Vauvoille ilmaa!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Kauhukseni sekä eilen että taas äsken huomasin, miten topattuina vanhemmat pitää vauvojaan vaunuissa, myös näin helteillä. Vastaani nimittäin käveli kaksi äitiä vaunuineen (oletan nyt, että vauvat olivat kyydissä), ja molemmilla oli jalkapeitto päällä ja sideharso kuomun päällä sen aukon suojana. Toisella oli vielä hyttysverkko päällä (olisihan kamalaa jos lapsi saisi raikasta happea?). Ja vauva huusi vaunuissa kuin viimeistä päivää. Tietenkään en tiedä tilannetta kokonaisuudessaan, mutta jos lämmintä on päälle 20 astetta, niin voisi jopa kuvitella, että noin paksu toppaaminen on liioittelua.

Nämä eivät siis ollenkaan olleet ainutkertaisia havaintoja, mutta rupesin niiden johdosta jälleen miettimään, että onko maalaisjärki todellakin noin kadoksissa? Miksi vauvat pitää kesähelteillä suorastaan näännyttää vauinuun? Itse kuvittelisin, että vauvan on parempi olla, jos saa raikasta ilmaa...

Tää menee vähän samaan kastiin kun eilen mein tyttö nukahti autoon, kun iltapäivällä mentiin miehen vanhempien luokse....no jätin etuikkunat kokonaan auki, lämmintä oli varmaan se 25 ja pieni lämmin tuulenvire kävi, niin eikös appiukko käskeny mun laittaa joku vaikka pussilakana neidin päälle! Sanoin, että neiti on nyt jo ihan hikinen, kun hikisiähän noi turvaistuimet näin kuumalla kelillä on ja appiukko totes siihen että no just sen tähden :whistle: kieltäydyin laittamasta ja kyllä mä vähän murhaavia katseita sain osakseni, mut tässäkään kohtaa en välittäny. Luulen tietäväni, mikä lapselleni on hyväksi ja nukkuihan tuo ensimmäiset 1,5 vuotta vallan ulkona päikkärit kesät talvet ja hyvin pärjäs aina. Ihmeellistä, jos pieni tuulenvire jalkoihin voikin olla lapselle niin dramaattista |O

Alkuperäinen kirjoittaja Aadan äiti:
Tää menee vähän samaan kastiin kun eilen mein tyttö nukahti autoon, kun iltapäivällä mentiin miehen vanhempien luokse....no jätin etuikkunat kokonaan auki, lämmintä oli varmaan se 25 ja pieni lämmin tuulenvire kävi, niin eikös appiukko käskeny mun laittaa joku vaikka pussilakana neidin päälle! Sanoin, että neiti on nyt jo ihan hikinen, kun hikisiähän noi turvaistuimet näin kuumalla kelillä on ja appiukko totes siihen että no just sen tähden :whistle: kieltäydyin laittamasta ja kyllä mä vähän murhaavia katseita sain osakseni, mut tässäkään kohtaa en välittäny. Luulen tietäväni, mikä lapselleni on hyväksi ja nukkuihan tuo ensimmäiset 1,5 vuotta vallan ulkona päikkärit kesät talvet ja hyvin pärjäs aina. Ihmeellistä, jos pieni tuulenvire jalkoihin voikin olla lapselle niin dramaattista |O

Miks ihmeessä jätit autoon?

Yhteistyössä