Lisämaito kaksiviikkoiselle, ei onnistu antaminen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti 88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26959857]Tää on jotenkin... En usko tähän juttuun.[/QUOTE]

Jep.me saatiin (taas) jo synnärillä toi että 15 min per rinta ja ellei vauvaa oo täys niin korvketta,maito ei voi riittää. Ei kyllä toteltu tälläkään kertaa...

Jos vauva haluaa syödä enemmän kuin 15minuuttia niin anna ihmeesä syödä sitä yhtä tissiä niin kauan kuin syö, saa rasvaista takamaitoa jolla kasvaa ja pysyy kylläisenä. Ei kannata kesken syötön vaihtaa tissiä jossei pakko ole. Ja ylimääräisiä äkkiä harsoon lypsämällä ennen imetystä saa pahimmat paineet pois suihkutisseistä. :)

Herranen aika sentään :(
En lukenut kuin tuon aloituksen mutta älä enää ikinä kuuntele tuota neuvolan tätiä mitä imetykseen tulee. Anna lapsen imeä niin usin kun haluaa. Vauva säätelee itse maitomäärät. Älä anna mitään pullosta jos sinulla kerran maitoa riittää vaan anna vauvan imeä vaikka 30 minuutin välein jos haluaa. Mitään rajaa sillekkään ei ole miten pitkään pitäisi kerralla antaa imeä rintaa. Tietysti jos nukahtaa niin on parempi kun liuttaa sen rinnan pois suusta että voi itse välillä tehdä jotain muuta.

Jatkossa jos tulee imetyksen kanssa ongelmia niin ota yhteys imetystukeen http://maitolaituri.imetys.fi/ tässä on hyvä linkki keskustelupalstalle ja modet on siellä imetyksen asiantuntijoita ja osaavat auttaa. Löytyy myös puhelin missä vastaa oikea imetykseen perehtynyt äiti.
Oikeasti, ne neuvolan th:t ei tiedä mitään imetyksestä, eikä lääkäritkään, ellei kurssi ole käytynä. Toivon todella hartaasti ettei nuo väärät neuvot ole jo aiheuttanut ongelmia teillä :(

Nimim. 2v8kk imettänyt.

Samaa mieltä muiden kanssa, itse olet oikeassa ja terkkari puhuu mitä sattuu. Ja tosi hieno määrä tuli syöttöpunnituksessakin.
Vauvalle maitoa aina kun haluaa ja niin kauan kuin haluaa. Tsemppiä ja itseluottamusta sulle ;-) Hyvin olet vauvan hoitanut!

vielä jatkan.. että on tosiaan aika kummallista tuo määrittely kauanko yhtä rintaa saisi syödä. Juuri kun vauva saa rinnan kunnolla "toimimaan" se viedään suusta ja vaihdetaan toiseen?? Itse en ikinä syöttänyt molemmista rinnoista samalla syötöllä vaan aina toisen ja seuraavalla syötöllä toisesta rinnasta. Molempia lapsia imettänyt reilun vuoden ikään.

Alku ollut aina laitoksella hankalaa kun maidon nousu kestää minulla kauan, syöttöpunnituksia tehty, moitittu suoraan kun en antanut enää toisen kohdalla lupaa lisämaitoon yms. Itkun ja stressin kanssa sielä molemmilla kerroilla viettänyt päiviä ja heti kun pääsee kotiin lepäämään, stressi laukeaa ja maito nousee heti. Vauvat kasvaneet oikein hienosti.

Yhteistyössä