Vauvan mahallaan nukkumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

H

Vieras
Meidän 4kk on oppinut pyörähtään selältä mahalleen ja nyt myös sitten unissaan kääntyy nukkumaan mahalleen,ja suosituksethan ovat että vauva ei nukkuisi mahallaan... olen nyt muutaman kerran käynyt tuota tuolla makkarissa kääntämässä selälleen,ja mietin vaan turhaako hätäilen,annanko nukkua mahallaan vai en?

Mä olen antanut nukkua siitä saakka kun on siihen itse pöngennyt. Esikkoa yritin käännellä alkuun mutta se pyörähti aina takaisin niin annoin olla, nyt tosikko (myöskin 4kk) on alkanut tehdä samaa ja annan nukkua jos näyttää että hyvin nukkuu, varmistelen vain ettei ole mitään naaman edessä.

meille ainakin sairaalassa suositeltiin mahallaan nukuttamista, helpottaa vatsavaivoja. selällään nukkuu jotenkin tosi levottomasti, heräilee koko ajan ja huiskaa käsillä ja jaloilla..

Alkuperäinen kirjoittaja miumiu:
meille ainakin sairaalassa suositeltiin mahallaan nukuttamista, helpottaa vatsavaivoja. selällään nukkuu jotenkin tosi levottomasti, heräilee koko ajan ja huiskaa käsillä ja jaloilla..

asun norjassa,ja siis myös synnyttänyt täällä,ja täällä sairaalassa nimenomaan suositellaan selällään nukuttamista.sairaalasta lähtiessä saimme jopa matkaan 2 bodyä joissa teksti:tämä puoli ylöspäin kun minä nukun.

Meillä nukkui mahallaan reilun kuukauden ikäisestä tai vajaan, kun mökillä nimiäisten aikaan kokeiltiin helpottaisko masuvaivoja. Ja toimi! Sen jälkeen onkin lähes aina nukkunut mahallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miumiu:

Riippuu varmaan pitkälti sairaalasta ja/tai henkilökunnasta, meille nimittäin sanottiin, että ei mahalleen vaan aina selälleen.

Mun molemmat lapset on nukkuneet mahallaan muutaman viikon ikäisistä lähtien. Ohjeet ja käytännöt on vielä niin poikkeavia, koska suoraa yhteyttä mahalla nukkumisen ja kätkytkuoleman välillä ei ole voitu luoda. Suomessakin on opas-kohtaisia eroa (neuvolan oppaat vs. sairaalan oppaat). Jokaisen vaan pitää ne päätökset tehdä itse. Minusta jos lapsi kääntyy itse mahalleen, niin antaisin jo nukkua kuten haluaa.

Yhteistyössä