sydämen syke

10.07.2004
70
0
6
Olen jostain kuullut tai lukenut, että jos alkuvaiheen ultrassa, esim just rv8, näkyy sikiön sydämen syke, olisi paremmat mahdollisuudet raskauden jatkumiseen?? Mahtaakohan olla pelkkää huuhaata vai peräti totta?
Miten on teillä, jotka olette saaneet keskenmenon, onko sykettä näkynyt/kuulunut ensin ja sitten kuitenkin keskeytynyt...? (tiedän, ettei välttämättä ole hauskaa muistella sellaista asiaa..)
Olen itse kokenut tuulimunaraskauden joskus, eli mun mahassa ei silloin ollut edes mitään sykkeen aiheuttajaa.. :(
Nyt raskaana uudelleen ja kaikki mahdolliset pelot jyllää..

Näkyi ultrassa. Tosin kyseinen raskaus keskeytyi viikolla 15. Joten syke voi todellakin näkyä melko aikaisin ja keskenmenon todennäköisyydestä en kyllä osaa sanoa :(

Minulle on sanottu, että jos viikoilla 6-8 näkyy syke, pienenee keskenmenon riski huomattavasti. Tietystihän koskaan ei voi olla täysin varma.

Kun sain keskenmenon (sikiö kuollut rv8) lääkäri sanoi, että seuraavassa raskaudessa kannattaa käydä ultrassa juuri viikoilla 6-8 "varmistamassa tilanne".

minulla meni kesken 14 rvk sydämmen syke kuultiin 7rkv...en ole itse kuullut moisesta...joten ota ihan rauhassa älä ajattele mitään stressaavaa stressi jos jokin vaikuttaa raskauden keskeytymiseen :'( ja sitä en toivo sinulle =)

jos sikiöltä löytyy sydämmensyke esim. viikolla 7 varhaisultrassa on sen jälkeen keskenmenon riski n.4%. eli on 96%:n mahdollisuudet että raskaus päättyy synnytykseen täysillä viikoilla.

omassa "keskenmeno-raskaudessani" ei sykettä löytynyt ja meni kesken viikolla 8.

Mulla sykkeet näkyi selvästi rv 6+4. Silti meni kesken viikolla 11+. Sikiö oli kuollut jo viikolla 8+. Kyllä olen paljon kuullut ja lukenut että sykkeet on näkynyt,mutta kesken on mennyt kuitenkin.

Yhteistyössä