Vauvan syke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelleriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäki sitä mieltä, että tuo oli sun oma syke. Vauvalla syke on paaaljon nopeampi ja huolestuttavaa olisi jos vauvan syke olisi noin alhainen ja todella outoa ettei lääkäri edes kertonut mitään eli ei kyllä kuulostanut kovinkaan ammattitaitoiselta lääkäriltä jos sun oman sykkeen sanoo vauvan sykkeeksi...

Itselläni oli rv 5+5 vauvan syke 92, kuulemma juuri oikea. Sitten kaksi viikkoa myöhemmin 162 :heart:

Voithan vielä soittaa lääkärillesi ja kysäistä tilanteesta, ei siinä tilanteessa kaikkea hoksaa kysyä, ja vaikka kerrottaisiinkin niin ei välttämättä ymmärrä :hug:

onko sun viikot sitten varmasti nuo vai olisiko sydän vasta alkanut sykkimään ja sikiö pienempi?
Mitä lääkäri sanoi viikoista?
Itse kävin 7+0 ja muistaakseni oli jotakin 150 luokkaa....eli varmaan aika samaa mitä muillakin :)
Onko sulla jo neuvolakortti? Mitä siinä on sykkeen kohdalla?
++ on normaalista sykkeestä merkintä..

En ole vielä käynyt neuvolassa. Viime keväänä olin raskaana ja sikiö lakkasi kehittymästä reilun kuuden viikon ikäisenä. Sen takia halusin käydä jo näin varhain ultrassa, huolettaa onko sama tilanne edessä taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Pelleriina:
En ole vielä käynyt neuvolassa. Viime keväänä olin raskaana ja sikiö lakkasi kehittymästä reilun kuuden viikon ikäisenä. Sen takia halusin käydä jo näin varhain ultrassa, huolettaa onko sama tilanne edessä taas.

Eikö tuo lääkäri sitten antanut äitiyskorttia?

Viimeismmän raskauden alussa kävin yksityisellä gynellä alkuraskauden ultrassa ja hän kyllä antoi äitiyskortin, jonka olisin sitten saanut myös neuvolasta myös.

Jotenkin kyllä vaikuttaisi siltä, että vauva voisi olla muutaman päivän nuorempi. Voi olla siis, että sydän olisi vastikää alkanut sykkiä, silloin ei ehkä heti ole noilla korkeilla tasoilla sykekkään vaan siihen menee jokunen hetki.
Jos sinulla on jo aiemmin käynyt ikävästi, niin ehkä kannattaa varata uusi aika rv8 tietämille. Silloin ainakin pitäisi näkyä sykekin paremmin ja se onko sykkeen tiheys noussut vai pysynyt samana.

Kehottaisin myös kirjoittamaan paperille lunttilapun seuraavalle kerralle, mitä haluat asiasta tietää. Ja kirjoitat vaikka sitten ylös vastaukset tai pyydät mustaa valkoisella.

Toivotaan, että pikkuinen olisi ollut vain hiukan nuorempi ja asiat kuitenkin ihan mallillaan :hug:

Kävin viikolla 7+6 (eli muutama päivä sitten) yksityisellä varhaisultrassa. Lääkäri ei sanonut sykettä. Sanoi vain, että sydänäänet havaittu. Onnitteli vaan ja sanoi, että kun sydänäänet on kuultu, niin keskenmenon riski pienenee 70 prosentista kymmeneen prosenttiin. Neuvolakorttiin laittoi vaan yhden plussan. Ultrakuvassa ei ole mielestäni mitään lukua, joka voisi viitata sykkeeseen. Pitäisikö siinä olla? Iski kamala paniikki nyt, että jättikö lääkäri minulle kertomatta jotain???

Yhteistyössä