H
hermot menee
Vieras
Puolivuotiaamme heräilee tosi usein yöllä ja nyt on alkanut valvoa välillä sängyssä hermoillen puolikin tuntia ennen kuin saa unenpäästä uudelleen kiinni. Itse saa siis jatkuvasti olla yöllä hereillä ja nukkua vaan pikkupätkissä. Nyt on vaan alkanut niin ahdistaa ja ärsyttää kaikki, kun mies on alkanut häiriköimään meitä kumpaakin (vauvaa ja minua) kuorsaamisellaan. Hän kuorsaa aina jossain ihme jaksoissa, joskus monta kuukautta saa herätellä miestä kaiket yöt ja *ittuuntua häiriköinnistä, joskus nukumme ihan onnellisina, eikä kuorsausta nähtävästi ole ollenkaan. Nyt on päädytty siihen, että häädän miehen yleensä keskellä yötä pois makuuhuoneestamme, jossa myös vauva nukkuu, koska minä valvon ja vauvakin heräilee kuorsaukseen. Kuitenkin minua rasittaa suunnattomasti, että joudun nyt yksin vastaamaan kaikkiin vauvan yökutsuihin ja pomppimaan sängystä sata kertaa yössä ylös, ja mies saa nukkuua kaikki yöt läpensä hyvin! Mitä voin tehdä asialle? Tosissaan on alettu riiteölemään asiasta. En voi laittaa miestä hoitamaan vauvaakaan ja lähteä itse pois makuuhuoneesta nukkumaan, koska silloin vauva joutuu valvomaan!