Vauvan vaatteiden silityksestä kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen silittelin tulevan vaavimme vaatteita ja mies kysyi että onko ne aina pakko silittää ja minkä takia.. Ilmeisesti en osannut mitään kovin järkevää syytä antaa (sanoin ainakin että on pehmeämpiä) koska mies vain hymähteli. Muistelen että joku oikein hyvä syy siihenkin on mutta en vaan muista mikä. Löytyykös täältä tietoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En tiedä, mut en todellakaan silitä vauvan vaatteita, enkä oo koskaan silittänyt.

näin.

Jotut kai silittävät ettei olisi bakteereja tms., mutta ei maailmassa voi elää steriilisti. Eikä ne vaatteet steriileinä pysy.

Ainakin kaikki pöpöt kuolee. Tiedä sitten onko se hyväksi... Ehkä ihan vastasyntyneen on hyvä saada lova laskeutuminen pöpöihin. Minä silitin ennen syntymä kaikki vaatteet, lähinnä sen pehmeyden vuoksi. Sen jälkeen vain pakolliset.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Ainakin kaikki pöpöt kuolee. Tiedä sitten onko se hyväksi... Ehkä ihan vastasyntyneen on hyvä saada lova laskeutuminen pöpöihin. Minä silitin ennen syntymä kaikki vaatteet, lähinnä sen pehmeyden vuoksi. Sen jälkeen vain pakolliset.

Niihin vaatteisiin tulee ihan heti pöpöjä ilmasta sen silityksen jälkeen. Eli tolla ei ole mitään virkaa. samoin vauvan iholta tulee bakteereja.

En ole koskaan silittänyt vauvan vaatteita (enkä sen puoleen juuri muutenkaan silitä).
Anoppi kertoi, että heille opetettiin aikoinaan, että vauvan vaatteet pitää silittää, niin pöpöt kuolevat. Nykyään tiedetään, että pieni määrä bakteereja on hyvästä ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
En silittänyt ainoatakaan vauvanvaatetta. Ja muutenkin vaan ne jotka on pakko.

Näin. Silitän vain juhliin mennesä vaatteet, esim miehen paidan ja omani jos tarvis. JOSKUS harvin mies saattaa jopa ITSE silittää paitansa. En silitä edes lakanoita. Enkä mankeloi.

Yhteistyössä