Vauvatavaroista natinaa. Väreistä lähinnä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Apila

Aktiivinen jäsen
16.09.2008
1 113
0
36
Kävin tänään ostamassa tarjouksesta vauvalle babysitterin. Alan liikkeessä oli iskeä migreeni - väriä ja kuosia, nallea, pupua, ruutua ja raitaa.

Ok, lapset pitävät väreistä, mutta osaako kukaan valmistaja ottaa huomioon sitä, että vaikka kyseistä sitteriä ei vauva itse pysty katselemaan. Sen kuosin näkevät aina vain aikuiset. On todella hankalaa saada pidettyä sisustus hillittynä ja nättinä, kun kaikissa vauvatavaroissa värit kirkuvat ja kuviot tappelevat keskenään.

Kuosien tarjonta ei "hilliinny" edes hinnan noustessa. Ja vielä: lähes kaikki tavarat ovat aina beige- tai ruskeapohjaisia. Mitä me kyseistä väriä karsastavat teemme? Missä harmaapohjaiset tavarat. Ja masentavaa alkaa verhoilemaan uutta tavaraa mieluisekseen.

Asiaa älkööt vaivautuko kommentoimaan sellaiset, joilla ei ole muuta sanottavaa, kuin että voivoi, olisit miettinyt asiaa ennen lasta. Tai muut jeesustelijat, joiden mielestä vauva ja tarpeet menevät kaiken edelle. Minulle visuaalisuus on hyvin tärkeää, eikä sen mielestäni pitäisi kärsiä sen iloisen asian johdosta, että meille tulee vauva.

Onko muita, jotka myös haluavat tyyliä lastentarvikkeisiin tai jota tällainen "pikkujuttu" harmittaa?

Joo hyi, minä inhoan sitä että kaikessa pitää olla nalleja ja pupuja ja raitoja ja palloja ja sinistä ja ruskeaa ja keltaista ja punaista ja ja ja... Oksennus.

Mulle esim. sitteri on osittain sisustuselementti. Haluan että se sopii meidän olohuoneeseen. Sinne EI sovi Nalle Puh -kuvioinen yökkihirvitys. Sama juttu esim. syöttötuolin kanssa. Ei kiitos keltaisille nallekuvioisille muovihirvityksille.

:laugh: :laugh: :laugh: (anteeks oli pakko)

mites sit kun ne lasten lelut tulee jossain vaiheessa ajankohtaseks? räiskyvän väriset duplopalikat, riemunkirjavat kipot ja kapot joista useimmat lapset ainakin tykkää.. (väreistä meinaan)

Esikoinen? Siihen riemunkirjavuuteen saa tottua kun tulee leluja ja muuta kamaa lapsen mukana. Ei taida olla olemassa lasta tarvikkeineen, jonka saisi sisutukseen sopivana tilattuna. Minusta nykyään saa tosi kivasti eri värejä ja huomaamattomia värejä esim. sittereissä ja turvaistuimissa.

noh... jokainen tyylillään, itse en jaksa vaivata päätä sen enempää jollain esim. sitterin värillä, se on kuitenkin niin lyhyt aikanen... sänky ja syöttötuoli nyt on eri juttu (mun kohdalla siis), ne katoin että sopii sisustukseen edes pikkasen.... ja tietty vaunut, mut ne nyt ei liity mitenkään sisustukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

mites sit kun ne lasten lelut tulee jossain vaiheessa ajankohtaseks? räiskyvän väriset duplopalikat, riemunkirjavat kipot ja kapot joista useimmat lapset ainakin tykkää.. (väreistä meinaan)

Mitä naurat? Musta esim semmoinen lastenhuone ei ole hieno, jossa on nallekuvioinen pinnisreunus, pupukuvioiset verhot, sinikeltanen lampunvarjostin, kaikissa väreissä loistava matto, jne.

Lelut ei haittaa mua jostain syystä. Ne on... leluja, ei kalusteita tai kodintekstiilejä.

Emma_rockerDL_be.jpg

Hyvin hillitty mut kyllä, beige.

No sillon kun odotin esikoista niin en todellakaan halunnut mitään ällö-vauvakuositavaroita :whistle: pinnasängyn(mitä ei edes käytetty) suojus oli raidallinen, mutta värit sopi meidän makkariin ja sitteriin mun äiti ompeli hienon päällisen. Nyt meille vaan kummasti on kuitenkin rantautunut kaikki ällökuvioiset jutut... :snotty:

samaa mieltä että aika ällötyksiä kuoseja välillä tarjolla. mutta silti jos vertaa 10-20 vuotta taaksepäin niin aika paljon on kehitystä tällä saralla. kuoseja saa aikasempaan verrattuna moninkertaisena valikoimana.

ja vikkinä. mikäli haluat jotain juuri teille sopivaa esim. sitteriä. osta kirpparilta tai kaverilta vanha sitteri edullisesti, teetä siihen omasta kankasta uusi päällinen, vaikka vain ompelemalla vanhan päälle. ja jos mahdollista niin esim. ompelijaopiskelijat tekevät varmasti mieluusti pienestä rahasta

ja tuon että miksi sitteri ei voisi sointua sisustukseen....se kun sattuu olemaan aina esillä olohuoneessa, keittiössä jne. lasten lelut on sitten jo eri asia, niitä voi välillä raahata sinne hyllyyn asti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoinen? Siihen riemunkirjavuuteen saa tottua kun tulee leluja ja muuta kamaa lapsen mukana. Ei taida olla olemassa lasta tarvikkeineen, jonka saisi sisutukseen sopivana tilattuna. Minusta nykyään saa tosi kivasti eri värejä ja huomaamattomia värejä esim. sittereissä ja turvaistuimissa.

Äläs ny viitti. Sen takia koska ap ei pidä kirkkaista väreistä, se on tilaamassa lasta sisustukseen sopivaksi?

Miksi juuri lapsen tarvikkeet on ne joissa ei saa makunsa ja mieltymystensä mukaan valita? Hittojako sitä tenavaa kiinnostaa minkä värinen kaukalo tai sitteri sillä on selkänsä takana tai vaippapepun alla?

Pitäiskö äitiysvaatteidenkin värit valita legopalikkalaatikon värimaailman mukaan, että varmasti olisi hyvä äiti eikä pinnallinen sävy-sävyyn mamma?

Jos useampi äiti osaisi vaatia tyylikkäitä lastentarvikkeita, ehkä niitä alkaisi näkyäkin markkinoilla niiden pupu-nalle-veturi-oksetusten sijaan.

juu. varsinkin nallet ja puput häiritsee mua. mutta mun mielestä baby björn ainakin tekee näitä sittereitä retro-henkisissä väreissä. mä en ite haluu vaaleitä väriä joten ruskee on ihan jees. sinisestä en tykkää.. tyttövauvalle kun kuitenkin laitetaan ne vaaleenpunaset bodyt ja potkarit niin on ihan kiva että löytyy sieltä tavaroitten keskeltä. :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Äläs ny viitti. Sen takia koska ap ei pidä kirkkaista väreistä, se on tilaamassa lasta sisustukseen sopivaksi?

Miksi juuri lapsen tarvikkeet on ne joissa ei saa makunsa ja mieltymystensä mukaan valita? Hittojako sitä tenavaa kiinnostaa minkä värinen kaukalo tai sitteri sillä on selkänsä takana tai vaippapepun alla?

Pitäiskö äitiysvaatteidenkin värit valita legopalikkalaatikon värimaailman mukaan, että varmasti olisi hyvä äiti eikä pinnallinen sävy-sävyyn mamma?

Jos useampi äiti osaisi vaatia tyylikkäitä lastentarvikkeita, ehkä niitä alkaisi näkyäkin markkinoilla niiden pupu-nalle-veturi-oksetusten sijaan.

No sehän siinä kun vaihtoehtoja on jo olemassa vaikka kuinka... Esim. Baby Björnin sittereistä löytyy mustaa ja harmaata jos se nyt on haettua tyylikästä.

Ei kukaan ole ollut vaatimassa kodin tai vaatteiden valitsemista lapsen värimaailman mukaan vaan on tuotu se tosiasia esiin, että lapsi tuo väistämättä mukanaan väriä taloon.

Ymmärrän sua hyvin. Mua ärsyttää sama asia. En voi sietää ruskeaa enkä harmaatakaan väriä, enkä mitään typeriä kuvioita.

Osta yksivärinen pieni säkkituoli. Menee aivan mainiosti sitteristä. Ja onhan niitä ihan sitteriksi tarkoitettujakin säkki-istuimia, joissa on siis vyöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

Lelut on meillä laitettu koriin tms kun leikit on leikitty. Esikoisen vauvalelut oli nätissä korissa aikanaan olohuoneessa, eli ei häirinnyt silmää.

Yhteistyössä