vauvan nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönjapoikienmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytönjapoikienmamma

Vieras
Luin tuolta ketjusta vauvan nukuttamisesta itsekseen, jota joku ei raaski tehdä. Miksi ei? Meillä on tämä kolmas vauva 2kk nyt, illalla imetän hänet ja/tai annan maitoa pullosta sylissä, sen jälkeen nostan vauvan omaan sänkyyn nukkumaan, jonne vauva pian nukahtaa, jos önisee tai ääntelee käyn silittämässä ja laittamassa tuttia. Meillä ei ole koskaan nukutettu lapsia, vaan he nukahtavat itse, vauvasta asti. Ei ole ollut univaikeuksia eikä huutoja. Lapset saavat paljon läheisyyttä päivällä. tarvittaessa yölläkin, mutta yöt he ovat nukkuneet rauhassa. En kyllä keksi miksi toisin toimisin. Vai?

Kaikki vauvat ei niin vain jää sinne sänkyyn makoilemaan. Mun on ainakin täytyny se ihan opettaa vauvoilleni ja se on vaatinu piiiiitkäääää pinnaa ;) ja kaikilla äideillä ei sitä pitkää pinnaa ole ;)

Mun esikoista ei vaan laskettu mihkään ja annettu nukahtaa, se piti eka 4kk hytkyttää uneen, kiikkustuoli oli hyvä juttu. Sen jälkeen nukahti tissille. Nyt 2-vuotiaana kyllä nukahtaa itekseen..siis tällä hetkellä :whistle:
Tää pienempi on nyt alkanut nukahtelemaan ihan itekseen..vaikka mä haluisinkin vähän nukutellakin illalla :snotty:

Niin no en minäkään huudattaisi toki vauvaa. ajattelin vaan, että onko tuo mun tapa siis jotenkin lähtökohtaisesti väärä...kun meille se sopii oikeen hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapokienmamma:
Niin no en minäkään huudattaisi toki vauvaa. ajattelin vaan, että onko tuo mun tapa siis jotenkin lähtökohtaisesti väärä...kun meille se sopii oikeen hyvin.

mitä väärää siinä nyt olisi?? Ole onnellinen kun lapsesi nukahtavat hyvin :) Monelle äidille nukkumaan menoaika on painajainen...

siis mitä mitä.. eiks kysymys ollut että miksi joku ei raaski nukuttaa vauvaa? siis hä..en ymmärrä kysymystä.. miksi joku ei raaskisi laulaa vauvalle tuutulaulua tai silitellä että nukahtaa tai pitää sylissä..

kolmesta lapsesta ketään ei ole tarvinut nukuttaa. sänkyyn vaan ja sillä hyvä. helpolla ollaan päästy,eikä tulis pieneen mieleenkään nukuttaa lasta syliin jne.

minä olen myös hyvilläni kun tyttöni 7kk on ihan vauvasta lähtien nukahtanut melkeinpä heti omaan sänkyyn kun olen hänet sinne laittanut. jos ei heti, hän katselee hetken ympärilleen tai tuijottaa yhteen kohtaan ihan kuin mietiskelisi jotain ja saattaa vähän ehkä jokellella mutta lähden vain pois huoneesta ja käyn hetken päästä kurkkaamassa niin tyttö nukkuu:) ihana tytön tylleröinen:)

Yhteistyössä