VAUVAN SUOJAAMINEN AURINGOLTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emmiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emmiina

Vieras
Miten saatte suojattua vauvan rattaissa, kun koko ajan paistaa jostain aurinko? Siis yhdistelmävaunut meillä, mutta kuomu ei suojaa tarpeeksi hyvin! Vaatteilla olen nyt koittanut suojata, mutta kädet(kämmenet) ja kasvot on vaikeat saada varjoon :(

No ku meillä on sellainen varjo Emma-merkkinen mut en saa sitä viritettä mihinkään vaunissa! Siihen rattaiden tankoon yritin monta kertaa, muttei pysynyt vaikka miten kiristin ja tulee tosi korkeelle se suoja, ei siis oikeen suojaa enää auringolta :( Ja miten tuommoisen harson takaa lapsi mitään näkee?

Alkuperäinen kirjoittaja Emmiina:
No ku meillä on sellainen varjo Emma-merkkinen mut en saa sitä viritettä mihinkään vaunissa! Siihen rattaiden tankoon yritin monta kertaa, muttei pysynyt vaikka miten kiristin ja tulee tosi korkeelle se suoja, ei siis oikeen suojaa enää auringolta :( Ja miten tuommoisen harson takaa lapsi mitään näkee?

Minkä ikäinen lapsi on?

Mä oon vaan ajatellut että kun liikkuu niin ei se vauva liikaa sitä aurinkoa saa yhtäjakoisesti. Ja tottuuhan vauvankin iho vähitellen aurinkoon, varjossakin.

Käännän aisan välillä toiseen suuntaan jos kuljetaan pidempään samaan suuntaan.

(Mun mies on ranskalainen ja se aina nauraa ja kauhistelee miten varovaisia suomalaisäidit ovat auringon kanssa... yhden asian jonka se sai mut lupaamaan jo raskausaikana oli että en rupea miksikään aurinkohysteerikoksi... )

Ei se lapsi pilalle mee, jos nyt johonkin vähän aurinko ottaa. jos vaunuissa on heittoaisa niin työntösuuntaahan saa näppärästi vaihdettua niin, ettei se pahin paahde osu vaunuihin sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Mä oon vaan ajatellut että kun liikkuu niin ei se vauva liikaa sitä aurinkoa saa yhtäjakoisesti. Ja tottuuhan vauvankin iho vähitellen aurinkoon, varjossakin.

(Mun mies on ranskalainen ja se aina nauraa ja kauhistelee miten varovaisia suomalaisäidit ovat auringon kanssa... yhden asian jonka se sai mut lupaamaan jo raskausaikana oli että en rupea miksikään aurinkohysteerikoksi... )

Kerro sille miehellesi UV-säteliystä, ihon palamisesta erityisesti lapsuusaikana ja ihosyövästä. Ja suojaa lapsesi varjolla, vaatteilla ja kunnon aurinkorasvalla, ei se ole hysteriaa vaan tervettä järkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Kerro sille miehellesi UV-säteliystä, ihon palamisesta erityisesti lapsuusaikana ja ihosyövästä. Ja suojaa lapsesi varjolla, vaatteilla ja kunnon aurinkorasvalla, ei se ole hysteriaa vaan tervettä järkeä.
Joo joo. Luuletko ettei tuo ole ihan perustietoa myös sellaisessa takapajulassa kuin Ranska? Tervettä järkeä, pitkiä hihoja ja auringonvarjoa voi toki käyttää eikä ihon palaminen ole toivottavaa, mutta oletko nyt ihan varma että nuo aurinkovoiteet ovat yhtään terveellisempiä kuin rusketus?

Ihan kaikissa maissa vain ei ole yhtä normitettua terveyshysteriaa kuin Suomessa.

Niin ja meillä juodaan kulutusmaitoa, ajetaan pyörällä ilman kypärää, syötetään alle vuoden ikäiselle soijamaitoa ja papuja ja vieraat saavat polttaa sisällä.

No meillä on vaunuissa tuollainen ratasosan pienennin missä vauva voi olla VÄHÄN istuvamassa asennossa, ei siis kokonaan istumassa! Sitterissäkin on enemmän istuvassa asennossa! Kovasti tykkää sieltä kattella, kun aikaisemmin vaunussa maatessaan ei juuri mitään näkynyt. Ja silloin kun nukkuu niin on makuuasennossa! Voisihan tuota menosuuntaa sitten vaihtaa...

sekä silmien altistumisesta..

Joo joo. Luuletko ettei tuo ole ihan perustietoa myös sellaisessa takapajulassa kuin Ranska? Tervettä järkeä, pitkiä hihoja ja auringonvarjoa voi toki käyttää eikä ihon palaminen ole toivottavaa, mutta oletko nyt ihan varma että nuo aurinkovoiteet ovat yhtään terveellisempiä kuin rusketus?

Ihan kaikissa maissa vain ei ole yhtä normitettua terveyshysteriaa kuin Suomessa.

Niin ja meillä juodaan kulutusmaitoa, ajetaan pyörällä ilman kypärää, syötetään alle vuoden ikäiselle soijamaitoa ja papuja ja vieraat saavat polttaa sisällä.

No omapa on asiasi miten teet. Mutta meidän lapsilla kyllä käytetään fysikaalisen suojan sisältävää aurinkorasvaa. Olen ihan varma että se on parempi kuin ihon palaminen, jo senkin vuoksi että ihon palaminen tekee helvetin kipeetä. Ja toistuva ihon palaminen etenkin lapsuudessa todistetusti aiheuttaa ihosyöpää.

Juu ja meillä ei tupakoida sisällä. Koskapa en halua itselleni enkä etenkään lapsilleni keuhkoahtaumatautia enkä keuhkosyöpää. Tyhmä saa toki olla mutta lasten ei siitä pitäisi joutua kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Eihän rusketus ja aurinkovoide liity toisiinsa. Aurinkovoiteella estetään ihon palaminen, ei rusketusta...
Palamisen voi estää myös ilman aurinkovoidetta.

Itse en käytä aurinkosuojaa enkä pala. Vaikka olenkin blondi ja palaisin kyllä jos en varoisi.

ainakin lastentarvikeliikkeessä on myynnissä (just tulin sieltä) semmonen suoja jonka saa vaunuihin kii, saa kiinni vaunuihin vaan jos lapsi on työntäjään päin, ku se tulee kuomuun ja työntöaisaan kii. makso 5 tai 10e

UV-säteilyn määrä riippuu vuorokauden ajasta. Vauvan (ja muutenkin lasten) kanssa kannattaa ulkoilla aamuisin ja iltaisin, keskipäivän aikaan kannattaa pitää siestaa ja pysyä sisällä.

Yhteistyössä