Vauvan tassuhoito

  • Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"väsynyt"
Onko kellään onnistunut tassuhoito? Minä olen kuukauden verran tassutellut 7kk ikäistä lasta ilman mitään tulosta. Lapsi herää yöllä itkemään noin 1-2h välein. Maidon saa vielä kerran yössä. Voisiko syy olla mahdollisesti tuossa? Syö kuitenkin kiinteitä jo säännöllisesti. Itse alkaa olemaan jo totaalisen väsynyt valvomaan yöt kun yksin joudun pakollisista syistä lapsen kanssa tällä hetkellä olemaan. Miten saan yöt rauhoitettua? Lapsi nukkuu päivässä 2 päiväunet 1.5-2h.
 
miunmau
Meillä nyt vajaa 7kk vauva. Reilu kuukausi sitten rupesi olemaan tuota ongelmaa, että (nukkui vieressä) heräsi vajaan kahden tunnin välein.

Siirrettiin vauva omaan sänkyyn ja äiti muutti kokonaan toiseen huoneeseen. Nyt nukkuu toisinaan jo 9h yhteen putkeen.
 
Itse tassuttelin vuoden ikäistä muutaman viikon kun heräili yhtä tiuhaan kuin sunkin lapsi. Sen jälkeen ärsyyntyi vain tassuttelusta/silittelystä niin paljon että alkoi vain meuhkaamaan enemmän siitä. Maitoa saa edelleen kerran yössä ja vieressä nukkuu suurimman osan yöstä. Muiden lasten kanssa ei ole näin pitkään ollut heräilyä, mutta olen ottanut asian niin, että oppii kyllä aikanaan nukkumaan ja nyt mennään näin. Voisko teillä olla hampaiden tuloa/flunssaa/liikkeelle lähtöä? Meillä nuo aiheuttaa aina tiheämpää heräilyä. Tarvittaessa anna särkylääkettä yöksi ja katso auttaisko se.
 
"hmm"
Ei ole koskaan ollut itsellä käytössä, mutta käsittääkseni kuukaudessa olisi pitänyt kyllä auttaa, jos on auttaakseen. Kysy kuitenkin jotain apua, koska noilla unilla ei voi olla ihan skarppina pitkää aikaa. Toivottavasti löydätte helpotuksen ongelmaan!
 
alkuperäinen
tuota minäkin epäilen että tuo yösyöttö on tullut lapselle jo tavaksi ja joka kerta odottaa sitä kun herää. Neuvolasta kysynyt neuvoa, mutta eipä sielä mitään ole saanut. Hampaita tai flunssaa ei liity eikä särkylääke rauhoita yhtään. Eli kunhan mies palaa tuoreissultaan niin yömaito heivataan heti pois!
 
Meillä ollut pahat yöheräilyt reilu 1-vuotiaalla. Lähes koko elämänsä heräillyt 1-2 tunnin välein syömään.. Kokeiltu useampi unikoulu jotka eivät tuoneet toivottua tulosta. Tilanne parantui siinä vaiheessa kun lopetimme yösyötöt kokonaan. Lapsi nukkuu osan yötä vieressä, mutta ymmärtää ettei maitoa tule. Suosittelen kokeilemaan yösyömisen lopetusta.

Meillä oma sänky ja äidistä eristäminen pahensi vain tilannetta. Kun herää ensimmäisen kerran pääsee viereen ja tuhisee siinä tyytyväisenä aamuun asti. Jokaiselle löytyy varmasti se oikea keino, toivottavasti löydätte omanne!
 

Yhteistyössä