Vauvat tottuvat ääniin??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Meillä ei ole kyllä toivoakaan, että vauva tottuisi ääniin tai nukkumaan metelissä... Ei auta vaikka esikoinen kavereineen leikkisi päivästä toiseen vauvan 6kk kuuloetäisyydellä, sillä joka päivä vauva herää jonhonkin leikinlomasta tulevaan kiljahdukseen tms.

Mäkin kuvittelin, että vauvat totutetaan siihen, että nukkuvat hyvin vain hiljaisuudessa, mutta meidän tapauksesssa ei kyllä siitä ole kyse. Vauva nukkuu kolmen tunnin päiväunet, mutta vain ja ainoastaan hiljaisuudessa. Yleensä kuitenkin herää jos linja-auto ajaa ohi tai taivaalta kuuluu lentokoneen ääni.

on ne tosiaan yksiöitä ihan oikeesti vauvat. meillä tää kuopus on herkkä, muut on kuorsannu vaikka missä. nyt siis vähän joutuu vanhakin mama taipumaan hissutteluun..pyykkikoneet ja semmoset ei haittaa, mutta äkkinäiset isot äänet herättää heti.

Vauvatkin on yksilöitä. Teillä on herkkäuninen ihminen kasvamassa siellä. Onhan sitä aikuisiakin, jotka heräävät pienimpäänkin ääneen ja toiset taas nukkuivivat vaikka pommi vieressä räjähtäisi. Kannattaa kunnioittaa vauvan omaa persoonaa, mutta yrittää vähitellen ja pikkuhiljaa totuttaa myös ääniin. Vaikka havahtuisikin, niin oppisi jatkamaan unia kuitenkin.

kyllä meillä vissiin tottu sitte.. sairaalassa mulla oli telkka auki melkein aamusta iltaan (olin yksin huoneessa).. mä sain kyl imuroida rauhas kotona ja telkkaa sai kattoo ja puhua ihan normaalilla äänellä..

Mäkin imuroin ja elettiin ihan normaalia elämää kun vauva oli vastasyntynyt. mutta myöhemmin on ollut pakko pitää yllä hiljasuutta kun muuten ei nukahda ja herää heti ääniin. Telkkari voi olla hiljasella taustalla onneks.

Meillä tää vauva ei edes vastasyntyneenä nukkunut niin, että olis voinut samalla imuroida, vaan heti heräsi ja muutenkin ensi päivistä asti havahtui ääniin eikä saanut nukuttua, jos vieressä oli hälinää. Kun yleensä siis sanotaan, että vastasyntyneet eivät vielä ääniin reagoi.

Olen yrittänyt pitää pientä taustaääntä aina, radio tai tv päällä tms. ettei linja-auton tai toisen lapsen yhtäkkinen kovempi ääni herättäisi, mutta ei auta.

Ymmärrän toki, että lapset ovat yksilöitä niinkuin aikuisetkin, mutta sitä vaan törmää joka paikassa siihen, että lapset muka totutettaisiin siihen hiljaisuudessa nukkumiseen. Ja niinkuin sanoin, että itsekin niin kuvittelin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
kyllä meillä vissiin tottu sitte.. sairaalassa mulla oli telkka auki melkein aamusta iltaan (olin yksin huoneessa).. mä sain kyl imuroida rauhas kotona ja telkkaa sai kattoo ja puhua ihan normaalilla äänellä..

Kyllä meilläkin on ollut taustamelua. Se ei ole haitannut kuin osaa lapsista, vaan ne kaikki muut elämän äänet. "Äiti tuu pyyhkimään", ovikellon soiminen.......

Yhteistyössä