Vauvatavaroista natinaa. Väreistä lähinnä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoinen? Siihen riemunkirjavuuteen saa tottua kun tulee leluja ja muuta kamaa lapsen mukana. Ei taida olla olemassa lasta tarvikkeineen, jonka saisi sisutukseen sopivana tilattuna. Minusta nykyään saa tosi kivasti eri värejä ja huomaamattomia värejä esim. sittereissä ja turvaistuimissa.

Ei ole esikoinen, eikä ole tarvinnut tottua. Silloin tosin oli rahat niin tiukalla kun poika oli pieni, että ei minulla ollut vara edes sitteriä hankkia tms "luksus" lastentarvikkeita. Raha ei tee onnelliseksi ainakaan tässä asiassa. Nätimpi koti oli silloin ilman rumakuosisia sittereitä :laugh:

sitterin käyttöaika on tosi lyhyt ei jää loppuelämäksi nurkkiin, joten ite en panostanut siihen niin että olis matsannut muuhun sisutukseen
toimiva ja hyvä ja halpa oli kriteeri, värillä ei väliä

Alkuperäinen kirjoittaja tyylilyyli:
Ootko netistä kattonu josko löytys mieluisempia?

No kyllähän siis rahalla varmasti saa vaikka harmaalla nahalla verhottua timanttikuorruteisin vöin, mutta ei sovi mun lompakolle. Yleisellä tasolla tätä ajattelin, kun kävelet kauppaan ja lyöt käteiset tiskiin. Kohtuulisissa hinnoissa liikuttaessa. Tarjolla on beigeä ja nalleja - huraa.. ja oksennus päälle.

BB_babys_pepita-musta.jpg
[/quote]

miten ois tämmönen baby björni :)

Alkuperäinen kirjoittaja kilppari123:
ja vikkinä. mikäli haluat jotain juuri teille sopivaa esim. sitteriä. osta kirpparilta tai kaverilta vanha sitteri edullisesti, teetä siihen omasta kankasta uusi päällinen, vaikka vain ompelemalla vanhan päälle. ja jos mahdollista niin esim. ompelijaopiskelijat tekevät varmasti mieluusti pienestä rahasta

Jos mää olisin supermom ni teksinki varmaan noin. Ja hävettää tunnustaa, mutta mää en saata ostaa kirpparilta vaatteita tai muita tekstiilejä, kirppareiden haju kuvottaa jo liikaa. Puuhuonekalut on eri asia, niitä tykkään hankkia.

Mä löysin meijän sisustukseen sopivan sitterin ja se myyjä alko mulle sanoon siellä liikkeessä että hän ei ymmärrä miten vauvalle ostetaan jotain näin hillittyä :o Hänen mielestään se pitää olla värikäs jotta vauvakin viihtyy :kieh: Musta aika hyvä myyntipuhe myyjältä :laugh: Ja oisin varmaa jättäny ostamatta mikäli toi ei ois ollu ainoa meitä miellyttävä sitteri. Sitä paitsi siihen tuli lelukaari missä oli värejä ja ne killuttimet nyt oliki ainoot mitä vauva sieltä tuolistaan näki :kieh:

Lelut ja puuhamatto saa mun puolest olla niin kirjavia ku on, ne kun yleensä korjataan leikin jälkeen pois mutta sitteri on tossa olohuoneen nurkassa koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Pitäiskö äitiysvaatteidenkin värit valita legopalikkalaatikon värimaailman mukaan, että varmasti olisi hyvä äiti eikä pinnallinen sävy-sävyyn mamma?

Jos useampi äiti osaisi vaatia tyylikkäitä lastentarvikkeita, ehkä niitä alkaisi näkyäkin markkinoilla niiden pupu-nalle-veturi-oksetusten sijaan.

Huraa! Hyvin sanottu siellä.

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=164&products_id=375 tai nää on vielä halvempia.

akyllä niitä löytää, mutta älä mene vauvakauppoihin, shoppaile netistä ja etsi rauhassa :) Ei meillä ole mitään ongelmaa sitterin eikä syöttötuolinkaan suhteen. Lastenhuoneen verhotkin kannattaa ostaa muualta kuin lastenhuoneen sisustus osastolta tai vauvakaupasta jos mielii hillitympää. Kuten myös matto.

http://www.lelukeisari.fi/images/K2565_B.JPG Olin erään mielestä kiittämätön kun mulle kaupattiin "edullisesti" (mutta ei ilmaiseksi) tämän tyylistä käytettyä hökötintä enkä suostunut ostamaan. En olisi ottanut edes ilmaiseksi :D

Mä odotan ihan innolla sitä haastetta mikä edessäni on, kun alan lapsen huonetta sisustamaan oman makuni mukaan :laugh: Ei ole meinaan helppoa! Mulla siis sama ongelma kuin ap:lla, olen sellainen esteetikko että en siedä mitään mikä ei omaan makuun sovi.

Vauvan tarvikkeissa olen selvinnyt yllättävän helpolla :o Aina on ollut joku vaihtoehto räikeän viidakon tai typerien pupujen tilalle.

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=164&products_id=375 tai nää on vielä halvempia.

akyllä niitä löytää, mutta älä mene vauvakauppoihin, shoppaile netistä ja etsi rauhassa :) Ei meillä ole mitään ongelmaa sitterin eikä syöttötuolinkaan suhteen. Lastenhuoneen verhotkin kannattaa ostaa muualta kuin lastenhuoneen sisustus osastolta tai vauvakaupasta jos mielii hillitympää. Kuten myös matto.

Teen ammatikseni sisustusjuttuja enkä todellakaan käytä edes oman kotini sisustuksessa ikinä mitään lastentarvikeliikkeitä tai ostele esim. spiderman-kuvioisia juttuja pojan huoneeseen. Meillä tehdään itse yleensä kaikki, ommellaan, entistetään ja maalataan. Mut joku tuommonen sitteri, jonka laiskuuttani halusin vain ostaa (ei riitä nikkarointitaito sellaiseen) saa järkytyksekseni vaan kammokuoseissa.

En myöskään ole niitä aktiiviäitejä, jotka jaksaisivat keskittyä vain tulevaan vauvaa ja viettää päiväkausia vertailemassa eri nettikauppoja tai yleensä tarvikekauppoja, tarjontaa ja hintoja. Tämä on vain jälleen yksi esimerkki ja syy siihen, että useat suomalaiset kodit ovat valitettavasti hyvin levottomia sisustukseltaan, ehkä osaltaan juuri edelläkäsitellystä syystäkin. Tarjonta on surkea "valmismarkkinoilla". Menee jo vähän OT, anteeksi.

Kiitos kaikille kun jaksoitte ilmaista mielipiteenne ja osallistua keskusteluun. Kyllä tässä niin nyt käy, että pakko kaivaa tuo ompelukone ja jämäkankaita ja verhoilla tuo sitteri uudestaan!

Aurinkoista viikonloppua kaikille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä odotan ihan innolla sitä haastetta mikä edessäni on, kun alan lapsen huonetta sisustamaan oman makuni mukaan :laugh: Ei ole meinaan helppoa! Mulla siis sama ongelma kuin ap:lla, olen sellainen esteetikko että en siedä mitään mikä ei omaan makuun sovi.

Vauvan tarvikkeissa olen selvinnyt yllättävän helpolla :o Aina on ollut joku vaihtoehto räikeän viidakon tai typerien pupujen tilalle.

Eikö lapsella ole mitään sanottavaa oman huoneensa sisustukseen? Vähän ihmettelen?

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Eikö lapsella ole mitään sanottavaa oman huoneensa sisustukseen? Vähän ihmettelen?

Yksivuotiaalla?! No, mäpä kysyn häneltä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:

Teen ammatikseni sisustusjuttuja enkä todellakaan käytä edes oman kotini sisustuksessa ikinä mitään lastentarvikeliikkeitä tai ostele esim. spiderman-kuvioisia juttuja pojan huoneeseen. Meillä tehdään itse yleensä kaikki, ommellaan, entistetään ja maalataan. Mut joku tuommonen sitteri, jonka laiskuuttani halusin vain ostaa (ei riitä nikkarointitaito sellaiseen) saa järkytyksekseni vaan kammokuoseissa.

En myöskään ole niitä aktiiviäitejä, jotka jaksaisivat keskittyä vain tulevaan vauvaa ja viettää päiväkausia vertailemassa eri nettikauppoja tai yleensä tarvikekauppoja, tarjontaa ja hintoja. Tämä on vain jälleen yksi esimerkki ja syy siihen, että useat suomalaiset kodit ovat valitettavasti hyvin levottomia sisustukseltaan, ehkä osaltaan juuri edelläkäsitellystä syystäkin. Tarjonta on surkea "valmismarkkinoilla". Menee jo vähän OT, anteeksi.

Kiitos kaikille kun jaksoitte ilmaista mielipiteenne ja osallistua keskusteluun. Kyllä tässä niin nyt käy, että pakko kaivaa tuo ompelukone ja jämäkankaita ja verhoilla tuo sitteri uudestaan!

Mää meinasin jo kysyä äsken et mikä oot ammatiltas. Tää selittääki, sen miks noi tavallaan pienet seikat häirii hyvin paljon.

Yksivuotiaalta ei kysytä, mutta eipä mene montaa vuotta niin jo kysytään.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:

No Anteelsi että linkitin :) Ajattelin vain tuoda esille näitä, jos joku ei tiedä että muunlaisiakin on. Ettei tarvitse tyytyä siihen mitä useimmissa liikkeissä myydään.
Se ei tarkoita, että shoppailisi päiväkaudet vauvalle tavaraa. Vaan jos on sisustamassa esim lastenhuonetta, niin pakko ei ole ostaa sitä anttilan lastenhuoneen mattoa jne. Ja jos haluaa sitterin, ei tarvitse mennä sinne lastentarvikeliikkeeseen. Ihan kuin minä nyt ostelisin päiväkaudet sitten vauvalle vaan tavaraa kun satuin tietämään että sittereitä saa kivan näköisiäkin :) Silloin mennään ja etsitään vaikka netistä. Jos nyt kiinnostaa tietää, niin meillä ei ole esimerkiksi syöttötuolia, eikä kylpyammetta, eikä edes sitteriä ollenkaan koska pärjäämme ilmankin. :D

Yksivuotiaalta ei kysytä, mutta eipä mene montaa vuotta niin jo kysytään.

No, jos vauva on poika ja tykkää joskus Spidermanista, ostan jotain siihen liittyvää mutta en korista koko huonetta samalla teemalla. Jos on tyttö ja haluaa olla prinsessa, osaan luoda satulinnan ilman ylitsevuotavia ja ryöppyäviä pitsejä.

Älä huoli, kyllä lapsenkin mielipide tulee esille. Toteutan sen vain hyvällä maulla ;)

Ei se ole ollenkaan hankalaa, jos kerran tiedät mitä haluat. :) Suurin virhehän lastenhuoneen sisustuksessa on mielestäni se, että laitetaan juuri tapetit, verhot, matot jollain nallepuhilla, mylittleponeilla, turtleseilla tms. Huonehan voi vielä näyttää ihan nätiltä ilman lasta ja lapsen tavaroita. Mutta tuoppa huoneeseen sitten lapsi spidermanvaatteissaan ja kaikkine hujan hajan olevine rojuineen, julisteineen ja niin edelleen. Metsässä ollaan.

Nyt joku varmaan luulee, että meillä ei ole kotona väriä tai olen joku värien ja kuvioiden vihaaja. Asia ei todellakaan ole niin. Vaihtuvilla valokuvilla, sisustustyynyillä ja tuoreilla kukilla täällä pysyy ilme hanskassa ja sielu lepää - ja on siis myös viihtyisää ja kodikasta. Pojan huoneessakin on Ihan Oikeaa Väriä: kalusteet ovat pääosin punaisia, tekstiilit mustia ja valkoisia. Päälle vielä lelut peltitörpöissä, koreissa ja puuarkuissa - ilmettä kyllä piisaa.

Less is more.

Mulla vanhin lapsi on jo 11 v, eikä hänen huoneessaan todellakaan ole enää mitään Spidermaneja, mutta mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sen voimakkaammat ovat hänen mielipiteensä mitä hän huoneeseensa tai päälleen haluaa. Ja ikävä kyllä värit riitelevät keskenään, eikä aina ole niin tyylikästä, eikä edes siistiäkään. Mutta huone on lapsen ja tietyissä asioissa hän saa valita, esim. verhot tai matot. Yritän toki niitä valintoja ohjata, mutta sekään ei ole ihan helppoa. Poika muuten toivoi, että hänen huoneensa seinät olisi maalattu mustiksi, mutta seinistä tuli harmaat.

Alkuperäinen kirjoittaja voi että:
No Anteelsi että linkitin :) Ajattelin vain tuoda esille näitä, jos joku ei tiedä että muunlaisiakin on. Ettei tarvitse tyytyä siihen mitä useimmissa liikkeissä myydään.
Se ei tarkoita, että shoppailisi päiväkaudet vauvalle tavaraa. Vaan jos on sisustamassa esim lastenhuonetta, niin pakko ei ole ostaa sitä anttilan lastenhuoneen mattoa jne. Ja jos haluaa sitterin, ei tarvitse mennä sinne lastentarvikeliikkeeseen. Ihan kuin minä nyt ostelisin päiväkaudet sitten vauvalle vaan tavaraa kun satuin tietämään että sittereitä saa kivan näköisiäkin :) Silloin mennään ja etsitään vaikka netistä. Jos nyt kiinnostaa tietää, niin meillä ei ole esimerkiksi syöttötuolia, eikä kylpyammetta, eikä edes sitteriä ollenkaan koska pärjäämme ilmankin. :D

Anteeksi! En siis todellakaan tarkoittanut väheksyä linkkiäsi :) Eikä tarkoitukseni ollut väittää, että sinä olisit joku himonettishoppailija ilman muuta elämäää. Vastaus oli myös vähän yleisellä tasolla kaikille keskustelijoille ja keskustelua seuraaville :) Sori jos pahoitin mielesi, ei ollut tarkoitukseni.

Ja onhan tarjontaa kyllä ja rahalla saa, siitä ei ole kyse. Mutta tämä juuri, että mene ja osta suoraan liikkeestä ilman vertailua se alesitteri, niin on kyllä melkoista pupukirahvielefantti-puuroa.

Yhteistyössä