Vauvanvaatteisiin käytettävistä pesu- ja huuhteluaineista?

koko perheelle ihan samaa arielia tai vaihtelevasti omoa ( riippuen tarjouksista). Myös huuhteluainetta olen laittanut ( tavis comfort tai softlan ultra). Tämä juttu, että pitäisi vauvan pyykit pestä eri aineella on mulle ihan uusi juttu. Nyt on neljäs lapsi tulossa jo, eikä täälä PK-seudulla ainakaan ole suosituksissa mitään erityispesuaineita normaalitilanteessa ( ei allergiaa tm).
 
En minäkään vauvan vaatteita eri aineella pese kun muun porukan. Siirrymme vaan käyttämään herkkäihoisille soveltuvaa ainetta kaikkien pyykkiin. Tuntuisi hankalalta monen eri aineen kanssa pelata, pitäisi vauvan vaatteet pestä aina omana koneellisena... =)
 
Hajusteettomilla aineilla pesen, ja suositus olisikin ainakin ensimmäiset 3-6kk käyttää hajusteettomia, ettei tule rasitusta allergiaan/astmaan. Eihän sitä pienelle vauvalle hajuvettäkään laiteta, vaikkei allerginen VIELÄ olisikaan... Jep ja toi suositus että pestäis ainakin ensimmäiset kk vauvan vaatteet ERILLÄÄN muun perheen pyykistä ja mielellään vielä 60. Näin mä ainakin teen, eikä mun mielestä hankalaa
 
Lasten vaatteille käytössä nestemäinen Ariel Sensitive ja Comfort, molemmat hajusteettomina. Jostain syystä minäkin pesen lasten vaatteet omina koneellisinaan. Suurin syy on se, että haluan käyttää aikuisten pyykeille hajusteellista huuhteluainetta ja että lasten vaatteet on vaaleita ja aikuisten suurimmaksi osaksi mustia/tummia.
 
Mulle on ainakin sanottu et erillään pitäis pestä... Tosin ei tulis mieleenkään pestä samassa pyykissä miehen "hikisukkien" ja kalsareiden kera vauhtiraitojen kanssa :LOL: :LOL: Ja kun pesen erillään voinhan käyttää omiin vaatteisiin sitten niitä hajustettuja :attn:
 
Meillä on jo vuosikaudet ennen edes esikoisen syntymää pesty hajusteettomilla aineilla. Ihan vaan sen takia kun minä en tykkää että vaatteet haisee millekään. Käytössä valkoisille jauhemainen Omo sensitive ja värillisille nestemäinen Erisan. Huuhteluaineena Pirkan tai Dailyn (riippuen missä kaupassa käyty) hajusteeton. Nämä vaan havaittu parhaiksi. Muissakaan hajustettomissa ei vikaa ole ollut, paitsi Minirisk nestemäisenä joka on niin liimamaista että tukki pesuainelokeron.
 
Herkkäihoisen tai allergisen vauvan pyykin voi tarpeen vaatiessa pestä hajustamattomilla herkän ihon tuotteilla. Jos tukkoisuus tai iho ei ole ongelma, voi käyttää samoja aineita kuin muidenkin pyykkiin. Aineita voi käyttää hieman vähemmän kuin tavallisesti, niin ne huuhtoutuvat varmasti kunnolla vaatteista pois.

Meillä pestään käytännössä jokaisen vaatteet erikseen, kun likataso eri lasten välillä vaihtelee TODELLA paljon ja vaatteet on aika eri värisiä. Käytän mahdollisimman matalia lämpötiloja isojen tyttöjen siisteihin vaatteisiin, mutta pikkupoikien kurahaalarit ja muutkin vaatteet vaatii 60 astetta.

Vauvalle en hanki kuin 60 astetta kestäviä vaatteita. Jos tulee pissavuotoja ym niin ne pitää voida pestä kuumassa. Harsot ja pyyhkeet pesen aina 75 asteessa hygieniasyistä.

Meni jo vähän off-topic, ap:han kysi vain pesuaineista :p
 
Meillä muutenkin pestään LV:n tuotteilla (oman herkkänahkaisuuteni takia ;)) joten sillä varmasti jatkossakin. Tosin miehen vaatteita aina välillä jollain "tuoksutetulla" kun marmattaa ettei pyykki haise puhtaalle kun on hajusteeton pesuaine :D
 
Miehen allergioiden vuoksi käytössä on herkän ihon pesuaineet, LV:tä enimmäkseen. Joten sillä pestiin vauvankin vaatteet viimeksi ja tälläkin kertaa. =) Ja samassa koneessa muun "normaalipyykin" kanssa, miehen työvaatteet pesen erikseen kun ne on todella LIKAISIA :x (hiekkaa, öljyä, bensaa jne.)
 
Sertoa meillä aina käytössä, ja sillä pesen sitten myös vauvan vaatteet. Ekan kerran pesen vähemmällä pesuainemäärällä ja ilman huuhteluainetta sekä ylimääräisellä huuhtelulla. Toisella kertaa saa vaatteet mennä sitten jo muun pyykin mukana. Mikäli vauvan iho alkaa oireilla, vaihdan pesuainemerkkiä. En aio ostaa herkälle iholle tarkoitettuja, olen itse ja tiedän muitankin herkkäihoisia joille esim. LV tuotteet ei sovi ollenkaan. ;)
 
Turhaa pyykkivuoren kasausta pestä erillään vauvan vaatteet muista vaatteista... =) Mun mielestä se on pyykkikoneen ongelma pestä ne hikisukat ja vauhtiraidat (kuten joku hienosti ilmaisi =) ) ja siellä ne pöpöt puhdistuu missä muukin...
Hajusteettomia voi käyttää aluks jos tuntuu siltä, mut niillä nyt ei yleensä pahat tahrat ees lähde =)
Kolmen lapsen kokemuksella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Turhaa pyykkivuoren kasausta pestä erillään vauvan vaatteet muista vaatteista... =) Mun mielestä se on pyykkikoneen ongelma pestä ne hikisukat ja vauhtiraidat (kuten joku hienosti ilmaisi =) ) ja siellä ne pöpöt puhdistuu missä muukin...
Hajusteettomia voi käyttää aluks jos tuntuu siltä, mut niillä nyt ei yleensä pahat tahrat ees lähde =)
Kolmen lapsen kokemuksella...
Miksei hajusteettomilla aineilla lähde tahrat? Tuskin se hajuste niitä tahroja poistaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Turhaa pyykkivuoren kasausta pestä erillään vauvan vaatteet muista vaatteista... =) Mun mielestä se on pyykkikoneen ongelma pestä ne hikisukat ja vauhtiraidat (kuten joku hienosti ilmaisi =) ) ja siellä ne pöpöt puhdistuu missä muukin...
Hajusteettomia voi käyttää aluks jos tuntuu siltä, mut niillä nyt ei yleensä pahat tahrat ees lähde =)
Kolmen lapsen kokemuksella...
Miksei hajusteettomilla aineilla lähde tahrat? Tuskin se hajuste niitä tahroja poistaa...

Se on pikkasen huonompaa ku ne tujut... ainakin nää LV:n ja oikeen allergia astmaliiton suosittelemat.. ei poista ihan niin hyvin tahroja kuin nää muut...
ihan oon käytössä huomannu tän, enkä mitenkään pahalla sanonu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
hei, tähän tuli mieleen.
Voiko vauvanvaatteet laittaa kuivausrumpuun, vai meneekö ne pilalle?
Kaikki vauvan vaatteet olen rumpukuivannut. Eipä tarvitse edes ostaa niin hirveitä määriä vaatteita, kun koneellisen saa puhtaaksi ja kuivaksi n. 3 tunnissa.
 
Hei,

Meillä käytetään vauvan vaatteiden pesuun samoja aineita kuin muunkin perheen pyykin pesuun. Merkillä ei ole väliä, mitä milloinkin sattuu kaapissa olemaan.

Rumpukuivauksessa ei mene vauvan vaatteet pilalle vaan päinvastoin niistä tulee ihanan pehmeitä. Rumpukuivaus kylläkin kutistaa jonkun verran vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Rumpukuivauksessa ei mene vauvan vaatteet pilalle vaan päinvastoin niistä tulee ihanan pehmeitä. Rumpukuivaus kylläkin kutistaa jonkun verran vaatteita.
Niin ja rumpukuivaus kuluttaa vaatteita luonnollisesti enemmän kun ne siellä hinkkaantuvat toisiinsa, mutta sehän ei koske pelkästään vauvanvaatteita. Vauvanvaatteilla tosin on muuten aika lyhyt käyttöikä verrattuna vaikka aikuisten vaatteisiin, joista ei enää kasveta ulos (ellei leveyssuunnassa... :kieh: )
 

Yhteistyössä