Vauvan nukuttaminen vie hermot!

Vauva on kohta 5kk ja mulla palaa päreet!Eilen illalla menin nukuttamaan vauvaa 21.00.Tyttö nukahti lopullisesti vasta yhden jälkeen..Nukahtaa siis vaan tissille.Herää heti,kun yritän lähteä pois.Ei syö tuttia.
Välillä onnistun livahtamaan pois mutta viimeistään 20minuutin päästä tyttö herää.
Mä en oikeesti JAKSA maata sängyssä 2-3 tuntia joka ilta! |O |O
Mitä mä voin tehdä?Miten mä opetan tytön nukahtamaan ilman tissiä?Auttakaa minnuu ennen kun pää leviää lopullisesti!
 
Syökö se korvikemaitoa...tai siis juoko :D Se ois kätsy aina antaa iltasin vaikkapa niin vois nukkua yö paremmin? Kaveri alko antaa jo velliä noihin aikoihin omalleen ja se nukku yöt läpeensä, harmi ku en ite tehny niin aikoinaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Pystyisikö mies nukuttamaan vauvan? Meillä oli aikalailla sama juttu, mutta sitten mies alkoi nukuttaa lasta ja nyt tulee uni ilman rintaakin.
Millä lailla sun mies nukutti vauvan?Mun mies onnistu eilen nukuttamaan syliin,mutta heräs tietty heti kun laski sänkyyn..
:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Syökö se korvikemaitoa...tai siis juoko :D Se ois kätsy aina antaa iltasin vaikkapa niin vois nukkua yö paremmin? Kaveri alko antaa jo velliä noihin aikoihin omalleen ja se nukku yöt läpeensä, harmi ku en ite tehny niin aikoinaan :D
Ei toi mukelo juo pullosta.Tosin en oo kokeillu pariin kuukateen.Viimeks yökkäili vaan pullolle..Sitäkin vois tietty kokeilla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Pystyisikö mies nukuttamaan vauvan? Meillä oli aikalailla sama juttu, mutta sitten mies alkoi nukuttaa lasta ja nyt tulee uni ilman rintaakin.
Millä lailla sun mies nukutti vauvan?Mun mies onnistu eilen nukuttamaan syliin,mutta heräs tietty heti kun laski sänkyyn..
:/
Sylissä. Sitten laski sänkyyn (tässä vaiheessa lapsi hiukka havahtuu) ja makoili vähän aikaa vieressä, että uni tulee taas. Meidän vauva oli tosin hieman vanhempi kun "harjoitukset" aloitettiin ( 7kk ), saattaa ikä auttaa tuohon nukahtamiseen myös.
 
no nyt on hyvä vielä neuvoa kun on aika kullannut muistot ja kolmonen ei ole vielä syntynytkään, mutta annappas vauvan huutaa! ei se ikuisesti jaksa!! kuulostaa kyllä aika julmalta, mutta mä muistelen että me taidettiin sit huudattaa muutama ilta, kun kertakaikkisesti palo pinna siihen nukutus rumbaan.. :/

ja hei,,tuolle ykköselle, me tehtiin niin, että laitettiin pinnikseen, peiteltiin ja pussattiin ja sit ite mentiin siihen pinniksen viereen ja tooosi hiljasella ja rauhallisella äänellä luettiin jotain iltasatua!! vaikka se oli just tosi pikkunen vielä, mutta vissiin se äidin tai isin hiljanen rauhallinen ääni sit nukutti!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no nyt on hyvä vielä neuvoa kun on aika kullannut muistot ja kolmonen ei ole vielä syntynytkään, mutta annappas vauvan huutaa! ei se ikuisesti jaksa!! kuulostaa kyllä aika julmalta, mutta mä muistelen että me taidettiin sit huudattaa muutama ilta, kun kertakaikkisesti palo pinna siihen nukutus rumbaan.. :/
En minä raaski huudattaa... :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja ainonäiti:
Pieni unikoulu voisi tehdä ihan hyvää... Syökö tuttia?
Ei ole koskaan syönyt..Ei kai noin pienelle voi unikoulua pitää..?
Eikös se 6kk ole unikoulun ikäraja? Muutenkin voi olla, että puolivuotias oppii ihan omia aikojaan, ilman koulutusta, nukahtamaan syliin tai viereen.

ja muoks. en tahtonut minäkään huudattaa, luotin siihen, että kyllä se lapsi sitten oppii, kun on valmiudet nukahtaa ilman rintaa.
 
ainonäiti
Ei tietenkään mitään tuntien huudatusta. Vaan ihan puolella minuutilla aletaan...Sitten minuutti. Suukko ja pienet silittelyt. Ihan sellainen pehmeä ja hellä unikoulu. Ja meillä on ainakin jo ihan pienenä aloitettu tuo. Nyt neiti on puoltoista ja nukahtaa hetkessä.
 
Voimia sulle! :hug:
Olisiko ideaa laittaa vaikka sivuvaunu petiin(meilläkin perhepeti),meillä kun nuo vauvana halusivat kuitenkin jonkinlaista omaa rauhaa ja silti äiti oli siinä lähellä.
Toinen mikä tuli mieleen,että laittaa sänkyyn siinä vaiheessa,kun ei vielä täydessä unessa,joten kun vauva herää niin on siinä paikassa mihin nukahtikin niin ei heti pelästyisi?
Mullakin oli yks mukula tosi hankala nukahtamaan ja sitten siittä tuli kierre,kun ite tuskastuin ja vauva vaistosi sen ja hermostu lisää :( Vähän aikaa tein nii että en mennyt heti luokse vaan rauhotuin itse ja siittä se pikkuhiljaa lähti..
Tässä joitakin ajatuksia mitä heräsi.Kokeile kaikenlaisia keinoja systemaattisesti hiukan aikaa niin eiköhän sieltä joku löydy vaikka kärsivällisyyttä se vaatii!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no nyt on hyvä vielä neuvoa kun on aika kullannut muistot ja kolmonen ei ole vielä syntynytkään, mutta annappas vauvan huutaa! ei se ikuisesti jaksa!! kuulostaa kyllä aika julmalta, mutta mä muistelen että me taidettiin sit huudattaa muutama ilta, kun kertakaikkisesti palo pinna siihen nukutus rumbaan.. :/
En minä raaski huudattaa... :snotty:
Suoraan sanottuna: älä sit valita! Jos lapsi opetetaan siihen, että nukahtaa aikuisen viereen tai tissi suussa, on turha ihmetellä miksi se ei yhtäkkiä osaakaan nukahtaa yksin ja ilman tissiä. Joko sä jatkat noin, tai sitten opetat lapselle uuden tavan nukahtaa. Ei se yksin sitä osaa tehdä ennen kuin, ehkä, 18 vuotiaana ;)
 
Huoh.Alkaa olla jo melko epätoivonen olo tän asian kanssa.Viime yönä en yksinkertasesti jaksanut enää.Lähdin vaan pois ja itkin olohuoneessa.Mies oli vauvan kanssa..
Tuntuu,että oon ihan surkee äiti,kun en osaa lasta laittaa nukkumaan. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no nyt on hyvä vielä neuvoa kun on aika kullannut muistot ja kolmonen ei ole vielä syntynytkään, mutta annappas vauvan huutaa! ei se ikuisesti jaksa!! kuulostaa kyllä aika julmalta, mutta mä muistelen että me taidettiin sit huudattaa muutama ilta, kun kertakaikkisesti palo pinna siihen nukutus rumbaan.. :/
En minä raaski huudattaa... :snotty:
Suoraan sanottuna: älä sit valita! Jos lapsi opetetaan siihen, että nukahtaa aikuisen viereen tai tissi suussa, on turha ihmetellä miksi se ei yhtäkkiä osaakaan nukahtaa yksin ja ilman tissiä. Joko sä jatkat noin, tai sitten opetat lapselle uuden tavan nukahtaa. Ei se yksin sitä osaa tehdä ennen kuin, ehkä, 18 vuotiaana ;)
Niin tai sitten 7kk ikäisenä ;)
tosin ei nukahda yksinään, vaan syliin, mutta tissiä ei tarvitse, eikä tarvitse olla äiti joka nukuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
no nyt on hyvä vielä neuvoa kun on aika kullannut muistot ja kolmonen ei ole vielä syntynytkään, mutta annappas vauvan huutaa! ei se ikuisesti jaksa!! kuulostaa kyllä aika julmalta, mutta mä muistelen että me taidettiin sit huudattaa muutama ilta, kun kertakaikkisesti palo pinna siihen nukutus rumbaan.. :/
En minä raaski huudattaa... :snotty:
Suoraan sanottuna: älä sit valita! Jos lapsi opetetaan siihen, että nukahtaa aikuisen viereen tai tissi suussa, on turha ihmetellä miksi se ei yhtäkkiä osaakaan nukahtaa yksin ja ilman tissiä. Joko sä jatkat noin, tai sitten opetat lapselle uuden tavan nukahtaa. Ei se yksin sitä osaa tehdä ennen kuin, ehkä, 18 vuotiaana ;)
No ennemmin jatkan näin,kun huudatan.Niinku joku tuolla sano,niin 6kk on ikäraja unikoululle.
 
En minäkään voinut huudattaa. En halua että lapsi oppii sen kautta ettei kukaan tule hätiin. Paremmin sujui ja huudoitta kun odotin että kasvaa ja oli sopiva hetki auttaa oppimisessa. Jos huusikin niin en jättänyt yksin, vaan autoin sitten uneen. Mielestäni parempi oli se 6kk tyytyväisenä oppinut kun 4-5kk pakkohuudattamalla alistunut.
 

Yhteistyössä