vauvan syönti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leija

Vieras
Minulla on viikon ikäinen vauveli joka heräilee yöllä syömään kahden-kolmen tunnin välein..
Milloin vauva alkaa pärjäämään vähemmillä yösyötöillä?
Joskus tuntuu että kun vauva imee toisen rinnan tyhjäksi ja nukahtaa,saattaa hän puolentunnin päästä herätä ja syö taas vähän toisesta rinnasta..
Miten teillä muilla on lähtenyt sujumaan?Entä miten aikaisin ootte alkaneet nukuttaa päikkärit vaunuissa ulkona?

Mulla vähän yli kolmekuinen vauva, joka edelleen herää ton 2 - 3 tunnin välein öisin. Ei sillä aina edes nälkä ole, mutta tissille silti tarve päästä edes hetkeksi. En mä ole ainakaan ajatellut syöttäjä vähentää ennen kuin kiinteät on kehissä. Päikkärit aloin nukuttaa ulkona hyvin pian, ensin yhdet, kohta kahdet ja aika pian kaikki.

3,5kk saakka 2 yösyötöllä,sitten lopetti itsestään ja alkoi nukkuu 9h putkeen..anna vauvalle aikaa...Niin ja rintavauvahan ns. tilaa sitä maitoa vaan luputtelemalla..eli ei siis syö juurikaan,mut silti tiheään rinnalle kaipaa..

Itselläni on kaksi aivan erilaista vauva kokemusta.

Kyllä tuon ikäinen vielä heräilee ja varsinkin kun saa rintamaitoa joka sulaa nopeammin kuin korvike. Voisitha kokeilla illalla syöttää vauvan täyteen pullosta niin varmistat ettei jää nälkä. Älä syötä illalla liian väsynyttä vauvaa kun ei jaksa sitten imeä.

Itse olin kierteessä ekan lapsen kanssa kun nukutin viesressä ja niinpä ekan vuoden ajan heräilimme parin tunnin välein. Kannattaa siis opettaa pikkuinen omaan sänkyyn.
Ohjeita kirjasta OPI KUUNTELEMAAN VAUVAASI (Tracy Hogg).

Tälläisilla ilmoilla voit jo nukuttaa päiväunia vaunussa. Älä jätä aurinkoon. Voimia sinulle!

Meillä syötiin viikon iässä reilun puolen tunnin välein parhaimmillaan. Lyhyet välit ovat noin pienillä täysin normaaleja, samalla vauva "tilaa" maitoa juuri sen verran kuin tarvitsee. En lähtisi sotkemaan mitään korvikkeita mukaan, jos sellaiseen ei oikeasti ole tarvetta.

Jossain vaiheessa välit pitenevät, mutta varaudu myös tiheän imun kausiin, niitä voi tulla useampi. :)

Ihan normaalia, jos öisin herää kahden-kolmen tunnin välein syömään. Meillä herättiin useammin, normaalia sekin. Yösyötöt alkoi vähentyä kahden-kolmen kuukauden iässä, kunnes palasivat taas viiden kuukauden iässä.

Yhteistyössä