S
suositus
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:Mun mielestä on tärkeää korjata neuvolaa jos itsellä on perustellusti parempaa tietoa, esim. imetysjutuissa olen useammankin kerran korjannut neuvolantädin juttuja, mm. "suihkutissiongelman" hoidossa. Itse myös kerroin neuvolantädille meidän erilaisista, ei-suositelluista synnytyssuunnitelmista (en nyt lähde tässä tarkemmin erittelemään) ja yks päivä hän sitten soitti ja kyseli lisätietoja koska hänelle tuli myös toinen aiheesta kiinnostunut asiakas, ja pystyi sitten asiallisesti neuvomaan tätä.
Mutta mua kiinnostaa kovasti millä perusteella NinaTT uskot että auringonvalo riittää kesäisin Pohjoismaissa?
Ainakin täällä etelässä nousee aurinko tarpeeksi korkealle että UVB-säteet pääsevät maanpinnalle asti ihan hyvin. Olen lukenut d-vitamiinista ja auringonvalosta enganniksi ja vertaillut leveysasteita.
Jos minulla on tarve konsultoida neuvolantätiä, teen näin. Olen myös kuullut heidän mielipiteensä d-vitamiinilisistä. Päätöksiä en silti tee pelkästään neuvolan suosituksien perusteella.
Entinen äitiysneuvolanaikainen terkkari oli todella hyvä, otti selvää asioista puolestani jos sitä pyysin, mutta minä osaan myös itse ottaa selvää asioista, en aina laita jotain muuta tekemään sitä puolestani. Neuvola tarjoaa yhdenlaista palvelua jota otan mielelläni vastaan, mutta ei minun tarvitse neuvolan ohjeita "totella" jos katson sen sotivan lapseni etua vastaan. He eivät päätä minun puolestani enkä minä ole tilivelvollinen heille mitenkään.
Ei ole lienee "tottelusta "kysymys. Ei aikuisen ihmisen,vanhemman, tarvitse totella ketään. Teini-ikään ja lapsuuteen kuuluu vielä tämänkaltaiset termit:lapset tottelee aikuisia ja ovet heille "tilivelvollisia". Aikuiset sen sijaa pystyvät olemaan rehellisiä sekä itselleen että muille ihmisille...