin vaatteisiin.

Ostimme pojalle Reimatecin talvihaalarin (100e) väriltään sininen.Tarkoitus on pitää sitä myös pikkusiskolla, hankkii sitten pun. hatun ja rukkaset.Sen verran kallis puku ettei niitä ihan yhden talven käyttöön viitsi ostaa.

Mutta kyllä puku on ollut hintansa veroinen!Kovalla pakkasella oli niin lämmin ja kuitenkin hengittävä ja nyt loskakelillä voi vaikka istua vedessä eikä vesi mene läpi.

Ja rapainen puku on ollut helppo suihkuttaa päältä päin, kun puku ei kastu kokonaan läpi.

Kaikki värit käy molemmille, samoin kuviot. En halua lapsestani pienestä pitäen kapea-alaista joka automaattisesti pitää joitain tytölle / pojalle sopivana. Minusta äitien pitäis alkaa pikkuhiljaa pästä pois näistä stereotyyppisistä värijutuista. Antakaa lapselle koko värimaailma kuvioineen päivineen, älkää rajatko! Kiitos.

Mun tytöllä oli talven ajan pääasiassa kelta/musta toppahaalari,sininen kypärämyssy,siniset talvisaappaat ja hanskat. Ihan on silti tyttönä pysynyt. Ihmeellistä hössötystä. :p ps.On jo leikki-ikäinen hän.

samoilla linjoilla olen kuin moni muukin eli pinkin jättäisiä pojalle pukematta ja kyllä persikan ja lilan sävykin on tytöille. Muut värit mielestäni käy sekä tytölle & pojalle.
Itse olen aika paljon ostanut esim. beessiä

tuli vielä mieleen kun kakkosta odottaessa äitiyspakkauksen vaatteet oli todella tyttömäisiä, paljon lilaa, vaal.keltasta ja sydänkuvioisia...poika tuli :whistle:

Yhteistyössä